پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اولین گوشی هوشمند دنیا با ظرفیت ۸ گیگ
نوشته شده در دو شنبه 29 شهريور 1395
بازدید : 85
نویسنده : علی

 

اخبارجدید,خبرهای جدید,LeEco

یک شرکت چینی تا چند روز آینده از اولین گوشی هوشمند جهان با ظرفیت رم ۸ گیگ رونمایی می کند.

به گزارش مهر به نقل از «فون رادار»، قرار است شرکت LeEco تا سه روز دیگر از گوشی هوشمند خود با نام Le Pro ۳ رونمایی کند.  

تصاویر منتشر شده از این گوشی حاکی از وجود رم ۸ گیگ در آن است که با این احتساب Le Pro ۳ به عنوان اولین گوشی در جهان خواهد بود که دارای ظرفیت ۸ گیگ است.

همچنین Le Pro ۳ از یک پردازشگر ۴ هسته ای اسنپدراگون ۸۲۱ به همراه پورت USB از نوع C برخوردار است.

از ویژگی دیگر این گوشی، قابلیت فناوری شارژ سریع است و  باریک ترین گوشی شرکت  LeEco محسوب می شود.

قرار است این گوشی در دو مدل با رم ۶ و ۸ گیگ و بدنه آلومینومی عرضه شود.


:: برچسب‌ها: گوشی،هوشمند،دماوند ,



خودرویی جدید با سرعت ۱۹۹ مایل بر ساعت / فیلم
نوشته شده در دو شنبه 29 شهريور 1395
بازدید : 91
نویسنده : علی

 

 

اخبارخودرو,خبرهای خودرو,لامبورگینی

شرکت لامبورگینی از اتومبیل جدید خود با سرعت ۱۹۹ مایل بر ساعت رونمایی کرد.

به گزارش مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، شرکت لامبورگینی به تازگی از محصول جدید خود با نام Huracan LP۵۰۸-۲ رونمایی کرد.  

قیمت پایه این خودروی لوکس از ۱۹۹ هزار و ۸۰۰ دلار شروع می شود و با توجه به آپشن هایی که دارد، قیمت آن متفاوت خواهد بود.  

حجم موتور آن ۵.۲ لیتر و قدرت آن ۵۷۲ اسب بخار است.  

حداکثر سرعت این محصول جدید، ۱۹۹ مایل بر ساعت است.


:: برچسب‌ها: خودرو،دماوند ,



تبریک
نوشته شده در دو شنبه 29 شهريور 1395
بازدید : 100
نویسنده : علی

 Image result for ‫تبریک عید غدیر‬‎


:: برچسب‌ها: غدیر،دماوند ,



 اعمال شب و روز عید غدیر
نوشته شده در دو شنبه 29 شهريور 1395
بازدید : 128
نویسنده : علی

 

شب عید غدیر,دعای روز عید غدیر,دعای عید غدیر

عید غدیر خم روز ۱۸ ذی الحجه در تقویم اسلامی می‌باشد

  

ای علی تو نشان هدایت این امتی؛ هر کس تو را دوست بدارد، رستگار شود و هر کس تو را دشمن بدارد، به هلاکت افتد. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)

خداوند پس از غدیر خم برای کسی حجت و عذری باقی نگذاشت.  حضرت فاطمه زهرا (علیهاالسلام)

شب هیجدهم ذیحجه، شب عید غدیر و شب با شرافتى است سیّد در اقبال دوازده ركعت نماز به یك سلام به كیفیتى مخصوص براى این شب با دعائى نقل كرده است. علاقمندان می‌توانند به كتاب اقبال رجوع كنند.

 


:: برچسب‌ها: غدیر،دماوند ,



بازدید : 104
نویسنده : علی

 

تیم والیبال نیروهای مسلح ایران با پیروزی قاطع 3 بر صفر برابر تیم کره جنوبی قهرمان سی و پنجمین دوره مسابقات والیبال نظامیان جهان (سیزم) شد.

تیم های والیبال ایران و کره جنوبی از ساعت 15 و 30 امروز دیدار فینال رقابت های سی و پنجمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نظامیان جهان (سیزم) را برگزار کردند و تیم ایران موفق شد در نهایت با نتیجه قاطع 3 بر صفر از سد حریف خود گذشته و قهرمان این دوره از رقابت ها شود.

تیم نیروهای مسلح ایران به ترتیب و با نتایج 25 بر 21، 27 بر 25 و 25 بر 21 موفق شد تیم نیروهای مسلح کره جنوبی را شکست دهد.

سردار علیرضا تمیزی معاون وزیر دفاع و پشتیبانی، امیر سرتیپ محمد حسن باقری معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار محمد علی آخوندی جانشین معاونت ستاد کل نیروهای مسلح، سردار مهرعلی باران چشمه رئیس تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال به همراه جمعی از مسئولان نظامی تیم های شرکت کننده، در سالن حجاب حضور داشته و این دیدار را از نزدیک مشاهده کردند.

در پایان این دیدار نیز جام قهرمانی این دوره از رقابت ها از سوی مسئولین حاضر به اعضای تیم والیبال نیروهای مسلح ایران اهدا شد.


:: برچسب‌ها: والیبال،دماوند ,



جنگ روانی آمریکا در حمله به حلب
نوشته شده در دو شنبه 29 شهريور 1395
بازدید : 97
نویسنده : علی

 
آمریکا تلاش دارد از این عکس جنگ روانی گسترده ای علیه آزاد سازی حلب ایجاد نموده و حملات روسها را علیه شهروندان جلوه دهد در حالیکه این فجایع محصول بمبارانها و کشتارهای وحشیانه داعش است.

⛔️مزدوران داخلی آمریکا نیز فرصت را مغتنم شمرده و این جنایت را محصول حملات از پایگاه همدان جا میزنند
نکته جالب این ماجرا داستان پوشالی استقلال رسانه ای در  غرب است.


:: برچسب‌ها: حلب،دماوند ,



بازدید : 60
نویسنده : علی

 طی بیانیه ی علماء "اهل السنة والجماعة" برای  اولین بار وبشكل رسمی بامشاركت  ۲۰۰ عالم وداعی دینی .. با  حمایت مفتی الأزهر،. از وهابیت اعلام بیزاری کردند

Image result for ‫

 

کنفرانس"  أهل السنة والجماعة"  که درشهر  گروزنی  پایتخت جمهوری چچن  بمدت سه روز از ۲۵  تا ۲۷ آگوست ۲۰۱۶، با حضور بیش از ۲۰۰ عالم ومفتی از  مناطق مختلف  جهان اسلام،کشورهای عربی  ، اسلامی وغربی ،منعقد گردید،   خواستار  توقف  بجث و جدل و مشغول شدن به امور وقضایای کوچک ، که عملاً موجب تفویت  فرصت گروههای تروریستی در بهره برداری از آن  برای کشتار و ویرانی بوده، گردیده است
این کنفرانس ( أهل السنة والجماعة)  با تاکید بر مذاهب «الأشاعرة والماتریدیة در اعتقاد، واهل مذاهب چهارگانه درفقه،اهل التصوف  علمی  وأخلاقًی وتزكیه » براین مذاهب تائید دوباره داشت ،و  گروههای سلفی  و وهابیت  را  از  "دائرة اهل السنة والجماعة"  خارج دانست ، در این کنفرانس با ایجاد تعریف برای هریک از مذاهب رسمی مذکور  در حلقه ی »أهل السنة والجماعة»پس از رسیدن به نتایجی  با صدور بیانیه و توصیه های به کار خود پایان داد: که در این بیانه بر محوریت قران تاکید شده و وبا رد  انحراف خطرناکی که بوسیله ی افراطی ها  با توجه به نوع ربودن برداشت های انحصاری از قلب این دین حسب دلخواه خود و بیرون دیدن دیگر مذاهب رسمی وشرعی  از دایره ی دین اسلام را عبور از جریان شرعی "أهل السنة والجماعة"دانست بدین ترتیب مرزبندها با گروههای تکفیری مشخص گردید.

:: برچسب‌ها: عربستان،دماوند ,



بازدید : 73
نویسنده : علی

 

امیر سرتیپ دوم ستاد شاهین تقی خانی، برنامه های ارتش جمهوری اسلامی ایران در گرامیداشت سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس را تشریح کرد و گفت: امسال ارتش برنامه های زیاد و متنوعی را برای گرامیداشت این هفته تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، وی در آستانه هفته دفاع مقدس با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس حماسه ای بی نظیر از نقش آفرینی های نیروهای مسلح با همراهی و پشتیبانی ملت غیور ایران اسلامی است، افزود: در سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس امسال ارتش با توجه به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر فراموش نشدن ارزش های دفاع مقدس، تبیین حوادث، ابعاد و عظمت آن حادثه بزرگ و تدوین کتب و دهها رمان و فیلم های اثرگذار و همچنین جلوگیری از تحریف وقایع آن دوران، مولفه های مهم هدایت و رهبری امام خمینی(ره)، جایگاه والای نماینده حضرت امام(ره) در شورای عالی دفاع و ارتش جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی)  در توفیقات بدست آمده و اتحاد و همدلی نیروهای مسلح، ابتکارات و خلاقیت ها در طرح های عملیاتی، اطلاعاتی، خودکفایی ها هماهنگ با سیاست های ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح، دستور العمل هایی از ستاد فرماندهی کل ارتش تهیه و به یکان های آجا در سراسر کشور ابلاغ شده است تا مراسم گرامیداشت هفته مقدس سالجاری به نحو شایسته ای اجرا و قدر و منزلت این مقطع سرنوشت ساز تاریخی بیش از پبش تبیین شود.

وی همچنین اضافه کرد: تبیین جایگاه رفیع فرماندهی الهی ولی فقیه در هدایت و تقویت توان دفاعی و حیات معنوی کشور و خلق حماسه ها و پیروزی های دفاع مقدس، تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای ایجاد بازدارندگی در مقابله با تهدیدها، تبیین نقش حماسی و وحدت همه اقوام، مذاهب، زنان و سایر اقشار در دفاع مقدس، تبیین نقش روحانیت و مُبلغین، معنویت در دفاع مقدس، نهادینه سازی روحیه ایثار و مقاومت و تبیین الگوی رفتاری رزمندگان با بهره گیری از فرهنگ عاشورایی، ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی در بین خانواده ها و کارکنان نیروهای مسلح و تبیین جایگاه پیشکسوتان دفاع مقدس در استقلال و سربلندی نظام با بهره مندی از شعار " تجربه دیروز، تعالی امروز"؛ از مهم ترین عناوینی است که در سطوح و برنامه های مختلف مد نظر خواهد بود.

او همچنین گفت: یکی از نقاط قوت سال های دفاع مقدس، جانفشانی سربازان عزیزی بود که با حضور در صدها عملیات آفندی و پدافندی، رکن مهم پیروزی های بدست آمده بودند لذا امسال و در هفته دفاع مقدس برنامه های مدون تری برای گردآوری و ثبت خاطرات این عزیزان خواهیم داشت.لذا از سربازان عزیز دوران دفاع مقدس می خواهیم عکس ها و خاطرات خود را به پایگاه اطلاع رسانی آجا به نشانی www.Aja.ir و یا انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به نشانی تهران، خیابان شهید قدوسی، حوزه مرکزی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، اداره انتشارات و تبلیغات ارسال نمایند.    

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: ترویج فرهنگ ولایتمداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خود باوری دینی و ملی و نیز تبیین اقدامات و ایثارگری های رزمندگان ارتش با ذکر مصادیق دوران دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد.

او در ادامه به استفاده از ظرفیت رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی در گرامیداشت هفته دفاع مقدس و نیز نمایشگاه های تخصصی به منظور معرفی توانمندی های دفاعی و سازندگی کشور اشاره کرد و افزود:  در این راستا امیر سرتیپ دوم گلفام، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی در مورخه 28/6/1395 طرح ها و اقدامات ارتش در هفته دفاع مقدس را اعلام خواهد نمود.


:: برچسب‌ها: آجا،دماوند ,



قهرمانان اصلی دفاع مقدس، شهدا هستند
نوشته شده در دو شنبه 29 شهريور 1395
بازدید : 91
نویسنده : علی

 

امیر سرتیپ دوم گلفام در نشست خبری به تشریح دهها برنامه متنوع ارتش در گرامیداشت سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس پرداخت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، وی در ابتدا با بیان اینکه قهرمانان اصلی دفاع مقدس، شهدا هستند، افزود: اصلی ترین هدف برگزاری ایام هفته دفاع مقدس، حفظ آثار و نشر فرهنگ دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ملی مقاومت، ایثار و خودباوری می باشد لذا در این هفته از اقشار مختلفی که در دفاع مقدس نقش داشتند تجلیل بعمل خواهد آمد.

وی در ادامه گفت: دراین جنگ تحمیلی، نظام های غرب و شرق دنیا با کمک کشورهای مرتجع منطقه سعی کردند انقلاب اسلامی ما را در نطفه خفه کنند اما امام (ره) نگذاشتند این اتفاق بیفتد و جنگ تحمیلی را به عاملی جهت وحدت و همدلی اقشار مختلف ملت تبدیل کردند و امروز نیز این سربلندی با هدایت حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) حفظ شده است.

گلفام با بیان اینکه قهرمانان اصلی دفاع مقدس، شهدا هستند، افزود: دشمن در روزهای ابتدایی جنگ مطمئن بود به پیروزی دست خواهد یافت و استکبار جهانی نیز قصد داشت از طریق رژیم بعثی عراق و تحمیل جنگ به نظام نوپای انقلاب اسلامی به هدف اصلیش که نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود برسد اما رزمندگان غیور نیروهای مسلح با رهبری حضرت امام خمینی(ره) به همراه مردم ایران اسلامی درسی فراموش نشدنی به او دادند به نحوی که هم اکنون دشمنان رویای تجاوز نظامی به کشور ما را در ذهن هم نمی پرورانند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش در ادامه به تشریح برنامه های ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: طلیعه این هفته، رژه باشکوه یکان های نمونه نیروهای مسلح در جوار مرقد نورانی حضرت امام (ره) می باشد که همزمان با آن اولین و بزرگترین رژه دریایی مشترک نیروهای مسلح به میزبانی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شرق تتگه هرمز و دریای عمان برگزار می شود. در این رژه انواع شناورهای سطحی، زیر سطحی و بالگردهای نیروهای دریایی ارتش و سپاه با حمایت تیزپروازان نیروهای هوایی  ارتش و سپاه به رژه خواهند پرداخت.

گلفام همچنین به دیگر برنامه های ارتش در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در این هفته ما از سربازان دوران دفاع مقدس و نیز سربازان نمونه حاضر به خدمت تجلیل خواهیم کرد چرا که سربازان نقش  بسیار مهمی در پیروزی های بدست آمده در دفاع مقدس داشتند و حدود دو نیم ملیون نفر سرباز در هشت سال جنگ تحمیلی در جبهه ها حضور داشتند که بیش از 39 هزار نفر از آنها به شهادت رسیدند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش در ادامه به برنامه گرامیداشت شکست حصر آبادان در پنجم مهرماه که مصادف با هفته دفاع مقدس می باشد پرداخت و افزود: در این روز یک نمایشگاه بزرگ در آبادان برپا خواهیم کرد و طی مراسمی از رزمندگانی که در این عملیات شرکت داشتند تجلیل بعمل می آوریم.

برگزاری صبحگاه عمومی در یکان های نیروهای مسلح در سراسر کشور و در تهران به میزبانی نیروی زمینی ارتش، تجلیل از غیور مردان و تیز پروازان عملیات کمان 99 که طی آن در روز دوم جنگ 140 فروند از جنگنده های نیروی هوایی ارتش مواضع دشمن بعثی را بمباران کردند در دانشگاه هوایی شهید ستاری، حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در مراکز آموزشی و مساجد و تحلیل دفاع مقدس برای مردم، کنگره ملی فرماندهان شهید سانحه سی 130 که در آن شهید فلاحی به همراه تعداد دیگری از فرماندهان جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند تحت عنوان کنگره "پیام آوران شکست حصر" در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با مشارکت سازمان های کشوری، برپایی نمایشگاه های مختلف با موضوع دفاع مقدس در نقاط مختلف شهرهای بزرگ از جمله در باغ موزه دفاع مقدس تهران، رونمایی از پنج عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس، اهدای 40 عنوان کتاب دفاع مقدس به 50 کتابخانه در سراسر کشور، رونمایی از فصلنامه "الماس ایران" با رویکرد نگاه تخصصی به دفاع مقدس، راه اندازی سایت سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش و کلید زدن ساخت فیلمی با موضوع نقش خانواده های کارکنان آجا در یپروزی های بدست آمده در دفاع مقدس و حضور موفق همسران آنها در این دفاع؛ از دیگر برنامه هایی بود که امیر سرتیپ دوم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به آنها به عنوان برنامه های ارتش در گرامیداشت سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس اشاره کرد.

وی در پایان سخنانش سربازان را رکن اصلی دفاع مقدس و جنگ هشت ساله برشمرد و از رسانه های کشور خواست به این قشر بسیار مهم، در اخبار و برنامه هایشان توجه ویژه بنمایند.


:: برچسب‌ها: آجا،دماوند ,



بازدید : 202
نویسنده : علی

 

سردار سرلشکر محمد باقری با ارسال پیامی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، عید سعید غدیرخم را به مقامات کشوری و لشکری تبریک گفت.

به گزارش دفتر ویژه رئیس‌ ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با ارسال پیامی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، عید سعید غدیرخم را به مقامات کشوری و لشکری تبریک گفت.

در این پیام آمده است: کاروان حج از دیدار خانه معبودش برمی‌گشت که ندای وحی بر پیامبر اعظم حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) نازل گشت تبسمی شیرین بر چهره دلربای رسول گرامی اسلام نقش بست و تاریخ به تماشای اقیانوس غدیر ایستاد و همه گوش فرا دادند به روز غدیر، غدیر اگرچه برکه‌ای در بیابان بود ولی هفت دریا به وسعت تاریخ و زمان است که موجش از ازل تا ابد را فرا گرفت و افلاکیان به تکریم آن به یکدیگر تهنیت می‌گفتند و می‌گویند، روز غدیر شایسته هر حمد و ثناست، غدیر روزی است که وحی از او پیراست و محمد (ص) بدو آراست و اسلام از او برخاست زمانی که دستان مولا علی(ع) در دست حجت خاتم محمد رسول‌ الله (ص) بود که فرمود: ای خلق آگاه باشید که پروردگار چنین فرمود: «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا»، انتخاب علی(ع) را کمال دین و اتمام نعمت‌ها دانست پس ای تمام خلق بشر بدانید من کنت مولاء فهذا علی مولاه.

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیرخم، عید ولایت حضرت امیرالمومنین علی (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس خدمت حضرتعالی آرزومندم در صراط مستقیم ولایت و در رکاب سید و سالار غدیریان، مقام معظم فرماندهی کل قوا، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز تا برآمدن خورشید انتظار ظهور حضرت مهدی (عج) ثابت قدم واستوار باشید، انشاءالله.


:: برچسب‌ها: آجا،دماوند ,



بازدید : 82
نویسنده : علی

 

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس بیانیه ای صادر کرد.

ارتش در بیانیه خود با تکریم مقام شامخ شهیدان و حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس آورده است: دفاع مقدس همچون نگینی درخشان ثمره خون فرزندانی است که در استواری بر عقاید خود به درجه ایثار رسیدند تا غرور، سرافرازی و حماسه آفرینی را برای نسل های بعدی انقلاب به یادگار بگذارند.

متن بیانیه به این شرح است:

دوران هشت سال دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزّت و شرف این مرز و بوم، به مثابه یکی از حساس‏ترین و بارزترین برهه ‏های حیات راستین این ملت، همچون نگینی تابناک، تا همیشه زمان، بر تارکِ تاریخ حماسه،  ایثار و پایداری آزادگان جهان می‏درخشد و در تاریخ افتخارآفرینی مبارزات حق‏ طلبانه ملت غیور و ولایتمدار ایران اسلامی فروزان خواهد ماند. مقاومتی که شکل گرفته و برخاسته از روح وحدت و ایمان و هدایت‏های قائد عظیم الشأن انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) بود و باعث احیای یک مکتب سازنده و نهضت جهانگیر شد.

ارتش در ادامه بیانیه خود با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یک فرصت گرانمایه و جاودانه برای شناخت دوباره حماسه عظیم ملت فداکار ایران و برتری ایمان و اراده ملتی نستوه و استوار در مقابل کفر می باشد، آورده است: جنگ تحمیلی هشت ساله نه تنها خیال باطل محو انقلاب و نظام اسلامی را برای دشمنان محقق نساخت بلکه دفاع علوی و مجاهدت عاشورایی را در مکتب دفاعی انقلاب و ملت ایران تحکیم بخشید و به فرصتی برای خودباوری، شکوفایی، عزت و استحکام نظام تبدیل شد به نحوی که با گذشت سی و شش سال از طلیعه آن، ملت ایران با بهره‌گیری از تجارب گران‌سنگ خود در عرصه‌ رویارویی با تهدیدهای دشمنان، بیش از هر مقطع دیگری حرکت تکاملی خود را دنبال می‌کند.

این بیانیه در ادامه، رهبری حضرت امام (ره)، تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، وحدت و یکپارچگی مردم برای مقابله بادشمن، فرماندهی و مدیریت خلاق در کنارمولفه‌هایی چون خدامحوری، معنویت گرایی، روحیه مقاومت، سلحشوری و شهادت طلبی رزمندگان اسلام، مسئولان و دلسوزان نظام و نیز اتحاد نیروهای مسلح و تبعیت از ولایت فقیه را از مهم ترین عوامل عبور افتخارآمیز ملت ایران از توطئه جنگ تحمیلی قلمداد و تصریح کرده است: این مولفه ها و عوامل پیروزی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، در شرایط خطیر و سرنوشت ساز امروز نیز کارآمد و تأثیر گذار است و علاوه بر اینکه توان بازدارندگی و بالندگی دفاعی کشور را به جایگاهی برتر در منطقه‌ رسانده، موجب سربلندی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

در ادامه این بیانیه با تأکید بر لزوم تبیین حقایق و واقعیت های جنگ تحمیلی در بالندگی دفاعی جامعه، تصریح شده است: تردیدی نیست امروز امنیت پایدار و کم نظیر ملی و بازدارندگی تهدیدها که همراه با اقتدار و اِشراف بر روند تحرک ها و طرح ‌های جبهه دشمن و منطقه‌ای آن حاصل شده، از دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس می باشد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان بیانیه خود با گرامیداشت یاد و خاطره الهام بخش و حرکت آفرین امام خمینی (ره) و شهیدان عالی مقام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بویژه 48 هزار لاله گلگون کفن ارتش و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، بر ضرورت تبیین عالمانه و تأثیرگذار فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس برای نسل جدید و توجه به این نکته که دشمن میدان نبرد را از "جنگ سخت" به "جنگ نرم" تغییر داده، تأکید کرده و آورده است: سربازان غیور ملت در ارتش جمهوری اسلامی ایران با اتکا به آموزه‌ های هشت سال دفاع مقدس و تجارب نوین از رویارویی با تهدیدهای فرامنطقه‌ای، همراه سایر نیروهای مسلح و آحاد مردم غیور انقلاب اسلامی با هوشمندی و هوشیاری، تحرک های دشمنان را به طور کامل رصد کرده و با تأسی از رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا، هرگونه خطا و اشتباه محاسباتی دشمنان را با پاسخ سخت و قاطع مواجه ساخته و اجازه نخواهد داد کوچکترین تهدیدی متوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کیان کشور شود.

 


:: برچسب‌ها: آجا،دماوند ,



بازدید : 134
نویسنده : علی
در بخشی از پیام حج رهبر انقلاب در توصیف آل‌سعود، از اصطلاح «شجره‌ی ملعونه» استفاده شده است. این اصطلاح که برگرفته از متن قرآن کریم است اشاره به ماجرای رؤیایی دارد که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم دیده‌اند. در آیه‌ی ۶۰ سوره‌ی اسرا چنین آمده است: «وَ إِذْ قُلْنا لَکَ إِنَّ رَبَّکَ أَحاطَ بِالنَّاسِ وَ ما جَعَلْنَا الرُّؤْیَا الَّتِی أَرَیْناکَ إِلَّا فِتْنَةً لِلنَّاسِ وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَما یَزِیدُهُمْ إِلَّا طُغْیاناً کَبِیراً» : «و چون برایت گفتیم: به‌راستی پروردگارت به مردم احاطه داشته‌ و آن رؤیایی را که به تو نمایاندیم و (نیز) آن درخت لعنت‌شده در قرآن را، جز وسیله‌ای برای امتحان مردم قرار ندادیم. و ما بیم‌شان می‌دهیم، پس ایشان را به‌جز طغیانی بزرگ نمی‌افزاید.»

سؤال آن است که این شجره‌ی ملعونه چیست که خداوند آن را وسیله‌ای برای آزمایش و امتحان مردم قرار داده است؟ مخصوصا آنکه در هیچ یک از آیات کریم، شجره‌ای به چشم نمی‌خورد که مورد لعن خداوند قرار گرفته باشد. برخی از مفسران معتقدند که این شجره، شجره‌ی زقوم است و به آیه‌ی ۶۲ سوره‌ی صافات اشاره می‌کنند که «أَمْ شَجَرَةُ الزَّقُّومِ إِنَّا جَعَلْناها فِتْنَةً لِلظَّالِمِینَ». اما همانگونه که مشخص است در این آیه، صرفا به محل امتحان بودن زقوم اشاره می‌شود و دیگر مورد لعن قرار نگرفته است.

به‌همین علت برخی از مفسران دیگر اعتقاد بر این دارند که کلمه‌ی «شجره» را نباید به معنای تحت‌اللفظی آن یعنی «درخت» ترجمه کرد، بلکه با توجه به محتوای آیه می‌توان دریافت که مراد خداوند از بیان آن چیز دیگری بوده است. شبیه چنین موضوعی در آیات ۲۴ و ۲۶ سوره‌ی ابراهیم علیه‌السلام نیز آمده است که خداوند از دو عبارت «شجره‌ی طیبه» و «شجره‌ی خبیثه» برای توصیف وضعیت دو جریان حق و باطل استفاده شده است: «أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ ٱللَّهُ مَثَلًۭا کَلِمَةًۭ طَیِّبَةًۭ کَشَجَرَةٍۢ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌۭ وَفَرْعُهَا فِى ٱلسَّمَآءِ» و «وَمَثَلُ کَلِمَةٍ خَبِیثَةٍۢ کَشَجَرَةٍ خَبِیثَةٍ ٱجْتُثَّتْ مِن فَوْقِ ٱلْأَرْضِ مَا لَهَا مِن قَرَارٍۢ».
در آیه‌ی فوق‌الذکر نیز کلمه‌ی شجره، بنا بر تفسیر مفسرانی چون مرحوم علامه طباطبایی، می‌بایست به معنای خاندان و دودمان در نظر گرفت که در زبان عربی نیز اتفاقا کاربرد زیادی دارد. مثلا می‌گویند فلانی از شجره‌ی مبارکی است، یعنی اینکه از خاندان مبارک و با اصل و نسب‌داری هست. در احادیث معصومین علیهم‌السلام نیز چنین معنایی از شجره به کار رفته است. به‌عنوان مثال پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم خطاب به امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام می‌فرمایند: «أنا و أنت من شجرة واحدة». پس مراد از شجره‌ی ملعونه در این آیه نیز در حقیقت، خاندانی است که به دلیل کارهایی که کرده‌اند مورد لعنت خداوند قرار گرفته است. پس پرسش بعدی این است که این خاندان، کدام خاندان‌اند؟

در تفسیر نمونه آمده است جمعى از مفسران شیعه و همچنین اهل تسنن نقل کرده‌اند رؤیایی که در ابتدای آیه ذکر شده است، اشاره به همان ماجرای معروف پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم دارد که خواب دیدند میمون‌هایی از منبر ایشان بالا و پایین می‌روند و پیامبر بعد از این خواب، بسیار غمگین شدند به‌طوری‌که کمتر می‌خندیدند. این خواب را بسیاری از برجستگان اهل سنت چون خطیب بغدادى، ترمذى، ابن ‌جریر، طبرانى، بیهقى، ابن ‌مردویه و علمای شیعه چون شیخ کلینی نقل کرده‌اند. بر همین اساس، مفسران سنی و شیعه (مانند قرطبی از مفسران معروف اهل سنت در تفسیر الجامع، فخر رازی در تقسیر کبیر و...) این خواب را، دلالت بر روی کار آمدن خاندان بنی‌امیه، بعد از رحلت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم گرفته‌اند. خاندانی که با اعمال خود موجب فتنه در جهان اسلام شدند و تاریخ اسلام را از مسیر اصلی خود منحرف کردند.

حال، به کار بردن عبارت شجره‌ی ملعونه برای آل‌سعود در پیام حج رهبر انقلاب، بیانگر همان خط منحرفی است که در جهان اسلام به وجود آمده که با رفتار و گفتار خود، موجبات فتنه در بین مسلمین را ایجاد کرده‌اند. همکاری و هماهنگی با شرورترین دشمنان مسلمانان یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی، پشتیبانی مالی و لجستیکی از گروهک‌های تروریستی چون داعش و القاعده، کشتار مردم بی‌گناه یمن، و بی‌کفایتی در ماجرای منای حج گذشته که موجب شهادت ۶۰۰۰ هزار حاجی از سراسر جهان اسلام شد، از نمونه‌های ملعونه بودن این خاندان است.

 


:: برچسب‌ها: دماوند،پاتوق یاران،رهبری ,



بازدید : 110
نویسنده : علی

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ

به دنبال شهادت امیر دریادار غلامرضا شیرانی، فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت جاسک، امیر سرتیپ دکتر سید عبدالرحیم موسوی، جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دکتر موسوی در پیام خود آورده است: روح آسمانی امیر دریا دل، غلامرضا شیرانی از تن خاکی پر کشید و در جوار همرزمان شهیدش آرام گرفت و دل های بازماندگان را داغدار فقدان خویش کرد. دریادار خستگی ناپذیری که استراحت را در قاموس نداشت، سرانجام آرام گرفت تا پرچم آبادانی جاسک را به علمدار دیگری بسپارد و نگهبانی دروازه ورود به تنگه هرمز را به دیگر همرزمانش بسپارد.

وی در ادامه این پیام تسلیت آورده است: اینجانب در طول بیش از یک دهه از نزدیک شاهد مدیریت ایثارگرانه، مجاهدت خاموش و تلاش های شبانه روزی این امیر بی ادعا بوده ام و بر هر آب جاری، هر برگ روییده از خاک و هر خشت نهاده شده بر خشت دیگر در آن منطقه محروم نشان دلدادگی او را می دیدم و از همه بالاتر در اسکله، موج شکن و آب هایی که سینه هایشان به حرکت ناوها می شکافت و غرش موشک ها و توپها، شیرانی اصفهانی بود که تعلقات دنیایی را در مرکز کشور وانهاد و خود را برای محقق ساختن تدابیر فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) به جنوب شرق رساند تا کمال انقطاع را با همه وجود حس کند.

در پایان پیام تسلیت جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح آمده است: به روح بلند او و همه شهیدان والامقام انقلاب اسلامی درود می فرستیم و اطمینان داریم دریادلان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نخواهند گذاشت جای او خالی بماند و پرچم اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آن خطه را به دست انقلابی مرد دیگری خواهند سپرد.

ما و مجنون همسفر بودیم در دشت جنون            او به مقصدها رسید و ما هنوز آواره ایم


:: برچسب‌ها: آجا،دماوند ,



بازدید : 74
نویسنده : علی

 

امیر سرتیپ خلبان شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی درگذشت مرحومه حاجیه خانم شریعتمداری همسر گرامی فرمانده کل ارتش، امیر سرلشکر صالحی را تسلیت گفت.

در ابن پیام آمده است: اینجانب از سوی خود و آحاد کارکنان نیروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران درگذشت همسر گرامی، مومن و صبورتان را خدمت شما فرمانده محترم کل ارتش تسلیت گفته و از خداوند متعال مسئلت می نمایم روح پاک ایشان را با سرور زنان عالم حضرت صدیقه طاهره (س) محشور نماید و به بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.


:: برچسب‌ها: آجا،دماوند ,



بازدید : 149
نویسنده : علی

 

امیر سرتیپ خرم طوسی، مشاور عالی فرمانده کل ارتش گفت: حضرت امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معزز کل قوا از جوانان ایران اسلامی انتظار دارند به سوی قرآن حرکت کرده و خود را دائماً در منظر آیات نورانی کتاب وحی قرار بدهند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، وی که در جمع متسابقین شانزدهمین دوره رقابت های قرآنی خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران سخن می گفت، افزود: برآورده کردن انتظارات رهبر معظم انقلاب از جوانان امری واجب است بویژه اینکه این توقع و خواست در رابطه با انس و الفت جوانان با قرآن کریم باشد.

سرتیپ خرم طوسی همچنین با بیان این مطلب که ما باید طرح‌ها‏، بسترها و زیرساخت‌های اجرایی این تدبیر نورانی معظم له را آماد کنیم، افزود: الحمدلله ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای نخبگان قرآنی برتر در سطح نیروهای مسلح و نیز کشور می باشد و این موضوع علاوه بر اینکه دسترسی ما به آن سطح از فعالیت های قرآنی که مد نظر رهبر معظم انقلاب می باشد را نسهیل می کند، وظیفه و مسئولیت ما را در این زمینه سنگین تر نیز می نماید.

وی در ادامه به حضور سربازان در دو سال خدمت نظام وظیفه در ارتش اشاره کرد و افزود: جوانان کشور که برای گذراندن خدمت نظام وظیفه به ارتش جمهوری اسلامی ایران می آیند در واقع یک فرصت مناسب برای ما در جهت قرآنی کردن آنها می باشند و این همان چیزی است که فرماندهی معظم کل قوا از ما انتظار دارند. یعنی فراهم کردن شرایط و زیرساخت‌های لازم برای انس و الفت جوانان با قرآن کریم.

مشاور عالی فرمانده کل ارتش در پایان سخنانش گفت: هنگامی می توانیم بگوییم در فضای کامل قرآنی قرار گرفته ایم که آن فضا  شامل تعامل با قرآن، خادمی قرآن، استماع و تعلم و تعلیم قرآن، تفسیر قرآن، درک مفاهیم قرآن وسرانجام پی بردن به محکمات و متشابهات قرآن و ساختن جامعه قرآنی باشد.   


:: برچسب‌ها: آجا،دماوند ,



بازدید : 119
نویسنده : علی

 

امیر سرتیپ خرم طوسی، مشاور عالی فرمانده کل ارتش گفت: حضرت امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معزز کل قوا از جوانان ایران اسلامی انتظار دارند به سوی قرآن حرکت کرده و خود را دائماً در منظر آیات نورانی کتاب وحی قرار بدهند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، وی که در جمع متسابقین شانزدهمین دوره رقابت های قرآنی خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران سخن می گفت، افزود: برآورده کردن انتظارات رهبر معظم انقلاب از جوانان امری واجب است بویژه اینکه این توقع و خواست در رابطه با انس و الفت جوانان با قرآن کریم باشد.

سرتیپ خرم طوسی همچنین با بیان این مطلب که ما باید طرح‌ها‏، بسترها و زیرساخت‌های اجرایی این تدبیر نورانی معظم له را آماد کنیم، افزود: الحمدلله ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای نخبگان قرآنی برتر در سطح نیروهای مسلح و نیز کشور می باشد و این موضوع علاوه بر اینکه دسترسی ما به آن سطح از فعالیت های قرآنی که مد نظر رهبر معظم انقلاب می باشد را نسهیل می کند، وظیفه و مسئولیت ما را در این زمینه سنگین تر نیز می نماید.

وی در ادامه به حضور سربازان در دو سال خدمت نظام وظیفه در ارتش اشاره کرد و افزود: جوانان کشور که برای گذراندن خدمت نظام وظیفه به ارتش جمهوری اسلامی ایران می آیند در واقع یک فرصت مناسب برای ما در جهت قرآنی کردن آنها می باشند و این همان چیزی است که فرماندهی معظم کل قوا از ما انتظار دارند. یعنی فراهم کردن شرایط و زیرساخت‌های لازم برای انس و الفت جوانان با قرآن کریم.

مشاور عالی فرمانده کل ارتش در پایان سخنانش گفت: هنگامی می توانیم بگوییم در فضای کامل قرآنی قرار گرفته ایم که آن فضا  شامل تعامل با قرآن، خادمی قرآن، استماع و تعلم و تعلیم قرآن، تفسیر قرآن، درک مفاهیم قرآن وسرانجام پی بردن به محکمات و متشابهات قرآن و ساختن جامعه قرآنی باشد.   


:: برچسب‌ها: آجا،دماوند ,



درخشش استان گیلان در مسابقات قرآنی نداجا
نوشته شده در چهار شنبه 10 شهريور 1395
بازدید : 131
نویسنده : علی

 

آیین استقبال و تجلیل از افتخار آفرینان شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی خانواده های کارکنان و خواهران شاغل نیروی دریایی راهبردی ارتش اعزامی از آموزش تخصص های دریایی باقر العلوم (ع) رشت با حضور امیر دریادار دوم تورج حسنی مقدم  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش امیر دریادار دوم حسنی مقدم فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت در این آیین با تأکید بر اهمیت بالای کسب مقام در مسابقات قرآنی گفت: قرار گرفتن در مسیر قرآن و انس با قرآن سعادتی بزرگ است که نصیب هرکس نمی شود و خداوند لطف خود را شامل کسانی می کند که در مسیر شریعت در جامعه اسلامی حرکت می کنند. قرآن به ما درس آزادی، استقلال و رعایت عدالت و معنویت می دهد.

وی با بیان اینکه خانواده های قرآنی موجب سربلندی کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش هستند افزود: این افتخاری بزرگ برای استان گیلان است که سه تیم از این استان در شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی خانواده های کارکنان و خواهران شاغل نیرو حائز رتبه های اول تا سوم شدند. چرا که گیلان مهد دینداری علوی و ارتشیان ولایتمدار در این مسیر پیشگام هستند.

گفتنی است در پایان شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی خانواده های کارکنان و خواهران شاغل نیروی دریایی راهبردی ارتش که در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) برگزار شد در نتایج تیمی، مرکز آموزش تفنگدارن و تکاوران دریایی قمر بنی هاشم(ع) منجیل، مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت، منطقه چهارم امام رضا(ع) انزلی، پایگاه دریایی بوشهر و منطقه یکم امامت بندرعباس به ترتیب رتبه های اول تا پنجم را کسب کردند.


:: برچسب‌ها: نداجا،دماوند ,



بازدید : 61
نویسنده : علی

 

همزمان با فرارسیدن دهم شهریورماه سالروز تأسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم طی پیامی این روز را که نشان از تدبیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) در ایجاد بازویی مستحکم و قوی جهت حراست از آسمان ایران اسلامی دارد، به غیور مردان این قرارگاه تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پیام خود آورده است: دهم شهریور ماه هر سال یادآور تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) می باشد که در سال 1387با فرمان تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معزز کل قوا به شکلی نوین پا به عرصه وجود نهاد.

این قرارگاه با داشتن کارکنانی با ایمان، مستحکم و دارای اراده‌ای خلل ناپذیر در طول سال های پر فراز و نشیب دفاع مقدس نیز ضربات جبران ناپذیری را به دشمنان وارد آورده و با خلق حماسه‌هایی عظیم و به‌ یادماندنی در دَهها عملیات بزرگ مانند "عملیات والفجر 8" و همچنین رشادت و شهادت دلیرمردان "سایت سوباشی" برگ‌های زرینی را به تاریخ سراسر حماسه ملت ایران افزوده است.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه پیام خود، پدافند را یکی از ارکان اصلی تأمین امنیت و خط مقدم دفاع از کشور دانسته و افزوده است: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) بعنوان متولی اصلی دفاع از آسمان ایران اسلامی دارای جایگاه رفیعی است و همواره چشمان بیدار پدافند، آرامش و امنیت را به کشور هدیه می کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، پیشرفت های چشمگیر و دستاوردهای بزرگ علمی، تحقیقاتی، آموزشی و عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی را مرهون مجاهدت های فراوان و همکاری نزدیک با مراکز علمی و تحقیقاتی در سایه تجارب ارزشمند سال های دفاع مقدس دانست و افزود: امروز قدرت بازدارندگی ایران اسلامی در حدی است که هیچ دشمنی جرأت تهدید کشور عزیزمان را نداشته و نخواهد داشت.

وی در ادامه پیام خود با اشاره به شهدای گرانقدر پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس، آرامش، امنیت و ثبات کشور را حاصل از خودگذشتگی و نثار جان شهدا قلمداد کرده و گفته است: ما مدیون از جان گذشتگی های شهدا، جانبازان و خانواده‌های آنان هستیم.

حجت الاسلام آل هاشم در پایان این پیام ضمن تبریک مجدد فرارسیدن هشتمین سالگرد تأسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به آحاد فرماندهان، مسئولان، روحانیون و کارکنان ولایتمدار این قرارگاه، تداوم موفقیت های بدست آمده توسط پدافند هوایی را در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و نایب برحقش، مقام معظم رهبری و فرماندهی معززکل قوا، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) مسئلت نمود.


:: برچسب‌ها: آجا،دماوند ,



بازدید : 64
نویسنده : علی

 

فرماندهان، مسئولین و کارکنان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در آستانه سالروز تأسیس این قرارگاه با فرمان فرماندهی معظم کل قوا با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

در این آئین امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، حجت الاسلام محمدعلی انصاری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی این قرارگاه، به همراه شماری از فرماندهان، مسئولین، کارکنان و دانشجویان این قرارگاه با حضور در حرم مطهر امام راحل، با نثار تاج گل و قرائت فاتحه به روح بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران درود فرستاده و بر ادامه راه و مسیر امام و شهدا تأکید کردند.


:: برچسب‌ها: پدافند هوایی ،دماوند ,



بازدیدسرلشکر صالحی از منطقه دوم دریایی ولایت
نوشته شده در چهار شنبه 10 شهريور 1395
بازدید : 92
نویسنده : علی

 

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در منطقه دوم ولایت نیروی دریایی از قسمت های مختلف این منطقه از جمله از هوادریا، پهپاد و سایر یگان های رزمی مستقر در آن بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی، ظهر امروز(سه شنبه) با حضور در منطقه دوم دریایی ولایت از قسمت های مختلف این منطقه بازدید کرد.

فرمانده کل ارتش درجریان این بازدید ضمن ابراز رضایت از پیشرفت پروژه های در حال ساخت نیروی دریایی ارتش در محدوده سواحل مکران، تدابیر مربوط به پیگیری های ادامه روند پروژه های نظامی و عمرانی را ابلاغ کرد.

گفتنی است در این بازدید دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش، وی را همراهی می کرد،


:: برچسب‌ها: آجا،دماوند ,



بازدید : 111
نویسنده : علی

 

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,توییتر

ظاهرا شبکه اجتماعی توییتر در حال کار بر روی قابلیتی است که به کاربران امکان می‌دهد تا برخی از کلیدواژه‌های خاص را بلاک کنند و از این طریق با گفتار نفرت‌زا و فحاشی مبارزه شود.

براساس اخبار منابع ناشناس، توییتر یک سالی است که در حال بررسی این ابزار است گرچه هنوز مشخص نیست که توییتر چه زمانی این قابلیت را در شبکه اجتماعی استفاده می‌کند. این ویژگی با قابلیت جدیدی که اینستاگرام به شبکه‌اش افزوده قابل مقایسه است. با آن ویژگی هم می‌شد کاری کنید افراد نتوانند بعضی لغت‌های خاص را به عنوان کامنت پای یک عکس بنویسند.

البته فرق این قابلیت در این جا است که توییتر این کلمه‌ها و عنوان‌های فیلتر شده را از معرض دید افراد حذف می‌کند. با این کار شما دیگر توییت‌هایی که حاوی برخی محتویات خاص باشند را نخواهید دید. البته سوال اینجاست که چه تعدادی از افراد واقعا و در عمل از چنین فیلترهایی استفاده می‌کنند و به عنوان نتیجه چطور تجربه کاربری فرد پس از این اتفاق متحول می‌شود. این اقدام می‌تواند توییتر را برای افراد بیشتری قابل استفاده کند و محیط آن را به محیط با کیفیت‌‌تری بدل سازد.

 


:: برچسب‌ها: تویتر،دماوند ,



کارمند نمونه از دید امام علی(علیه السلام)
نوشته شده در دو شنبه 8 شهريور 1395
بازدید : 119
نویسنده : علی

 

حدیث در مورد کارمند,کارمند اداری,کارمند خانم

کار نوعی امانت است که به عهده‌ی کارفرما و یا کارمند گذاشته شده است

 

کارهای اداری و البته تمام کارها با پیگیری و تلاش جدی صورت می‌گیرد. باید به خواست‌ها و مطالبات مردم رسیدگی کرد و آن را به نتیجه رساند. نظام اداری باید به گونه‌ای باشد که مردم به راحتی و به سرعت به خواسته‌هایشان برسند و از نظام اسلامی ناامید نشوند. رشوه‌گیری، رشوه دادن و...همه مانع از پی‌گیری می‌شود و دیگر کسی جدیّتی در کار نخواهد داشت.


حسن خلق همواره مایه‌ی پیشرفت و رشد بوده است؛ از طریق اخلاق اداری می‌توان منابع انسانی را مدیریت کرد و به اهداف اجتماعی، اختصاصی، سازمانی و... رسید.

یک نظام اداری، دارای ویژگی‌هایی چون کارآمدی منظم دانش گرا، سالم و عاری از فساد و کاغذ بازی پاسخگو و خدمتگزار است و این صفات به دست نمی‌آید مگر در سایه‌ی رعایت اخلاق اداری و حسن خلق.


:: برچسب‌ها: کارمند،امام علی،دماوند ,



اگر گوشی تاشو می‌خواهید منتظر GALAXY FOLDER 2 باشید
نوشته شده در دو شنبه 8 شهريور 1395
بازدید : 125
نویسنده : علی

 

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,Galaxy Folder 2

گوشی Galaxy Folder 2 از صفحه نمایش ۳٫۸ اینچی، تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۴۲۵، دو گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برخوردار است.

ماه گذشته بود که اولین اطلاعات از گوشی تاشوی Galaxy Folder 2 در سایت TENNA کشور چین قرار گرفت. نسل اول این گوشی تاشو که سال گذشته راهی بازار شد، توانست به محبوبیت بالایی دست پیدا کند و سریعا مورد توجه مردم قرار گرفت. اکنون سامسونگ در حال ساخت نسل دوم این تلفن همراه هوشمند است.

براساس اطلاعات منتشر شده، این گوشی یک صفحه نمایش ۳٫۸ اینچی با دقت تصویر ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل دارد و تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۴۲۵ که یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با فرکانس ۱٫۴ گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 308 را در خودش قرار داده، روی این گوشی قرار گرفته است. دو گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی هم برای این تلفن همراه هوشمند در نظر گرفته شده. البته این گوشی از کارت حافظه با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت هم پشتیبانی می‌کند.

دوربین پشت این گوشی ۸ مگاپیکسلی است و دوربین جلوی آن هم ۵ مگاپیکسلی خواهد بود. یک باتری ۱۹۵۰ میلی‌آمپر ساعتی روی آن قرار گرفته و اندروید ۶٫۰ هم روی آن نصب شده است. این گوشی از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند.


:: برچسب‌ها: گوشی،دماوند ,



چند حدیث زیبا در مورد توبه
نوشته شده در دو شنبه 8 شهريور 1395
بازدید : 152
نویسنده : علی

  

توبه از گناه,توبه کردن,توبه نامه

از شرايط توبه اين است که واجباتي را که ترک نموده اي قضايش را بجا آوري

 

 شخصي که توبه مي کند بايد جسم او سختي طاعت را بچشد همانگونه که اين جسم شيريني معصيت را چشيده بود.

پيامبر اکرم (ص) : هرکس توبه کند اما دوستان بد خود را تغيير ندهد توبه نکرده است.
 
امام علي (ع) : شخصي که توبه ميکند بايد جسم او سختي طاعت را بچشد همانگونه که اين جسم شيريني معصيت را چشيده بود.
 
امام صادق (ع) : از شرايط توبه اين است که واجباتي را که ترک نموده اي قضايش را بجا آوري.
 
امام علي (ع) : با گفتن ذکر (( استغفر و الله ربي و اتوب اليه )) و طلب آمرزش باطن خود را خوشبو و معطر سازيد تا بوهاي بد گناهان شما را رسوا و مفتضح نسازد.


:: برچسب‌ها: حدیث،دماوند ,



بازدید : 102
نویسنده : علی

 

نحوه ثروتمندشدن,رازهای ثروتمند شدن

مولتی میلیاردر شدن مستلزم اراده و پشتکار و تلاش فراوان است


میلیاردرها رازهایی که دارند که با آنها پولدار شده اند. شما هم اگر می خواهید جزو انسان های پولدار باشید به شما پیشنهاد می کنیم این رازها را بدانید.


مولتی میلیاردر شدن مستلزم اراده و پشتکار و تلاش فراوان است. البته داشتن شم اقتصادی هم کمک زیادی در ثروتمند تر شدن می کند. اگر باور و اراده‌ی عمیقی داشته باشیم، هیچ محدودیتی در رسیدن به آن‌چه فراتر از آن هستیم وجود ندارد. دوستان پولدار بسیاری دارم که مدت‌ها است از من خواسته‌اند این مطلب را بنویسم. دیروز با میلیاردرِ آینده، جاش مک‌آفی (بنیان‌گذار موسسه‌ی مک‌آفی)، گفت‌وگو می‌کردم. وی به من می‌گفت می‌توان یک شرکت میلیارد دلاری تاسیس کرد. مانند بسیاری از رفقای متمول‌ام، وقتی صحبت به الگوی ذهنی مولتی میلیاردر شدن می‌رسد، دیگر نمی‌تواند جلوی خودش را بگیرد.


:: برچسب‌ها: مولیت میلیاردر،راز،دماوند ,



تست هوش تصویری: مدادها را بشمارید
نوشته شده در دو شنبه 8 شهريور 1395
بازدید : 142
نویسنده : علی

 تعدادی مداد داریم. می خواهیم در کمترین زمان ممکن تعداد آنها را مشخص کنیم. بگویید چند ثانیه زمان برای این کار لازم داشته اید؟

 

معما با جواب , معما

جدیدترین تست هوش تصویری

 

•••

•••

•••

•••

•••

•••

•••

•••

•••

•••

•••

•••

•••

•••

•••

 

پاسخ 'تست هوش تصویری مدادها را بشمارید'
72 عدد مداد
4×18=72


:: برچسب‌ها: هوش ،دماوند ,



کسی مثل عمار لازم است
نوشته شده در دو شنبه 8 شهريور 1395
بازدید : 112
نویسنده : علی

 

 


:: برچسب‌ها: رهبری ،دماوند ,



قدرت جمهوری اسلامی ایران ...
نوشته شده در دو شنبه 8 شهريور 1395
بازدید : 99
نویسنده : علی

 افسران - قدرت امروز جمهوری اسلامی ایران از خدای متعال است

 


:: برچسب‌ها: رهبری ،دماوند ,



هر قدر هم زندگی کنی آخرش می میری
نوشته شده در دو شنبه 8 شهريور 1395
بازدید : 86
نویسنده : علی

 !*___ هر قدر هم زندگی کنی آخرش می میری ___*!

آیت الله مجتهدی تهرانی:

هر چه می خواهی در این دنیا زندگی کنی بکن! اما آخرش مرگ است

آقا از این کوچه نرو ! بن بست است. این خیره سر میرود. تاریک هم هست

پیشانی اش می خورد به دیوار.

این دنیا هم کوچه ی بن بست است. آخرش پیشانی مان میخورد به سنگ لحََد.

آن وقت تازه پشیمان می شویم. میگوییم خدایا مارا به دنیا بازگردان، ما

اشتباه میکردیم. دیگر عمل صالح انجام میدهیم. خطاب میرسد

کَلاّ : ساکت شو!

تو برگردی به دنیا باز همان آدم اولی ! تو خوب بشو نیستی. می گویی

من را برگردان به دنیا ، آدم خوبی میشوم.. این همه جنازه بردی،

دوستانت را بردی دفن کردی، میخواستی خیال کنی که خودت مرده ای.

بسم الله. جنازه که بردی دفن کردی فکر کن خودت هستی و دوباره

زنده شدی، آمده ای به دنیا. آیا اعمالمان را خوب می کنیم؟


:: برچسب‌ها: مجتهد،دماوند ,



بازدید : 86
نویسنده : علی

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و آله) ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر اهمیت پدافند به‌عنوان «خط مقدم مقابله با هر گونه تهاجم»، جبهه مقابل جمهوری اسلامی را جبهه‌ای «خبیث، خدعه‌گر و مخالف استقلال ملت» خواندند و خاطرنشان کردند: در مقابل این دشمن که به‌دنبال تضعیف توان دفاعی کشور است، باید آمادگی‌های نیروهای مسلح آنچنان افزایش یابد که دشمن حتی به خود اجازه فکر کردن درباره تجاوز را ندهد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، «عزم، اراده و توانایی نیروی انسانی» را عاملی مهم در برطرف کردن موانع و ضعفها برشمردند و افزودند: قرارگاه پدافند جزء خطوط مقدم و اصلی است و باید با قدر دانستنِ این موقعیت مهم، و با نشان دادن عزم، اراده و قاطعیت، عزم دشمن را در تهاجم تضعیف کنید.
رهبر انقلاب اسلامی مسئله دشمنی با ملت ایران و نظام اسلامی را فراتر از برخی دشمنی‌های رایج در دنیا دانستند و خاطرنشان کردند: جبهه مقابل ما که از آن با تعابیری همچون «نظام سلطه» یا «صهیونیسم جهانی» یاد می‌کنیم، جبهه‌ای خبیث و خدعه‌گر و با اندیشه‌های ظالمانه است که با اصل اعتقادات دینی، استقلال و زیر بار حرف زور نرفتن ملت ایران، دشمنی دارد.
ایشان با اشاره به بروز دشمنی این جبهه مستکبر در چهره‌های گوناگون، افزودند: این دشمنی یک روز در چهره رژیم ایالات متحده امریکا و روز دیگر در چهره رژیم ظالمی همچون صدام بروز می‌کند، اما مهم آن است که ما با استفاده از امکانات و ظرفیتهای فراوان کشور و با شناخت موقعیت و برنامه دشمن، موضع و تصمیم درست را اتخاذ، و به آن عمل کنیم.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، مخالفت و جنجال گسترده در خصوص سامانه موشکی اس۳۰۰ و یا تأسیسات حفاظت‌شده فردو را نمونه‌هایی از خباثت دشمن ملت ایران خواندند و افزودند: سامانه اس۳۰۰ ابزاری دفاعی است نه تهاجمی، اما امریکایی‌ها تمام تلاش خود را کردند که جمهوری اسلامی از این امکان برخوردار نشود.
ایشان افزودند: ما با چنین دشمنی مواجه هستیم که حق دفاع را نیز برای ملت ما قائل نیست و در واقع می‌گوید بدون دفاع بمانید تا هر زمان که خواستیم بتوانیم کشور را مورد تهاجم قرار دهیم.
فرمانده کل قوا همچنین بر هوشیاری، اقدام بهنگام و به‌کارگیری انواع روشهای متنوع و ابزارهای پیشرفته در پدافند هوایی تأکید و خاطرنشان کردند: دشمن باید بفهمد که اگر تهاجم کند، ضربه محکمی خواهد خورد و دفاع ما شامل پاسخگویی نیز خواهد بود.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با گرامی‌داشت هشتمین سالروز تشکیل این قرارگاه گزارشی از مهمترین اقدامات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) بیان کرد.


:: برچسب‌ها: رهبری ،دماوند ,



ایمان، شجاعت و غیرت شاخصه های یک ارتشی است
نوشته شده در یک شنبه 7 شهريور 1395
بازدید : 118
نویسنده : علی

 

حجت الاسلام انصاری رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در جمع دانشجویان منتخب دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این افتخار بزرگی است که جوان با انتخاب خودش مسیر دفاع از کشورش را انتخاب کند و لباسی را برتن می کنند که لباس دفاع از حریم ولایت است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ایمان، شجاعت و غیرت را از شاخصه های اصلی افسران نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: اگر کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران را با ارتش های جهان مقایسه کنیم می بینیم که در کنار شباهت ها (تخصص و توانمندی)، تفاوت بزرگی در توجه به خدا، دین و وظیفه انسانی با یکدیگر دارند.

حجت الاسلام انصاری با ضروری دانستن وجود ترس در انسان و نیز تقسیم بندی آن به معقول و نامعقول اظهار داشت: نقطه مقابل ترس شجاعت است ؛انسان برای حفاظت یک ارزش انسانی باید ترس و واهمه را کنار بگذارد و شما جوانان برومندی که به عنوان یک نظامی لباس مقدس حفظ حریم ولایت و پاسداری از دین، ناموس و کشور را بر تن دارید نباید ترس داشته باشید و باید شجاعت خود را به بالاترین درجه برسانید و در مقابل هر زور گویی و بی عدالتی ایستادگی نمایید.

وی  غیرت را میوه شجاعت دانست و ادامه داد: شما افسران آینده کشور اسلامی ایران باید غیرتمندترین انسان ها در دفاع از حریم و دین باشید هوشیار باشید اگر جایی ذره ای به دین لطمه ای وارد شد در میدان باشید تا وظیفه ای که بر عهده شما جوانان نهاده شده است را به خوبی انجام داده و غیرت خود را با انجام درست کارهای محوله به کشور و هموطنان خود ثابت کنید. الگوهای بی نظیری از شجاعت و غیرت در سیره عملی پیشوایان دینی خود داریم که اوج آن را می توان در واقعه کربلا مشاهده کرد تا بتوانیم حماسه هایی همانند هشت سال دفاع مقدس را دوباره باز تولید کنیم.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در پایان گفت: شجاعت دو مرحله دارد 1- تسلط و چیرگی در میدان رزم 2- تسلط و چیرگی در میدان هوی و هوس . شجاع ترین مردم کسی است که با هوی و هوس خودش مبارزه کند شجاعت در میدان نبرد بسیار ارزشمند است.


:: برچسب‌ها: نزاجا،دماوند ,



بازدید : 99
نویسنده : علی

 

حجت الاسلام محمد عدیده معاون تبلیغات و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ضمن تبریک فرارسیدن دهم شهریور ماه سالروز تشکیل این قرارگاه برنامه های پیش بینی شده قرارگاه پدافند هوایی در این ایام را تشریح کرد.

حجت الاسلام عدیده گفت: حضور کارکنان در حرم مطهر رهبر کبیر انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره)، برگزاری محفل انس با قرآن در یگان ها و کوی های سازمانی، اجرا و پخش زنده دعای کمیل از دانشگاه پدافند هوایی، برگزاری همایش دوچرخه سواری از ستاد قرارگاه به مقصد حرم مطهر رضوی در مشهد مقدس، تجلیل از کارکنان نمونه و نخبه قرارگاه، تهیه و پخش نماهنگ، تیزر، برنامه های مستند و گزارش های خبری از صدا و سیما و اجرای تبلیغات محیطی و میدانی در سطح شهرها، یگان ها و کوی های سازمانی از جمله برنامه‌های سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) می باشد.

وی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده به منظور تشریح دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی ادامه داد: مصاحبه با مطبوعات و بازدید از خبرگزاریها، حضور در برنامه های رادیویی و تلوزیونی، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه توسط فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی، حضور در برنامه های زنده اجتماعی و گفتگو محور سیما از جمله برنامه‌های فرماندهان قرارگاه به مناسبت سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) است.


:: برچسب‌ها: پدافند هوایی ،دماوند ,



بازدید : 95
نویسنده : علی

 

مراسم بدرقه گروه دوچرخه سواری و موتور سواری قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده این قرارگاه صبح امروز برگزار شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی به فرمان مقام معظم رهبری در دهم شهریور ماه سال 1387 اظهار داشت: این اقدام ارزشمند فرهنگی، ورزشی و معنوی، هم برای اعتلای فرهنگ ورزشی و معنوی کارکنان قرارگاه پدافند هوایی و هم برای سلامت جسمانی و روانی آنها برگزار می‌شود.

 

در این مراسم امیر اسماعیلی و گروه دوچرخه سواران و موتورسواران با حضور بر سر مزار شهدای گمنام و نثار گل از مقام شامخ این شهیدان تجلیل کردند.


:: برچسب‌ها: پدافند هوایی ،دماوند ,



بازدید : 119
نویسنده : علی

 

 نمایش مهنا که روایتی از زندگی خلبان شهید عباس دوران از زبان همسرش است، از یکشنبه هفتم شهریور به صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی نهاجا، به گفته میرزایی نمایش مهنا به تهیه‌کنندگی فرماندهی و عقیدتی سیاسی پایگاه شهید دوران و با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس و اداره ارشاد شیراز از یکشنبه هفتم شهریور به مدت یک ماه در تالار ارشاد شیراز به روی صحنه می‌رود.

این نمایش روایت زندگی شهید عباس دوران از زبان همسرش است که از زمان حال شروع می‌شود و پس از آن به مرور خاطرات آغازین زندگی شخصی شهید دوران با همسرش تا زمان جنگ، شهادت و پس از آن می‌پردازد.

بهرام میرزایی کارگردان این اثر در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی نیروی هوایی ارتش گفت: همزمان با پیشرفت قصه، استراتژی نظامی عملیات استشهادی شهید دوران در قالب ویدئو آرت به نمایش گذاشته می‌شود و دوباره به زمان حال بازمی‌گردد و حتی در پایان اشاره‌ای گذرا به شهدای مدافع حرم دارد.

وی افزوداین نمایش رئال است و تلاش شده که تمامی آن از خاطرات مستند خانواده شهید دوران، کتب چاپ شده و فیلم‌های منتشر شده انتخاب شود و با نگاهی نو و جدید بیان آن خاطرات و پیوندش با مسائل اجتماعی امروز به‌کار برده شود.

امیر سرتیپ دوم خلبان منصور محمدی، فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران در بازدید از آخرین تمرینات این نمایش اظهار داشت: شهید دوران به حق شایسته برترین هنرها است و باید این شهید بزرگوار به مردم و به ویژه جوانان شناسانده شود.

وی با بیان اینکه همه ما به شهدا بدهکار هستیم و هرگز توان کمترین جبران نداریم گفت: اینکه هنرمندان زندگی نامه شهدا را دست مایه هنر خود قرار می‌دهند، مایه خوشحالی است.

امیر محمدی افزود: این نمایش در مجموع توانسته زندگی‌نامه شهید را خوب معرفی کند اما برخی از بخش‌ها نیاز به بازبینی دارد و باید قدرشناسی مردم نسبت به شهدا و خانواده آنها بیشتر در نمایش نشان داده شود.

فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران با اشاره به بازیگرانی که نقش همسر شهید را بازی می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید دقت شود که اجر همسرشهید ضایع نشود چراکه همسر شهید با عزت و اقتدار در مقابل مشکلات و گرفتاری‌ها ایستادند و خم به ابرو نیاوردند و الگوی جامعه اسلامی ما هستند و این افتخار باید در نمایش دفاع مقدس دیده شود.

حجت‌الاسلام سید محمد سیدیان معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی نیز درباره این نمایش گفت: تولید آثار هنری درباره شهدا به ویژه شهدای خلبان نیروی هوایی کاری مقدس است و فعالیت‌های فرهنگی و هنری مصداق زنده نگه داشتن یاد شهدا است

سیدیان افزود: روح بزرگ شهید دوران برگرفته از روح بلند امام خمینی (ره) و رمز موفقیت شهید دوران معنویت و ایمان قلبی اوست.


:: برچسب‌ها: نهاجا،دماوند ,



بازدید : 94
نویسنده : علی

 امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش  و هیئت همراه با حضور در پایگاه شکاری برادران شهید دل حامد از بخش های مختلف این پایگاه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی نهاجا، فرمانده نیروی هوایی ارتش در این بازدید که امیر سرتیپ دوم خلبان قراباغی معاون عملیات نهاجا و امیر سرتیپ دوم شیبانی معاون آماد این نیرو، وی را همراهی می کردند در بدو ورود با حضور  بر سر مزار شهید گمنام به مقام شامخ شهداء ادای احترام کرد.


وی در ادامه طی جلسه ای با فرمانده و معاونین پایگاه برادران شهید دلحامد، به ارزیابی  توان رزمی  و آمادگی این پایگاه پرداخت.


 امیر شاه صفی در ادامه از بخش های مختلف پایگاه اعم از آشیانه های اورهال، آلرت وسایر قسمتهای این پایگاه بازدید کرد.


:: برچسب‌ها: آجا،دماوند ,



بازدید : 95
نویسنده : علی

 

امیر دریادار علی وفادار ظهر امروز در نشست خبری در بجنورد، اظهار کرد: از سال 86 تاکنون هیچ تعرضی به ناوگان دریایی کشور در آب‌های آزاد نشده است و اکنون 34 ناوگروه در دریاها در حال دریانوردی و اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش است.

وی با اشاره به اینکه امروز دزدان دریایی و دشمنان اگر فکر تعرض به ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران و کشتی‌های تجاری را داشته باشند، با شدیدترین واکنش از سوی نیروی دریایی ارتش مواجه می‌شوند، خاطرنشان‌کرد: از توانایی‌های این نیرو می‌توان به نجات کشتی تجاری چین در سال 91 اشاره کرد که با وجود سه هزار کیلومتر فاصله، نیروی دریایی ایران وارد عمل شد و کشتی تجاری چین را از شر تجاوز دزدان دریایی نجات داد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش طی 34 ناوگروه، سه هزار و 200 کشتی را اسکورت کرده است، خاطرنشان‌کرد: در زمان جنگ نیز، 10 هزار کشتی نفتکش توسط دلاورمردان نیروی دریایی اسکورت شد و هیچ خللی در سیستم اقتصاد و صادرات نفت در آن دوره به‌وجود نیامد.

امیر دریادار وفادار با بیان اینکه از وظایف بزرگ نیروی دریایی این است که اجازه اختلال در اقتصاد کشور در مرزهای آبی را به متجاوزان نمی‌دهد، تصریح کرد: طبق بیانات مقام‌معظم رهبری به این نیرو باید به عنوان نیروی راهبردی نگریسته شود.


:: برچسب‌ها: آجا،دماوند ,



اخبار ارتش در هفته ای که گذشت
نوشته شده در یک شنبه 7 شهريور 1395
بازدید : 117
نویسنده : علی

 

پنجمین دوره بصیرت افزایی خانواده های کارکنان سازمان عقیدتی ارتش صبح پنجشنبه در سالن همایش های کوثر این سازمان و با حضور بیش از 100 نفر از همسران کارکنان برگزارشد.

نمایشگاه راهیان نور پدافند هوایی در کرمانشاه افتتاح شد

نمایشگاه راهیان نور پدافند هوایی جهت بازدید زائرین مناطق جنگی غرب کشور در کرمانشاه افتتاح شد.

در دانشگاه افسری امام علی (ع)؛سومین دوره جشنواره مالک اشتر برگزار شد

سومین دوره جشنواره مالک اشتر به منظور تقدیر از فرماندهان و مسئولان موفق، در دانشگاه

سومین همایش روحانیون مقیم مرکز ارتش برگزارشد

سومین همایش روحانیون مقیم مرکز ارتش با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی آجا و جمعی از مسئولان حوزه بهداشت و درمان ارتش و روحانیون شاغل مقیم مرکز در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

بازدیدسرلشکرصالحی از اردوگاه دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش

امیرسرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از اردوگاه رزم مقدماتی دانشجویان دانشگاه های افسری آجا و یکان واکنش سریع سال سوم دانشگاه افسری امام علی(ع) بازدید کرد.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛

جامعه پزشکی ارتش سابقه درخشان و پر افتخاری را در دوران دفاع مقدس دارد

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم،گفت:جامعه پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور پررنگ و موثر خود در تمام صحنه های دوران دفاع مقدس، پا به پای رزمندگان در تمامی روز های دفاع مقدس حضور داشته و خدمات ارزشمندی را از خود به جای گذاشته است.

فراخوان خاطره نویسی کارکنان وظیفه در هشت سال دفاع مقدس

پژوهشکده گروه تحلیل جنگ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) طی فراخوانی از تمام کارکنان وظیفه ای که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند دعوت به همکاری و خاطره نویسی دوران ارزشمند دفاع مقدس نموده است.

به میزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران چهارمین جشنواره امام هادی (ع) برگزار می‌شود

چهارمین همایش مشترک ایمنی نیروهای مسلح و جشنواره امام هادی(ع) به میزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (بازرسی کل) برگزار می شود.

بیانیه ارتش به مناسبت 31 مرداد ماه، روز صنعت دفاعی

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن 31 مرداد، روز صنعت دفاعی، بیانیه ای صادر کرد.

مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان کشورهای دوست و هم پیمان در دافوس آجا برگزار شد

مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان میهمان از کشورهای دوست و هم پیمان از دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا(دافوس) در محل سالن شهید فلاحی این دانشگاه برگزار شد.


:: برچسب‌ها: آجا،دماوند ,



بازدید : 107
نویسنده : علی

 

معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم افتتاحیه دوره های  27 و 11 دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس)؛ این دانشگاه را نقطه آغازین ورود به تصمیمات راهبردی حوزه دفاعی دانست.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دکتر محمد حسین دادرس، معاون هماهنگ کننده ارتش در ابتدای سخنان خود، ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان جمهوری اسلامی ایران خطاب به دانشجویان دافوس ارتش اظهار داشت: فرماندهی معظم کل قوا همواره بصیرت و نفوذ را به عنوان دو دغدغه مهم  و اساسی کشور و جهان اسلام بیان می کنند.

وی ادامه داد: اگر به این دو مقوله درست توجه شود جایگاه رفیعی برای امنیت کشور و منطقه لحاظ خواهد شد.

سرتیپ دادرس با اشاره به ذکر حدیثی از امام باقر(ع) که پایه های دین اسلام را نماز،روزه، زکات، حج و ولایت می داند، تصریح کرد: ولایت اصلی ترین رکن به شمار می آید و بایستی با بصیرت و حرکت در این مسیر، راه هرگونه نفوذ را بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ببندیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش همچنین با اشاره به این موضوع که بسیاری از کشورها فکر می کنند که در سایه قدرت کشورهای بزرگ می توانند قدرت خود را افزایش دهند، خاطر نشان کرد: آنها با این کار نه تنها نفی استقلال خود را رقم زده بلکه موجبات نا امنی در منطقه را نیز فراهم می کنند.

وی راه برون رفت از این موضوع را داشتن بصیرت برشمرد و گفت: اگر بصیرت وجود داشته باشد نفوذی اتفاق نخواهد افتاد.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم امیر سرتیپ دوم ولیوند، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گزارشی از روند جذب دانشجویان جدیدالورود ارائه داد و گفت: در طول دوران برگزاری دافوس این دوره جوانترین دوره به شمار می آید که این نوید یک دوره خوب و با نشاط را خواهد داد.


:: برچسب‌ها: آجا،دماوند ,



بازدید : 103
نویسنده : علی

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در حاشیه مراسم افتتاحیه دوره جدید دافوس در جمع خبرنگاران گفت: این دانشگاه بالاترین مرجع تاکتیکی و عملیاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و علاوه بر موارد کلی؛ در سطح تاکتیک و عملیات، شناخت راهبردهای دفاعی را هم به دانشجویان اموزش می دهد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دکتر حسین ولی وند زمانی با اشاره به شروع دوره مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی این دانشگاه گفت: ما در دافوس، گرایش های مختلفی از شاخه زمینی، پدافند هوایی، هوایی، دریایی، جنگال و سایبر و پشتیبانی خدمات رزمی را به دانشجویان ارتش، ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و کشورهای دوست و هم پیمان آموزش می دهیم.

وی در ادامه گفت: در این دانشگاه، موارد کلی در سطح تاکتیک، عملیات و حتی شناخت راهبردهای دفاعی را به دانشجویان می آموزیم تا بینش کلی دانشجویان ارتقا پیدا کند و پس از پایان این دوره، آمادگی پذیرش مسئولیت در رده های میانی و بالای ارتش را داشته باشند.

سرتیپ دوم ولی وند به استقبال کشورهای دوست و هم پیمان جهت افزایش سهمیه حضور در این دانشگاه نیز اشاره و تصریح کرد: از آنجا که این دانشگاه از استادان خوبی برخوردار است، کشورهای دوست و هم پیمان بیشتری نسبت به گذشته تقاضای افزایش سهمیه حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران را دارند.

وی در پایان گفت: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش آمادگی دارد با آموزش زبان فارسی، زمینه پذیرش دانشجویان میهمان و هم پیمان را فراهم بیاورد.       


:: برچسب‌ها: آجا،دماوند ,



بازدید : 98
نویسنده : علی

 

 فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش در جمع دانشجویان منتخب دانشگاه های افسری ارتش گفت: ترکیب نیروهای مسلح عامل بازدارنده تهدیدات دشمنان است.

فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش در جمع دانشجویان دوره رزم مقدماتی دانشگاه های افسری ارتش گفت: خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری نایب برحق امام زمان(عج) افتخاری بزرگ برای کارکنان ارتش است.

وی در ادامه گفت: ترکیب نیروهای مسلح در کشور جمهوری اسلامی ایران یکی از بارزترین دلایلی است که تاکنون دشمنان ایران اسلامی نتوانستند به اهداف خود دست یابند و این ترکیب برگرفته از اندیشه دفاعی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

فرمانده دانشگاه افسری امام علی (ع) مولفه های اندیشه دفاعی فرمانده کل قوا را در سه محور ارزش محوری، انسان محوری و توان محوری تقسیم بندی کرد و اظهار داشت: در هیج جای دنیا فرمانده نیروهای مسلح با این همه سوابق روشن و ویژگی های منحصر به فرد وجود ندارد و علی رغم وجود دشمنان زیاد با تدابیری که توسط مقام معظم رهبری اتخاذ شده و با توکل به خداوند و هوشیاری نیروهای مسلح، دشمن نتوانسته به اهداف شوم خودش برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه فرماندهی دینی از شاخصه های ممتاز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می باشد، افزود: در این کشور انجام وظایف در نیروهای مسلح تحت رهبری ولی فقیه یک فریضه دینی و شرعی است.


:: برچسب‌ها: آجا،دماوند ,