پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 34
نویسنده : علی

 

تحقیقات جدید نشان می‌دهد مصرف زیاد نمک، موجب مصرف اکسیژن مغز شده و خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد.

 

نشانه های آلزایمر,عوراض مصرف زیاد نمک

عملکرد عادی مغز نیازمند خون رسانی منظم و مناسب جریان خون به آن است

 

وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرده است که ما روزانه به اندازه سه تا چهار قاشق چایخوری نمک مصرف می کنیم که معادل نمک مصرفی حدود 8 بسته چیپس سایز تک نفره است. این در حالی است که اغلب آمریکایی ها تقریبا 50 درصد بیشتر از این مقدار در روز نمک مصرف می کنند.


:: برچسب‌ها: آلزایمر ، دماوند ,



سردیس شهید سرلشکر یاسینی رونمایی شد
نوشته شده در شنبه 30 دی 1396
بازدید : 39
نویسنده : علی


 

 

همزمان با اکران فیلم سینمایی نه و پنج دقیقه، از سردیس شهید یاسینی رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش ، با حضور جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و خانواده شهید یاسینی، از سردیس این فرمانده شهید رونمایی شد.
فیلم سینمایی «نه و پنج دقیقه» با محوریت زندگی شهید یاسینی توسط سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس تولید و به مدت سه شب برای جمعی از کارکنان نیروی هوایی ارتش، دانشجویان دانشگاه نیروی هوایی شهید ستاری و جمعی از کارکنان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در محل سالن همایش‌های خلیج فارس موزه به نمایش درآمد.

 
 


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



زیباترین خلیج های جهان
نوشته شده در شنبه 30 دی 1396
بازدید : 44
نویسنده : علی

 

 خلیج را اصولاً به عنوان پهنه آبی می توان تعریف کرد که بخشی از آن به وسیله خشکی محصور شده است. به طور کلی خلیج آب آرام تری نسیت به دریای اطراف آن دارد و مکانی مناسب برای کشتی ها است تا از شرایط بد آب و هوایی به آن پناه ببرند.
 
خلیج ها در صورتی که بزرگ و به اندازه کافی عمیق باشند، تبدیل به بندرگاه هایی طبیعی می شوند که اغلب از اهمیت اقتصادی و استراتژیک زیادی نیز برخوردار هستند. بسیاری از شهرهای بزرگ جهان روی بندرگاهی طبیعی قرار گرفته اند.
 
در اینجا فهرستی از 10 خلیج و خطوط ساحلی زیبا و معروف در جهان را معرفی می کنیم.

 


:: برچسب‌ها: زیباترین ، خلیج های جهان ، دماوند ,



امام رضا...
نوشته شده در پنج شنبه 28 دی 1396
بازدید : 78
نویسنده : علی


:: برچسب‌ها: امام رضا ، دماوند ,



بدترین مکان زمین از زبان امام علی(ع)
نوشته شده در پنج شنبه 28 دی 1396
بازدید : 48
نویسنده : علی

 

بدترین جاهای زمین

بدترین مکان زمین از زبان امام علی

 

 بحث درباره ویژگی‌های بازار از جمله مباحث بسیار مهم در دانش اقتصاد است. بی‌دلیل نیست که در آموزه‌های اسلامی بازار را از جهت داشتن عناصری مذهبی چون مساجد، تکایا، مدارس و حسینیه‌ها «روح شهر»، خود بازار را با عناصر و ‌نقش‌های فضایی آن «قلب شهر» و کاسب را «حبیب خدا» معرفی کرده‌اند.

اما گاهی به دلیل فاصله گرفتن ما انسان‌ها از این ویژگی‌هایی که برای بازار و بازاری در آموزه‌های اسلامی ذکر شده و ظلمی که در حق همدیگر می‌کنیم این مکان به تعبیر امام علی(ع)«جای‌ حاضر شدن‌ شیطان‌ و نمایشگاه‌ فتنه‌ و طغیان" می‌شود.»


:: برچسب‌ها: دماوند ,



بازدید : 25
نویسنده : علی

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان گفت: لازمه آمادگی نیرو‌های مسلح، به روز نگه داشتن علم و توان جسمی و عملیاتی آنهاست که این به روز ماندن، با تمرین و ممارست و برگزاری رزمایش‌های سخت ممکن می‌شود.

 

امیر سرتیپ دوم «مهدی معمارباشی» در جمع فرماندهان این قرارگاه با بیان اینکه نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی، یگان‌هایی آماده‌به‌کار ستاد‌های بحران در سراسر کشور هستند، اظهار کرد: قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان به دلایل شرایط جوی و محیطی استان گلستان، هر ساله با چندین نوع حادثه اعم از

 

«آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع به دلیل خشکسالی» و همچنین «وقوع سیلاب در نواحی شهری و روستایی بر اثر شدت بارش باران» مواجه است.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



بازدید : 46
نویسنده : علی

 

قدیمی ترین هفت تیر دنیا, تاریخ و تمدن

قدیمی ترین هفت تیر جهان

 

هفت تیر یکی از انواع سلاح های کمری است که به آن رولور نیز گفته می شود فشنگ های آن داخل استوانه مجهز به چندین خانه جای می گیرد. در این استوانه نیز معمولا 5 الی 7 فشنگ می توان قرار داد. تاریخی ترین هفت تیر جهان که قدمت آن به سال 1597 باز می گردد، در موزه Maihaugen واقع در شهر لیلهامر نروژ نگه داری می شود.

 


:: برچسب‌ها: قدیمی ترین تفنگ ، دماوند ,



بازدید : 18
نویسنده : علی

حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی در جمع کارکنان ، بازنشستگان  و خانواده های عقیدتی سیاسی های یگان های ارتش در دزفول و پایگاه وحدتی گفت:هرگز نقش تاثیرگذار خانواده ها در انجام کارهای بزرگ و خلق حماسه های ماندگار  در ارتش جمهوری اسلامی ایران فراموش نمی شود.
 حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی در ادامه افزود: در دوران دفاع مقدس، خانواده ها با روحیه بخشیدن به همسرانشان این پایگاه را حفظ کردند. همسرانشان نیز در نهایت شجاعت بر قلب و سینه دشمن زدند و دشمن زبون را از کشور بیرون راندند.

:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



چند حدیث در مورد درباره صدقه
نوشته شده در سه شنبه 26 دی 1396
بازدید : 42
نویسنده : علی

 

احادیث صدقه،صدقه دادن

چند حدیث در مورد درباره صدقه

 

 اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی هستند.

 امام على (ع) می فرمایند:
كَفِّروا ذُنوبَكُم وَتَحَبَّبوا اِلى‏ رَبِّكُم بِالصَّدَقَةِ وَ صِلَةِ الرَّحِمِ

با صدقه و صله رحم، گناهان خود را پاك كنيد و خود را محبوب پروردگارتان گردانيد.  (غررالحكم، ح 7258)

 


:: برچسب‌ها: صدقه ، دماوند ,



 محله امام زاده یحیی
نوشته شده در سه شنبه 26 دی 1396
بازدید : 37
نویسنده : علی

 

 

 سرای کاظمی که زمانی خانه یکی از اصطبل داران ناصرالدین شاه بوده، حالا موزه ای زیبا در محله امامزاده یحیی است.

 مکانهای تفریحی تهران

سرای کاظمی

   
چطور برسیم؟
 محله امامزاده یحیی از شمال به خیابان امیرکبیر و از شرق به خیابان ری می رسد و در جنوب خیابان پانزده خرداد شرقی است. دو ایستگاه پانزده خرداد و بهارستان نزدیک ترین ایستگاه ها به بارگاه امامزاده یحیی (ع) هستند، اما از هر کدام نزدیک به 10 دقیقه پیاده روی پیش روی دارید. اگر حوصله پیاده روی ندارید، می توانید با تاکسی یا اتوبوس از بهارستان به ابتدای خیابان پانزده خرداد بروید و بعد از سه دقیقه پیاده روی به بارگاه امامزاده یحیی (ع) برسید.


:: برچسب‌ها:  محله امام زاده یحیی ، تهران ، دماوند ,



بازدید : 20
نویسنده : علی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نخستین گردهمایی سراسری جامعه طرح و برنامه و بودجه نیروهای مسلح تأکید کرد: آمریکا با ایجاد فضای پیچیده به دنبال اجرایی کردن راهبرد جدید خود علیه جمهوری اسلامی ایران است.   
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ حاتمی امروز در جمع مسئولان و مدیران طرح و برنامه نیروهای مسلح با اشاره به رفتار و تحرکات زشت آمریکا در خصوص برجام و مقابله آمریکا در رفع تحریم ها علیه ایران گفت: بررسی این رفتار ها نشان می دهد که دشمنان می خواهند جمهوری اسلامی ایران را در شرایط خاص و پیچیده ای قرار دهند.

:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



ناجا آماده مقابله با تهدیدات مختلف است
نوشته شده در سه شنبه 26 دی 1396
بازدید : 31
نویسنده : علی

به گزارش روابط عمومی آجا سردارسرتیپ پاسدار حسین اشتری در گردهمایی سراسری جامعه طرح و برنامه نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت عملکرد این معاونت در سطح نیروهای مسلح گفت: معاونت طرح و برنامه یکی از معاونت های تاثیرگذار و راهبردی است که به عنوان قدرت عاقله و تصمیم گیر برای فرماندهان عمل می کند.

:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



بازدید : 131
نویسنده : علی


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نخستین گردهمایی سراسری جامعه طرح، برنامه و بودجه نیروهای مسلح تاکید کرد: ایران برنامه و عمل دنیای استکبار را در رسیدن به نظم جهانی منطبق با خواسته آنها ، برهم زده است.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری با بیان اینکه در کشورمان نیروهای مسلح با مسئولیت، اقتدار و بازدارندگی سازماندهی شده مسئولیت مهمی را در مقابله با تهدیدات و حفظ امنیت این مرز و بوم بر عهده دارند، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با انواع تهدیدها آماده است.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



بازدید : 25
نویسنده : علی

 به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، دکتر سورنا ستاری در بازدید از مرکز تولید، بهینه سازی و نوسازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش و کارخانه فتح نزاجا گفت: حرکتی که در نیروی زمینی ارتش در حوزه تولید، بهینه‌سازی و نوسازی آغاز شده بسیار ارزشمند است
.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



بازدید : 105
نویسنده : علی

  اخبارعلمی ,خبرهای علمی, رادیو

محققان موفق به تولید نوعی رادیوی ساده با استفاده از چاپگرهای سه بعدی شده اند که برای روشن ماندن و فعالیت نیازی به باتری یا اتصال به برق ندارد.

به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، رادیوی یادشده توسط یک شرکت فناوری در تگزاس تولید شده و انرژی مورد نیاز برای فعالیت خود را از طریق سیگنال های رادیویی دریافتی تامین می کند. سیگنال های یادشده اگر چه صدا تولید می کنند، اما قادر به تولید انرژی مورد نیاز برای فعالیت رادیو هم هستند

اگر چه با ظهور طیف گسترده ای از ابزار ارتباطی مبتنی بر فناوری دیجیتال از محبوبیت رادیو تا حدی کاسته شده، اما رادیو هنوز هم یک ابزار ارتباطی بسیار سریع محسوب می شود که به خصوص در شرایط اضطراری می توان از آن برای کسب اطلاعات از محیط اطراف بهره گرفت.

 

شرکت سازنده برای تسهیل تولید این رادیو فایل های سه بعدی که باید با استفاده از چاپگرهای سه بعدی چاپ شوند را برای بارگذاری در دسترس عموم گذاشته و دستورالعمل استفاده از فایل های یاد شده را نیز در وب منتشر کرده ااس


:: برچسب‌ها: رادیو ، دماوند ,



بازدید : 23
نویسنده : علی

  

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در بُعد نظامی هیچ خطری کشور ما را تهدید نمی‌کند و ارتش در بالاترین سطح آمادگی نظامی و دفاعی خود قرار دارد
 

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه برگزاری همایش سرانگشتان قرارگاه تاکتیکی لشکر ۲۸ پیاده کردستان گفت: در بُعد نظامی هیچ خطری کشور ما را تهدید نمی‌کند و ارتش در بالاترین سطح آمادگی نظامی و دفاعی خود قرار دارد.

 

سرتیپ کیومرث حیدری افزود: نیرو‌های مسلح ایران آمادگی پاسخگویی به هر نوع تهدیدی از سوی دشمنان را دارند و نه تنها آمریکا بلکه به هر دشمنی که بخواهد علیه کشور ما تحرکی داشته باشد، جواب قاطعی خواهیم داد.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



حدیث امام صادق (ع) درباره فرزندان
نوشته شده در شنبه 23 دی 1396
بازدید : 45
نویسنده : علی

 

حدیث از امام صادق

حدیث امام صادق (ع) درباره فرزندان

 

اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

به دلیل آشنایی بیشتر و تلمذ در پیشگاه پروردگار الهی و ائمه معصومین، هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی در بخش قرآن و عترت منتشر می‌شود.

 امام صادق(ع) می فرمایند:
اَلبَنونَ نَعيمٌ وَ البَناتُ حَسَناتٌ وَ اللّه‏ُ يَسألُ عَنِ النَّعيمِ ، وَ يُثيبُ عَلَى الحَسَناتِ .
پسران، نعمت ‏اند و دختران خوبى. خداوند، از نعمت‏ها سؤال می‏‌كند و به خوبی ‏ها پاداش می‌دهد .


:: برچسب‌ها: حدیث ، دماوند ,



اهواز کربلای ایران است
نوشته شده در شنبه 23 دی 1396
بازدید : 29
نویسنده : علی

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، اهواز را کربلای ایران خواند و گفت: در دوران دفاع مقدس برای آزادی این استان و شهرهای اطراف آن خون شهدای بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی شد.
حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی که به منظور بازدید و سرکشی از یگان های ارتش مستقر در جنوب کشور به استان خوزستان سفر کرده، صبح امروز شنبه در جمع فرماندهان و مسئولان ارتش در قرارگاه جنوب غرب گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سخنان اخیر خود عنوان کرده اند که امروز تاریخ جهان و تاریخ بشریت در پیچ بزرگ تاریخی است.

:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



کربلا ....
نوشته شده در پنج شنبه 21 دی 1396
بازدید : 201
نویسنده : علی


:: برچسب‌ها: کربلا ، دماوند ,



رهبرم ......
نوشته شده در پنج شنبه 21 دی 1396
بازدید : 48
نویسنده : علی


:: برچسب‌ها: رهبری ، دماوند ,



بازدید : 33
نویسنده : علی

فرمانده کل ارتش گفت: دشمنی ریشه‌دار و عمیق و جدی آمریکایی ها از روز اول انقلاب و از قبل از آن با ملت ایران امری بدیهی است و نیاز به تحلیل خاصی ندارد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ، درباره حمایت ترامپ رئیس جمهور آمریکا از اغتشاش اخیر در کشور، اظهار کرد: دشمنی ریشه‌دار، عمیق و جدی آمریکایی ها از روز اول انقلاب و از قبل از آن با ملت ایران امری بدیهی است و نیاز به تحلیل خاصی ندارد.

وی افزود: آن ها از هر وسیله ای استفاده می کنند تا به نظام ضربه بزنند ولی تا امروز همه این تلاش ها با شکست رو به رو شده است.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



امام زمان .....
نوشته شده در پنج شنبه 21 دی 1396
بازدید : 66
نویسنده : علی


:: برچسب‌ها: امام زمان ، دماوند ,



بازدید : 32
نویسنده : علی
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش در این مراسم با اشاره به دو موضوع انقلاب اسلامی و تهدیدات دشمنان گفت: دو موضوع بسیار مهم برای ما وجود دارد، اول انقلاب اسلامی،استقلال و تمامیت ارضی کشور و دوم تهدید های دشمنان که وظیفه ما دفاع از موضوع اول در برابر مسئله دوم است و همه حرکت ها و اقدام های ما باید با توجه به این دو موضوع انجام شود.

:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



بازدید : 30
نویسنده : علی

اهمیت کنترل وزن

با کنترل  وزن می توانیم جلوی ده  تا بیست درصد از برخی موارد سرطان را بگیریم

 

لشگر بلوکی با اشاره به اینکه چاقی یک معضل جهانی است که متاسفانه در ایران نیز رو به رشد است، افزود: بحث چاقی پدیده ای است که منجر به ورود به دنیای بیماری ها می شود.

لشگر بلوکی تصریح کرد: تمام افراد در معرض بیماری های مختلف قرار دارند اما با افزایش وزن و چاقی شانس ابتلای فرد به بیماری ها از جمله انواع سرطان ها بیشتر می شود.

 

مدیرگروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت بیان کرد: 10 تا 20 درصد سرطان های پستان، پروستات، گوارشی و مثانه با چاقی ارتباط دارد. به عبارت دیگر اگر بتوانیم وزن خود را کنترل کنیم می توانیم جلوی 10 تا 20 درصد از این موارد سرطان را بگیریم البته بحث ژنتیک و وراثت را نیز باید در نظر داشت.

 

وی علت احتمال بیشتر بروز سرطان در افراد چاق را تجمع بافت چربی و ترشح هورمون های مختلف مانند استروژن دانست که امکان رشد سلول های سرطانی را افزایش می دهد.

 

لشگر بلوکی به مردم توصیه کرد که ورزش مرتب و روزانه را در برنامه کاری خود قرار دهند و حداقل 30 دقیقه پیاده روی داشته باشند، صبحانه خود را به صورت کامل بخورند، از سبزی و سالاد بیشتر استفاده کنند و همچنین شام خود را حداقل 2.5 تا 3 ساعت قبل از خواب صرف کنند.


:: برچسب‌ها: کنترل وزن ، دماوند ,



حادثه جزیی برای ناوشکن دماوند در دریای خزر
نوشته شده در پنج شنبه 21 دی 1396
بازدید : 39
نویسنده : علی

 


صبح امروز ناوشکن دماوند در هنگام ورود به بندر به علت افزایش سرعت باد و طوفان شدید در دریای خزر،  با موج شکن‌ برخورد جزیی داشته است.
به گزارش روابط عمومی منطقه چهارم دریایی ارتش، کارشناسان نظامی گفته‌اند که آسیب‌های وارد ناچیز بوده و صدمه وارده در زمان کوتاهی برطرف خواهد.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



بازدید : 33
نویسنده : علی

 

 

 

  اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی هوشمند جدید

شرکت WMS در جریان نمایشگاه فناوری CES ۲۰۱۸ از یک گوشی هوشمند جدید رونمایی کرد که مجهز به ویدیو پروژکتور داخلی بوده و می تواند با استفاده از آن ویدیو و تصاویر را پخش کند. 

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت سی نت، شرکت Wireless Mobi Solution (WMS) که در عرصه علم و تکنولوژی فعالیت می کند و در ایالت کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا مستقر است، در جریان نمایشگاه فناوری CES ۲۰۱۸ از یک گوشی هوشمند جدید رونمایی کرد که توانایی پخش ویدیو و تصاویر را با بهره مندی از یک ویدیو پروژکتور داخلی داراست.


:: برچسب‌ها: گوشی هوشمند ، دماوند ,



کردستان نقش مهمی در دفاع مقدس داشت
نوشته شده در پنج شنبه 21 دی 1396
بازدید : 39
نویسنده : علی

  

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در بعد نظامی، هیچ خطری ایران را تهدید نمی‌کند و آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند چرا که نیروهای مسلح و ارتش جمهری اسلامی ایران در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش،امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه برگزاری همایش سرانگشتان قرارگاه تاکتیکی لشکر 28 پیاده کردستان، در جمع  فرماندهان و جمعی از اصحاب رسانه با اشاره به آمادگی بالای نیروهای مسلح  جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: در بعد نظامی هیچ خطری کشور ما را تهدید نمی‌کند و ارتش در بالاترین سطح آمادگی نظامی و دفاعی خود قرار دارد.


:: برچسب‌ها: آجا , دماوند ,



چرا سورة بقره،‌بزرگترين سورة قرآن شده است؟
نوشته شده در پنج شنبه 21 دی 1396
بازدید : 44
نویسنده : علی

 


خواص سورة بقره

چرا سورة بقره،‌بزرگترين سورة قرآن شده است؟

 

با توجه به اين كه هر سوره، هدف مشخص و معيني را دنبال مي كند و آيات آن، همچون زنجيره اي به هم پيوسته است و سلسله وار در راستاي همان هدف كلي نقش ايفا مي كند، اين مطلب به دست مي آيد كه ممكن است دليل كوچكي يا بزرگي سوره ها از جمله سورة بقره، اتمام سريع بيان و القاي هدف در سوره هاي كوچك و نيازمندي به كلام و گفتار مفصل و وسيع براي رسيدن به هدف و مقصود در سوره هاي طولاني و بزرگ تر باشد. البته مي توان فوايد ديگري را براي كوچكي و يا بزرگي سوره ها بر شمرد مثل تنوع و تسريع يادگيري سوره هاي كوچك به ويژه در ابتداي بعثت كه اغلب مردم خواندن و نوشتن نمي دانستند به راحتي سوره كوچك را مي آموختند و حفظ مي كردند.


بنابراين، از آن جا كه سوره هاي طولاني مثل بقره،‌ آل عمران و... در اواخر بعثت نازل شده اند، نسبت به سوره هايي كه در ابتداي بعثت نازل شده اند، طولاني تر و مفصل تر هستند.[1]


:: برچسب‌ها: سوره بقره ، دماوند ,



بازدید : 23
نویسنده : علی

 


جمعی از زندانیان سیاسی ارتشی قبل از انقلاب اسلامی در قالب کاروان زیارتی حضرت ثامن الائمه (ع) پس از تشرف به بارگاه مطهر رضوی با حضور در قرارگاه عملیاتی لشکر 77 نیروی زمینی ارتش در مشهد مقدس، با فرماندهان و مسئولان این قرارگاه دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، این کاروان زیارتی که شامل 70 خانواده شهید، جانباز و آزاده سرافزاز از زندانیان سیاسی ارتش قبل از انقلاب اسلامی بود، مورد استقبال امیر سرتیپ دوم رضا آذریان، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 77 پیروز ثامن الائمه (ع) خراسان و جمعی از فرماندهان و مسئولان این قرارگاه قرار گرفت.
در این دیدار همچنین زندانیان سیاسی ارتش قبل از انقلاب به بیان گوشه هایی از فعالیت های انقلابی و سالهای اسارت و شکنجه خود در دوران ننگین و سیاه رژیم ستمشاهی طاغوت پرداختند. 
 


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



رهبرم ......
نوشته شده در دو شنبه 18 دی 1396
بازدید : 136
نویسنده : علی


:: برچسب‌ها: رهبری ، دماوند ,



امام زمان .....
نوشته شده در دو شنبه 18 دی 1396
بازدید : 34
نویسنده : علی


:: برچسب‌ها: امام زمان ، دماوند ,



تکریم کارکنان در نیروی زمینی در اولویت است
نوشته شده در دو شنبه 18 دی 1396
بازدید : 32
نویسنده : علی

 امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش مسئولین نیروی انسانی یگان های تابعه نیروی زمینی ارتش گفت: در تمام کارها اولویت اول تکریم نیروی انسانی باید است.

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی در همایش مسئولین نیروی انسانی یگان های تابعه نیروی زمینی ارتش گفت: مهمترین و بهترین راه شکر گزاری به درگاه ایزد منان اعتقادی کارکردن و درست کار کردن است و باید خداوند را ناظر بر تمام امور خود دانست و اعتقاداتمان را در حد مطلوبی بیشتر نماییم.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



بازدید : 20
نویسنده : علی

 


 اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی, خودروهای ایرانی

پراید از جمله پرطرفدار ترین خودروهای صادراتی ایران به مقاصدی مانند کشور عراق است. 

در ۹ ماهه نخست سال جاری ۱۸۹۱ خودرو تولید داخل از گمرکات مختلف کشور صادر شده است که از آن جمله ۳ دستگاه پژو۲۰۰۸ به مقصد فرانسه ارسال شده است.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از تسنیم، بررسی آمارهای تجارت خارجی کشور نشان می‌دهد در 9 ماهه نخست سال جاری 1891 دستگاه خودرو از گمرکات مختلف به مقاصد خارجی صادر شده است.

 

کشورهایی از جمله لبنان، ارمنستان و عراق از جمله خریداران خودروهای ایرانی هستند. به عنوان نمونه در آذرماه امسال 95 دستگاه برلیانس و پیکاپ از گمرک تهران به کشور لبنان صادر شده است. پراید از جمله پرطرفدار ترین خودروهای صادراتی ایران به مقاصدی مانند کشور عراق است. گفتنی است عمده صادرات ایران به کشور افغانستان انواع قطعات خودرو می باشد.

 

بر اساس جدول منتشر شده از سوی گمرک در مهر ماه امسال 3 دستگاه پژو2008 از گمرک غرب تهران به کشور فرانسه صادر شده است. همچنین در آبان ماه 18 دستگاه سمند سورن به ارزش 123هزار دلار به کشور ارمنستان صادر شده است.

 

آمار محدود صادرات کمتر 2000 دستگاه خودرو در حالی منتشر شده که در این مدت حدود 57 هزار خودرو خارجی وارد کشور شده است.

 


:: برچسب‌ها: خودرو ، دماوند ,



بازدید : 24
نویسنده : علی

 


رئیس سازمان صنایع دریایی در دیدار با فرمانده نیروی دریایی ارتش، صنایع دفاعی را پشتیبان ناوگان دریایی کشور عنوان کرد. 
امیر رستگاری در اين ديدار با اشاره به جایگاه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در پشتیبانی از نیروهای دریایی، به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، برنامه‌‌ها و پروژه‌‌های‌ در دست اقدام سازمان صنایع دریایی پرداخت‌.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



دوربین سه بعدی ویژه عکسهای سلفی
نوشته شده در دو شنبه 18 دی 1396
بازدید : 32
نویسنده : علی

 


  اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی ,عکس سلفی

اگر از اینکه عکس های سلفی تهیه شده با گوشی های همراه معمولا خوب از آب در نمی آید ناراحت هستید از این پس می توانید این کار را با یک دوربین سه بعدی خاص انجام دهید. 

به گزارش  مهر به نقل از ورج، دوربین سلفی سه بعدی Bellus۳D که پیش فروش آن از طریق سایت این شرکت آغاز شده ۴۹۹ دلار قیمت دارد و عکس های مختلف سه بعدی از چهره افراد را با کیفیت خوبی در اختیار آنها قرار می دهد.

 

این دوربین دارای سه لنز مختلف است که اولی مجهز به دوربین عمقی مادون قرمز برای اسکن کردن چهره و ترسیم ساختار صورت است. لنز دوم دوربینی برای تنظیم چهره برای نمایش در گوشی یا تبلت است و جزئیات بیشتری را همراه با رنگ های صورت ثبت می کند.

 

لنز سوم هم وظیفه اسکن کلی صورت و ترکیب یافته های دو لنز قبلی را بر عهده دارد. این دوربین را می توان از طریق پورت یو اس بی – سی به گوشی یا تبلت وصل کرد. برای استفاده از این دوربین تنها باید صورت را در برابر آن بی حرکت قرار داد و دکمه تهیه عکس را فشرد.

 

با توجه به کیفیت بالای این دوربین، می توان انتظار داشت که محصول یادشده کاربردهای امنیتی گسترده ای در آینده پیدا کند و از آن برای تعیین هویت افراد استفاده شود.

 


:: برچسب‌ها: عکس سلفی ، دماوند ,



بازدید : 17
نویسنده : علی

 

 

جعفری در پیامی در گذشت مرحوم امیر سید علی اکبر موسوی قویدل را به فرمانده کل ارتش تسلیت گفت: متن پیام به این شرح است  

انا لله و انا الیه راجعون

برادر ارجمند امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی
فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران 

سلام علیکم
درگذشت همرزم دیرین مرحوم "امیر سید علی اکبر موسوی قویدل" موجب تأثر و تألم خاطر گردید
امیر مخلص، خدوم و ولایتمداری که در کنار فرماندهان شهید والامقامی همچون شهید امیر صیاد شیرازی و شهید امیر فلاحی در صف پیشتازان و طلایه داران میادین و سنگرهای پرخطر آوردگاه  8 سال دفاع مقدس نقشی برجسته داشت. باشد که حضرت حق آن امیر دلاور را به پاس خدمات خالصانه و مجاهدت صادقانه اش در نعیم مقیم و در جوار همرزمان شهیدش از خوان رحمت واسعه خویش بهره مند گرداند. ان شاءالله
اینجانب فقدان آن امیر سرافراز را به جنابعالی و دیگر فرماندهان محترم ارتش جمهوری اسلامی و نیز خانواده بزرگوارش تسلیت عرض نموده و از قادر متعال برای وی علو درجات و برای جنابعالی و بازماندگان سوگوارش عزت و سعادت مسئلت مینمایم

سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



برای طولانی شدن عمر چه دعاهایی بخوانیم؟
نوشته شده در دو شنبه 18 دی 1396
بازدید : 41
نویسنده : علی

 

 

دعا برای طولانی شدن عمر

دعا برای برای طولانی شدن عمر

 

در روایت ها و کتاب هایی مانند مفاتیح الجنان دعاهای بسیاری برای امور مختلفی مانند طولانی شدن عمر، پدر و مادر، ثروتمند شدن و سایر امور زندگی انسان آمده است.

در این میان برخی از دعاهایی که در روایت ها و منابع مختلف به آن ها برخورد می کنیم، برای طولانی شدن عمر آمده اند که در متن زیر به آن ها می پردازیم.


:: برچسب‌ها: دماوند ,



بازدید : 18
نویسنده : علی

 


سرهنگ مجید جوشقانی، مدیر امور هنری ارتش گفت: نسخه رایانه ای بازی مبارزه در خلیج عدن که نخستین بازی رایانه ای ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شد،  پس از پشت سر گذاشتن مراحل ایده پردازی، طراحی و تولید، در پلتفرم اندروید منتشر شد


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



امام رضا...
نوشته شده در شنبه 16 دی 1396
بازدید : 130
نویسنده : علی


:: برچسب‌ها: امام رضا ، دماوند ,



رهبرم
نوشته شده در شنبه 16 دی 1396
بازدید : 300
نویسنده : علی

 Image result for ‫دلنوشته برای رهبر‬‎

 


:: برچسب‌ها: رهبری ، دماوند ,