پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آنچه باید درباره فشار قبر بدانید!
نوشته شده در دو شنبه 29 خرداد 1396
بازدید : 73
نویسنده : علی
 

عوامل فشار قبر,فشار قبر در قرآن

فشار قبر چیست؟

 

بعد از مرگ اولین اتفاقی که می افتد این است که روح ما که بخشی از آن هاله ذهن است و در واقع آرشیو اطلاعات زندگی دنیوی اوست شروع به مرور زندگی از بدو تولد تا لحظه مرگ میکند و تصاویر بصورت یک فیلم برای روح بازخوانی می شود . شاید گمان کنیم که این اتفاق بسیار زمان بر است. زمان در واقع قرارداد ما انسانهاست. این ما هستیم که هر دقیقه را 60 ثانیه قرارداد می کنیم. اما زمان در واقع فراتر این تعاریف است.


:: برچسب‌ها: فشار قبر ، دماوند ,



دلیل نامگذاری یزد به شهر بادگیره
نوشته شده در دو شنبه 29 خرداد 1396
بازدید : 72
نویسنده : علی
 

 بادگیر های یزد,یزد شهر بادگیرها

طبق تحقیقاتی که شده، مشخص شده است که یزد بیشترین تعداد بادگیرهای ایران را دارد

 

یزد شهری تاریخی و قدیمی است که بعضی ها قدمت آن را به زمان پادشاهی یزدگرد اول پادشاه ساسانی ربط می دهند. یزد یکی از شهرهای کویری است که در قست مرکزی ایران قرار گرفته و اولین شهر خشتی دنیا و دومین شهر تاریخی جهان بعد از شهر ونیز در ایتالیا است. یزد را به نام «شهر بادگیرها» هم می شناسند. دلیل نامگذاری یزد شهر بادگیرها را در ادامه ی این مطلب بخوانید:


:: برچسب‌ها: یزد ، دماوند ,



بازدید : 71
نویسنده : علی

امیر سرتیپ دوم عباس‌زاده اقدامات و برنامه‌های بنیاد تعاون ارتش را تشریح کرداعطای بیش از 4500 وام مسکن به کارکنان آجا/ تحویل 10 هزار واحد مسکونی ظرف سه سال به کارکنان ارتش

امیر سرتیپ دوم عباس‌زاده با برشمردن اقدامات صورت گرفته در بنیاد تعاون آجا، اقدامات صورت گرفته در راستای تامین مسکن کارکنان، برنامه‌های آینده کمک به تامین مسکن کارکنان عضو طرح حکمت مسکن، اقدامات صورت پذیرفته در راستای ارائه خدمات و معیشت، برنامه‌های آینده بنیاد تعاون در بخش خدمات معیشتی و اقدامات صورت پذیرفته درجهت تولید ثروت در راستای کمک به اهداف بنیه دفاعی ارتش را تشریح کرد.

رئیس بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای تامین مسکن کارکنان ارتش بیش از 4500 فقره وام مسکن به کارکنان آجا در سال 95 اعطا شد، گفت: بنیاد تعاون آجا در پروژه‌های عمده و عظیم واحدهای مسکونی به ویژه در پروژه‌های چیتگر و شهید بهشتی با شرکت‌های معتبر عمرانی داخلی قرارداد منعقد کرده و مقرر است در مدت 3 سال حدود 10000 واحد مسکونی ساخته و مورد بهره برداری قرار گیرد.


:: برچسب‌ها: بتاجا , دماوند ,



هوآوی، HONOR 5A را رسما معرفی کرد
نوشته شده در یک شنبه 28 خرداد 1396
بازدید : 59
نویسنده : علی

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,هوآوی

همان‌طور که برنامه‌ریزی شده بود، هوآوی گوشی هوشمند جدیدش یعنی Honor 5A را رسما معرفی کرد.

این گوشی نمایشگری ۵.۵ اینچی HD دارد و با یک پردازنده هشت‌هسته‌ای کار می‌کند. رم ۲ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی از دیگر مشخصات این گوشی هستند.

 دوربین پشت گوشی هوشمند جدید هوآوی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین جلوی آن ۸ مگاپیکسلی است. همچنین این گوشی از باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپری بهره می برد. Honor 5A قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت و همچنین شبکه‌ی ۴G را دارد.

برای کسانی که مایلند ابعاد دقیق این گوشی را بدانند،‌ ابعادی معادل ۸.۴۵ × ۷۷.۱ × ۱۵۴.۳ میلی‌متر گزارش شده است. همچنین اخبار از وزن ۱۶۸ گرمی این گوشی می‌گویند.
درمورد نحوه‌ی عرضه‌ی Honor 5A هم باید گفت قیمت آن حدود ۱۰۵ دلار است و رنگ‌های موجود برای این گوشی تنوع نسبتا بالایی دارد؛ این رنگ‌ها شامل سفید، طلایی، زرد، صورتی، آبی و مشکی می‌شود. گوشی جدید هوآوی از ۲۸ خرداد در چین در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.


:: برچسب‌ها: هوآوی , دماوند ,



چرا سورة بقره،‌بزرگترين سورة قرآن شده است؟
نوشته شده در یک شنبه 28 خرداد 1396
بازدید : 91
نویسنده : علی

خواص درمانی سورة بقره, بزرگترين سورة قرآن

سورة بقره،‌بزرگترين سورة قرآن است

با توجه به اين كه هر سوره، هدف مشخص و معيني را دنبال مي كند و آيات آن، همچون زنجيره اي به هم پيوسته است و سلسله وار در راستاي همان هدف كلي نقش ايفا مي كند، اين مطلب به دست مي آيد كه ممكن است دليل كوچكي يا بزرگي سوره ها از جمله سورة بقره، اتمام سريع بيان و القاي هدف در سوره هاي كوچك و نيازمندي به كلام و گفتار مفصل و وسيع براي رسيدن به هدف و مقصود در سوره هاي طولاني و بزرگ تر باشد. البته مي توان فوايد ديگري را براي كوچكي و يا بزرگي سوره ها بر شمرد مثل تنوع و تسريع يادگيري سوره هاي كوچك به ويژه در ابتداي بعثت كه اغلب مردم خواندن و نوشتن نمي دانستند به راحتي سور كوچك را مي آموختند و حفظ مي كردند.

بنابراين، از آن جا كه سوره هاي طولاني مثل بقره،‌ آل عمران و... در اواخر بعثت نازل شده اند، نسبت به سوره هايي كه در ابتداي بعثت نازل شده اند، طولاني تر و مفصل تر هستند. 
 پي نوشت:
[1] . طباطبايي،  سيد محمد حسين، قرآن در اسلام، مشهد، انتشارات طلوع، ‌بي تا، ص 183، 186.


:: برچسب‌ها: سوره بقره , دماوند ,



بازدید : 67
نویسنده : علی

 

ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری خلق چین در منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش(بندرعباس) پهلو می گیرد.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناوگروه کشور چین متشکل از دو فروند ناو رزمی و یک فروند ناو پشتیبانی به همراه یک بالگرد فردا پنج شنبه 25 خرداد در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش در بندر عباس پهلو گرفت


این ناوگروه جهت انجام فعالیت های آموزشی، در چند روز گذشته در بندر کراچی پاکستان نیز پهلو گرفته بود.
پیش از این برای نخستین بار در روابط نیروهای دریایی دو کشور، در اسفند 1391 نیز ناوگروه 24 نیروی دریایی راهبردی ارتش ایران به بندر ژانگ ژیانگ چین اعزام و با استقبال مقامات نیروی دریایی کشور چین روبرو شده بود.
همچنین در تاریخ 29 شهریور 93 ناوگروه هفدهم نیروی دریایی ارتش چین در منطقه یکم امامت نداجا پهلوگرفته بود.


:: برچسب‌ها: ناوگروه کشور چین , منطقه یکم نیروی دریایی , دماوند ,



سریع ترین خودروی جهان آزمایش می شود
نوشته شده در پنج شنبه 25 خرداد 1396
بازدید : 50
نویسنده : علی
 

   اخباردنیای خودرو ,خبرهای دنیای خودرو,سریع ترین خودروی دنیا

گروهی از کارشناسان فرمول یک تصمیم دارند سریعترین خودروی جهان را آزمایش کنند. این خودرو می تواند در ۵۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۶۱۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

 به گزارش  مهر به نقل از بی بی سی،  قرار است سریعترین خودروی جهان آزمایش شود.

 

 این خودرو که Bloodhound Supersonic Car یا SSC نام گرفته ۱۰ سال تحت تولید بود و بالاخره اکتبر امسال آزمایش خواهد شد. البته این آزمایش در سرعت پایین و برای بررسی طراحی خودرو انجام می شود.


:: برچسب‌ها: سریع ترین خودروی جهان ، دماوند ,



چه سوره هایی را در شب قدر بخوانیم؟
نوشته شده در پنج شنبه 25 خرداد 1396
بازدید : 48
نویسنده : علی

 

 

شعر شب قدر,مراسم شب قدر

شب قدر از موهبت‌های خدا بر مسلمانان است

 

شب قدر برترین و مهم‌ترین شب سال  در فرهنگ اسلامی است. بنابر روایتی از پیامبر(ص)، شب قدر از موهبت‌های خدا بر مسلمانان است و هیچ‌یک از امت‌های پیشین از این موهبت برخوردار نبوده‌اند. در قرآن کریم، سوره‌ای کامل به توصیف و ستایش شب قدر اختصاص یافته و بدین نام (سوره قدر) خوانده شده است. در این سوره، ارزش شب قدر بیشتر از هزار ماه دانسته شده است.آیات یکم تا ششم سوره دخان نیز به اهمیت و رخدادهای شب قدر می‌پردازد.


:: برچسب‌ها: شب قدر ، دماوند ,



بازدید : 37
نویسنده : علی

 

مراسم احیا و برنامه‌های ویژه شب‌های قدر و سوگواری شهادت حضرت علی (ع) در کلیه یکان ‌ها و کوی های سازمانی ارتش در سراسر کشور برگزار می ‌شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با فرارسیدن لیالی قدر و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مراسم احیا و برنامه ‌های ویژه شب‌های قدر در کلیه یکان ‌ها و کوی های سازمانی ارتش در سراسر کشور جهت بهره‌ برداری کارکنان آجا و خانواده ‌های آنها از این شب‌های معنوی و پر برکت، انجام می شود.


:: برچسب‌ها: احیا ،آجا ، دماوند ,



آبادی خانه نابودشدنی و فراموشی جایگاه همیشگی
نوشته شده در پنج شنبه 25 خرداد 1396
بازدید : 75
نویسنده : علی

 

 

افسران - آبادی خانه نابودشدنی و فراموشی جایگاه همیشگی

مولاعلی(ع)

در شگفتم از کسی که خانه ی نابودشدنی(دنیا) را آباد می کند، اما جایگاه همیشگی(آخرت) را از یاد برده است.


:: برچسب‌ها: دماوند ,



مواظب کلیک ها درفضای مجازی باشیم
نوشته شده در سه شنبه 23 خرداد 1396
بازدید : 155
نویسنده : علی

 افسران - مواظب کلیک ها درفضای مجازی باشیم

 


:: برچسب‌ها: دماوند ,



بازدید : 64
نویسنده : علی

 

نهج البلاغه حکمت 348


:: برچسب‌ها: حدیث ، دماوند ,



ما همه سرباز توایم
نوشته شده در سه شنبه 23 خرداد 1396
بازدید : 66
نویسنده : علی

 

 


:: برچسب‌ها: امام, خامنه ای, دماوند ,



اعمال شب‌های قدر
نوشته شده در سه شنبه 23 خرداد 1396
بازدید : 130
نویسنده : علی

 

اعمال شب‌های قدر بر دو نوع است:
اعمالی که در هر سه شب انجام می‌ شود و به اعمال مشترک معروف است و اعمالی که مخصوص هر یک از شب‌های مبارک نوزدهم، بیست و یکم و بیست ‌و سوم است.


:: برچسب‌ها: اعمال ، شب قدر ، دماوند ,



بازدید : 58
نویسنده : علی

 

فرمانده ناو گروه چهل و ششم نیروی دریایی ارتش از رهگیری و شناسایی ۶۸۰ فروند واحدهای نظامی و غیرنظامی در خلیج عدن خبر داد.
ناخدا حسین حسنی در مراسم استقبال از ناوگروه چهل ششم توسط فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان داشت: ناوگروه چهل و ششم متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی سبلان و ناو پشتیبانی جمهوری اسلامی لاوان، به همراه ۲۵۹ نفر پرسنل نظامی ۳۱ فروردین ۹۶ جهت انجام ماموریت به سمت آب های آزاد و خلیج عدن عزیمت کرد و پس از ۵۶ روز دریانوردی به میهن بازگشت.
وی با اشاره به دستور فرماندهی معظم کل قوا جهت حفاظت و حراست از خطوط مواصلاتی دریایی جمهوری اسلامی در آب های بین المللی توسط نیروی دریایی ارتش، عنوان کرد: حفظ و حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران، به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی در آب های بین المللی و خنثی سازی پروژه ایران هراسی و انتقال پیام صلح و دوستی به جهانیان و کشورهای منطقه ای و همسایگان از جمله اهداف این ماموریت هاست.


:: برچسب‌ها: نداجا ، دماوند ,



فروع دین را بر چه مسائلی اطلاق می کنند؟
نوشته شده در سه شنبه 23 خرداد 1396
بازدید : 69
نویسنده : علی

 اصول دین و فروع دین اسلام

در اصطلاح دین اسلام فروع دین را بر مسائلی اطلاق می کنند که به عمل و عبادات مربوط است


 اصول  دین و فروع دین دو اصطلاح معروفی هستند که از عقاید بنیادی دین اسلام محسوب می‌شوند.


:: برچسب‌ها: فروع دین ، دماوند ,



بازدید : 37
نویسنده : علی

 

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در مراسم بدرقه ناوگروه 47 و استقبال از ناوگروه 46 این نیرو گفت: با حضور در بنادر کشورهای خارجی از ایران هراسی، اسلام هراسی و شیعه هراسی جلوگیری می کنیم.
دریادار سیاری با بیان اینکه برقراری امنیت برای خطوط مواصلاتی و جلوگیری از ایران هراسی دو ماموریت شفاف ناوگروه های نیروی دریایی راهبردی ارتش است افزود: ما با اقتدار تمام در آب های آزاد و بین المللی حضور می یابیم و نسبت به هر تهدیدی سینه سپر کرده و می کنیم، از هیاهوی دشمنان هراسی نداریم و هرکجا که لازم باشد برای دفاع از مرزها و منافع و منابعمان تا پای جان می ایستیم.
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در ادامه با بیان شاخص های راهبردی بودن این نیرو اذعان داشت: گسترش حوزه مسئولیت، حضور مستمر در دریاها، حفاظت از منافع و منابع در دریاها، ابلاغ پیام صلح و دوستی و انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به سایر کشورها با پهلوگیری در بنادر آنها، به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس کشورمان در آب های آزاد و بین المللی همه و همه نشانه راهبردی بودن این نیرو است.


:: برچسب‌ها: نداجا ، دماوند ,



آیا میدانیدهای علمی
نوشته شده در سه شنبه 23 خرداد 1396
بازدید : 29
نویسنده : علی

 دانستنی های علمی,دانستنی های جدید

آيا ميدانستيد که فیل ها تنها حیواناتی هستند که نمی توانند بپرند

 

آيا ميدانستيد که حلزون می تواند سه سال بخوابد.

آيا ميدانستيد که اگر جمعیت چین در یک صف مقابل شما راه بروند، این صف به خاطر سرعت تولید مثل هیچ وقت تمام نخواهد شد.

 

آيا ميدانستيد که خطوط هوایی آمریکا با کم کردن فقط یک زیتون از سالاد هر مسافر در سال ۱۹۸۷ توانست ۴۰ هزار دلار صرفه جویی کند.

آيا ميدانستيد که ملت آمریکا بطور میانگین روزانه ۷۳ هزار مترمربع پیتزا می خورند.

 

*******


:: برچسب‌ها: آیا میدانیدهای علمی ، دماوند ,



تصاویری از عجیب ترین غارهای جهان
نوشته شده در سه شنبه 23 خرداد 1396
بازدید : 46
نویسنده : علی

 غارها منبع شگفتی، دلهره و زیبایی غیرمنتظره‌اند؛ گنج‌های ناپیدایی که در زیرزمین پنهان شده‌اند و چشمان ماجراجویان را به تماشای صحنه‌های بی‌نظیر و ماورایی می‌برند.

 

شاید گاهی غارها به حاشیه صنعت گردشگری رانده شده‌ باشند، اما این مکان‌ها جلوه‌ای بی‌نظیر از شکوه طبیعت را روبروی چشمان گردشگران ماجراجو قرار می‌دهند.

 

غارها درجه‌بندی‌های مختلفی دارند، برخی دسترسی آسان‌تری دارند و برای مبتدیان مناسب‌ترند و برای پیمودن بعضی دیگر باید سینه‌خیز مسیرهای تنگ و تاریک را طی کرد.

بهترین غار های ایران

 


:: برچسب‌ها: تصاویری ،عجیب ترین ،غارهای جهان، دماوند ,



بازدید : 36
نویسنده : علی

 

امیر سرتیپ پوردستان در مراسم تکریم سربازان که در تالار مروارید دژبان ارتش برگزار شد، گفت: داعش و گروه های تکفیری ساخته و پرداخته آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در این مراسم که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت امام حسن (ع) برگزار شد، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان ضمن تبریک این ایام خجسته ،فضائل ماه مبارک رمضان را برشمرد و گفت: ماه مبارک رمضان یک فرصت مغتنم است که خداوند متعال در آن درهای رحمت و مغفرت خود را بر روی بندگان گشوده است لذا باید این فرصت را غنیمت شمرد.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



آیا سیگار کشیدن روزه را باطل می‌کند؟
نوشته شده در یک شنبه 21 خرداد 1396
بازدید : 65
نویسنده : علی

 احکام روزه,مبطلات روزه

سیگار کشیدن روزه را باطل می‌کند یا نه؟

 

از آنجا که برای آگاهی از باید و نباید‌های احکام دینی، باید به مراجع تقلید رجوع کرد، پاسخ این سؤال را که آیا سیگار کشیدن روزه را باطل می‌کند یا نه، در رساله‌ها و استفتائات علمای دینی جست‌وجو کردیم.


یکی از مسائلی که در این ماه باید مورد توجه قرار گیرد، مبطلات روزه است که انواع و اقسام مختلفی دارد. در این فرصت بر آن شده ایم تا به یکی از این موارد که علما در آن فتوایی داده اند بپردازیم.


:: برچسب‌ها: روزه ، رمضان، دماوند ,



در مسیر جاده چالوس این مکانها را از دست ندهید
نوشته شده در یک شنبه 21 خرداد 1396
بازدید : 70
نویسنده : علی

 اگر اصل طبیعت گردی هستید و در روزهای باقی مانده از بهار می توانید دو روز آخر هفته تان را به این کار اختصاص دهید یک پیشنهاد ویژه برایتان داریم؛ طبیعتی بکر و دست نخورده در جاده ای که یک طرفش به بعد از تونل کندوان در جاده چالوس می خورد و طرف دیگرش به جاده هراز در 45 کیلومتری آمل. طول کلی این جاده 113 کیلومتر است که یک بخش به نام بلده و تعداد زیادی روستا و ده با نام کلی اوزرود را به در خود جای داده است.

جاده ای که برخی روستاهایش روی تپه شکل گرفته است و بعضی دیگر در بین دره هایی خوش آب و هوا که به علت جاری بودن رودخانه هایی دائمی آن منطقه را محل مناسبی برای زندگی کرده است. دهستان هایی که هر یک علاوه بر جاذبه های طبیعی جاذبه های مذهبی و تاریخی هم دارند.

جاذبه های جاده چالوس

                                        جاده چالوس یکی از زیباترین جاده‌های جهان است

 

 


:: برچسب‌ها: جاده چالوس ، دماوند ,



نکاتی در مورد بیماری آرتروز
نوشته شده در یک شنبه 21 خرداد 1396
بازدید : 69
نویسنده : علی

 آرتروز گردن و علائم آن, آرتروز التهاب مفاصل

به گفته دکتر داگلاس یونیس Douglas Unis، استادیار ارتوپدی در مدرسه پزشکی ایچان نیویورک در Mount Sinai، "افرادی که به مطب من مراجعه می کنند یه دید مبهم نسبت به آرتروز به یک معنای کلی دارند." وقتی کلمه " ورم مفاصل یا آرتریت arthritis " را می شنوید، احتمالا به یاد افراد مسن با درد مفاصل می افتید. ولی آرتروز حتی افراد جوان در دهه 20 سالگی عمرشان را هم درگیر می کند.


:: برچسب‌ها: آرتروز ، دماوند ,



شهدا در مسیر اعتلای کلمه الله گام برداشتند
نوشته شده در یک شنبه 21 خرداد 1396
بازدید : 56
نویسنده : علی

 

 امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی در مراسم تکریم خانواده معظم شهدای این نیرو گفت: شهدا در مسیر اعتلای کلمه الله گام برداشتند.
 به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، در این مراسم که به منظور تکریم 130خانواده معظم شهدای نزاجا با حضور سردار انصاری جانشین بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از فرماندهان و مسئولین نیروی زمینی برگزار شد، امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه شهدا در هیچ لحظه ای امام خود را تنها نگذاشتند، افزود: شهدا نزد خدای تبارک و تعالی جایگاه ویژه ای دارند و نزد خداوند روزی می خورند.
فرمانده نیروی زمینی همچنین با تاکید بر اینکه ما در قبال شهدا یک رسالت و وظیفه ویژه داریم اظهار داشت: شهیدان نزد خداوند از عظمت بالایی برخوردار هستند و خداوند خود را به طور مستقیم طرف معامله با آنها قرار داده است که نشان از عظمت و ارج و قربت شهدا دارد.
وی در ادامه گفت: شهدا در مسیر اعتلای کلمه الله گام برداشتند و امروز ما وظیفه داریم با راهنمایی های ولی امر مسلمین جهان راه آنها را ادامه داده و در پیچ و خم های زندگی آرمان های شهدا را فراموش نکنیم. 
در پایان این مراسم از خانواده های شهدای شاخص نیروی زمینی تقدیر بعمل آمد.
 


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



خودروی سوئدی با فضای داخلی متغیر
نوشته شده در شنبه 20 خرداد 1396
بازدید : 61
نویسنده : علی

   اخبااقتصادی ,خبرهای  اقتصادی  ,خودروی سوئدی

یک شرکت سوئدی طرح اولیه از یک خودروی اشتراکی خودران را به نمایش گذاشته که با توجه به نیازهای کاربران فضای داخلی آن به محیطی خصوصی یا مناسب برای جلسه کاری یا فضای اجتماعی تبدیل می شود. 

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، شرکت National Electric Vehicle Sweden در نمایشگاه CES آسیا طراحی خود از وسیله حمل و نقل خودکار را به نمایش گذاشته است.


:: برچسب‌ها: خودروی سوئدی ، دماوند ,



بازدید : 56
نویسنده : علی

 

 فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اعزام 52 ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خلیج عدن، گفت: تاکنون امنیت چهار هزار فروند کشتی تجاری و نفتکش در آب های آزاد توسط این ناو گروه ها تأمین شده است.
امیر دریادار حبیب الله سیاری سه شنبه شب در آئین محفل انس با قرآن در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر افزود: ناوگروه های نیروی دریایی ایران در چهارچوب قوانین بین المللی و در جهت تامین امنیت ناوگان تجاری و نفتکش های عبوری در خلیج عدن که با حضور دزدان دریایی ناامن شده بود به این منطقه اعزام شدند.


:: برچسب‌ها: نداجا ، دماوند ,



خلاق تر شدن با استفاده از کلاه های الکتریکی
نوشته شده در شنبه 20 خرداد 1396
بازدید : 42
نویسنده : علی

   اخبارعلمی ,خبرهای علمی , کلاه های الکتریکی

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، عبور یک جریان الکتریکی از مغز می تواند به خلاق تر شدن افراد کمک کند. 

به گزارش ایرنا از روزنامه ایندیپندنت، محققان دانشگاه کویین مری لندن در این مطالعه متوجه شدند که سرکوب یک ناحیه مغزی که در فکر کردن و استدلال آوردن دخالت دارد به افراد کمک کرد تا برای حل مسائل پیچیده ریاضی به یک روش خلاقانه فکر کنند.


:: برچسب‌ها: خلاقیت ، دماوند ,



بازدید : 49
نویسنده : علی

 

بنابر اعلام معاونت نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اسامی پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران از فردا یکشنبه مورخه 21/3/1396 از طریق سایت ارتش اعلام می شود.
لازم است پذیرفته شدگان با توجه به مدارکی که جهت ثبت نام از آنها خواسته شده در زمان مقرر نسبت به تکمیل این مدارک اقدام و مراحل بعدی استخدام را طی نمایند. 


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



میلاد امام حسن مجتبی (ع)
نوشته شده در شنبه 20 خرداد 1396
بازدید : 138
نویسنده : علی

 ولادت امام حسن,امام حسن مجتبی

امام حسن (ع) در سال سوم هجرت و در شب نیمه ماه رمضان متولد شد

 

در سال سوم هجرت و در شب نیمه ماه رمضان ـ که بهترین ماه های خداست ـ خانه امیرالمؤمنین و فاطمه علیهماالسلام میزبان قدوم مولود مبارکی شد که شادی را با خود به خانه وحی آورد. در این شب فرخنده، سبط اکبر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم ، حضرت امام حسن علیه السلام چشم به جهان گشود و شهر مدینه را غرق نور کرد.


:: برچسب‌ها: میلاد امام حسن مجتبی (ع)، دماوند ,



چند مورد برای پیشرفت در کار
نوشته شده در شنبه 20 خرداد 1396
بازدید : 32
نویسنده : علی

 راه های پیشرفت در کار

بهترین توصیه ها برای یافتن شغل یا پیشرفت در آن‎

 

برای بهترین مشاوره شغلی کمتر پیش می آید که فرد مورد اعتماد و با تدبیر در اطراف خود پیدا کنید. در اینجا به چند نمونه از بهترین توصیه ها برای یافتن شغل یا پیشرفت در آن را اشاره می کنیم.


:: برچسب‌ها: کار ، دماوند ,



غارهای بی‌نظیری که در ایران وجود دارد
نوشته شده در شنبه 20 خرداد 1396
بازدید : 25
نویسنده : علی

  این بار از میان جاذبه‌های گردشگری ایران سراغ غارهای بی‌نظیر سرزمین‌مان رفتیم؛ جاذبه‌ای که تعداد آن در ایران هرچند کم نیست، ولی با این‌ وجود تعداد کسانی که با این جاذبه‌ آشنا هستند، انگشت‌ شمارند. در این مطلب می خواهیم شما را با تعدادی از غارهای بی‌نظیری که در ایران وجود دارد، آشنا کنیم. پس این مطلب جذاب را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

 
غار علیصدر
کمتر کسی هست که نام غار علیصدر همدان به گوشش آشنا نباشد. این غار بزرگ‌ترین غار آبی جهان است. امروزه بخش‌هایی از معابر کشف‌رشده غار علیصدر با پروژکتور نورپردازی شده و توسط قایق امکان بازدید از آنها میسر است. دالان‌های آبی با سقفی مملو از قندیل حقیقتا یکی از شاهکارهای جهان هستی است که نباید فرصت بازدید از این جاذبه زیبا را از دست داد. 

 

جالبترین غارهای ایرانغار علیصدر بزرگ‌ترین غار آبی جهان است


:: برچسب‌ها: غار ، دماوند ,



بازدید : 24
نویسنده : علی

 

 سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پیامی انتصاب حجت‌اسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم را به سمت نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز به ایشان تبریک و تهنیت گفت.
در این پیام آمده است: به یقین، تلاش‌ها،زحمات و مجاهدت‌های خالصانه  شما برادر بزرگوار و عزیز در دوران تصدی ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در نزد پروردگار متعال سراسر اجر و ثواب خواهد بود.
توفیق روزافزون و عزت و سربلندی جنابعالی  و همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در تداوم راه نورانی شهیدان  گرانقدر و حضرت امام خمینی (ره) و تحقق آرمان‌های  ولایی انقلاب اسلامی در ظل توجهات خاصه حضرت بقیه‌الله الاعظم، امام زمان (عج) و تحت رهبری  حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای عزیز از درگاه خداوند سبحان و حکیم خواستارم. امید است همواره مشمول عنایات و الطاف حضرت حق قرار گیرید.
 


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



مبارک باد
نوشته شده در شنبه 20 خرداد 1396
بازدید : 37
نویسنده : علی

 Image result for ‫تبریک میلاد امام حسن مجتبی‬‎


:: برچسب‌ها: امام حسن ، دماوند ,



هوانیروز در هر شرایطی آماده کمک رسانی است
نوشته شده در شنبه 20 خرداد 1396
بازدید : 20
نویسنده : علی

 

فرمانده هوانیروز گفت: بالگردهای هوانیروز ارتش در هر شرایطی آماده امداد و کمک رسانی به مردم هستند .
به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز با بیان اینکه هوانیروز، بالگرد های اورژانس و امداد هوایی در اختیار دارد گفت: چنانچه برای هموطنان عزیزمان در سراسر کشور پهناور ایران اسلامی حوادثی رخ دهد و شرایط به گونه ای باشد که امکان پرواز و عملیات هوایی برای بالگرد های هوانیروز میسر باشد به کمک و امداد رسانی اقدام می کند
 .
فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه اخیرا اخباری بر روی خروجی خبرگزاری ها منتشر شده مبنی بر عدم حضور یکان هوانیروز جهت مهار آتش سوزی در ارتفاعات بازی دراز در استان کرمانشاه افزود: با درخواست استانداری ها و مدیریت ستاد بحران استان ها، یکان های امدادی هوانیروز وارد عمل می شوند که در این خصوص برابر بررسی های بعمل آمده هیچ گونه درخواستی از هوانیروز منطقه جهت کمک رسانی صورت نگرفته است.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



دعای امام علی (ع) هنگام افطار
نوشته شده در پنج شنبه 18 خرداد 1396
بازدید : 57
نویسنده : علی
 

دعای امام علی هنگام افطار

دعای هنگام افطار

  

روزه ماه مبارک رمضان از جمله اعمالی است که بر انسان‌ها واجب شد، اما وجوب این امر محبتی از جانب خداوند برای تزکیه، رشد و ارتقای انسان‌هاست. حال برای افطار و باز کردن این روزه نیز اهل بیت (ع) توصیه‌ها و سفارشاتی بیان کردند که در ادامه به روایتی از امام صادق (ع) به نقل از پیامبر اکرم(ص) خطاب به امیرالمومنین (ع) اشاره می‌کنیم: 


:: برچسب‌ها: افطار ، دماوند ,



حقایق مهم درباره افسردگی
نوشته شده در پنج شنبه 18 خرداد 1396
بازدید : 44
نویسنده : علی
 

افسردگی شدید

باورهای غلط و اشتباهی در مورد بیماری افسردگی در میان اکثریت جامعه رایج است

 

طبق گزارش انجمن ملی سلامت روان (National Institute of Mental Health) آمریکا، سالانه ۶ / ۷ درصد جمعیت بزرگ‌سال آمریکایی حالات افسردگی شدید را تجربه می‌کنند. این آمار در همه کشورهای دنیا وجود دارد و بدیهی است که در کشور ما هم هر سال تعدادی از افراد بزرگ‌سال حالات افسردگی شدید را تجربه می‌کنند. برای کسانی که جزو این دسته از افراد نیستند، شاید درک این‌که چه اتفاقات روانی‌ای برای فرد افسرده می‌افتد، سخت و گاهی غیرممکن باشد.


:: برچسب‌ها: افسردگی ، دماوند ,



گلابدره یکی از ییلاق‌های خوش آب و هوای تهران
نوشته شده در پنج شنبه 18 خرداد 1396
بازدید : 51
نویسنده : علی
 

عکس های گلابدره تهران,تهران

گلابدره از محلات بسیار قدیمی در شهرستان شمیرانات است

 

گلابدره از جمله ییلاق‌های خوش آب و هوای شمال شرقی شهر تهران است. گُلاب‌دره نام دره و محله‌ای در کناره آن دره است که به همین نام خوانده می‌شود. این دره از طرف غرب به امام‌زاده قاسم و از طرف شرق با در بند همسایه است.


:: برچسب‌ها: گلابدره، دماوند ,



راههای کاهش وزن با روزه داری
نوشته شده در پنج شنبه 18 خرداد 1396
بازدید : 70
نویسنده : علی
 

 کاهش وزن در ماه رمضان, کاهش وزن با روزه داری

نوشیدن مقادیر زیاد مایعات در شب علاوه برآب رسانی به بدن سبب کاهش وزن می شود

 

ماه رمضان یک فرصت طلایی برای عبادت است و در کنار آن می‌توانید با تغییر در مواد غذایی مصرفی به وزن مطلوب و ایده آل خود برسید، برای این منظور موارد زیر را در حین ماه رمضان رعایت کنید:


:: برچسب‌ها: کاهش وزن ، دماوند ,



بیماری تیروئید و روزه داری
نوشته شده در سه شنبه 16 خرداد 1396
بازدید : 57
نویسنده : علی

 پرکاری تیروئید و روزه داری , چه کسانی نباید روزه بگیرند

 در کم کاری تیروئید، بیماران می توانند با مصرف داروهای خود در وعده افطار و سحر روزه بگیرند

 

بیشتر مبتلایان به تیروئید می توانند روزه بگیرند اما بیماران مبتلا به پرکاری شدید کنترل نشده تیروئید و مبتلایان به کم کاری شدید تیروئید ابتدا باید بیماری خود را کنترل و سپس اقدام به روزه داری کنند.


:: برچسب‌ها: بیماری تیروئید ، روزه داری، دماوند ,



گرم شدن مجانی خانه با میزبانی از سرور
نوشته شده در سه شنبه 16 خرداد 1396
بازدید : 52
نویسنده : علی

 

   اخبارعلمی ,خبرهای علمی ,گرمای منازل

یک استارتاپ هلندی به نام Nerdalize راهکار هوشمندانه‌ای را برای بهره‌برداری از انرژی اتلاف شده در سرورها ابداع کرده است. این سرورها به‌طور رایگان گرمای منازل را تامین می‌کنند.

 به گزارش ایرنا،می دانید که فعالیت یک دستگاه لپ تاپ با تولید گرمای اضافی همراه است. این مشکل برای مراکز دیتا که شامل هزاران سرور هستند، به مراتب بیشتر و به منزله هدررفت انرژی و پول است. شرکت ها برای حل این مشکل، راهکارهای مختلفی را از انتقال مراکز داده به نزدیکی مدار قطب گرفته تا راه‌اندازی این مراکز در اعماق دریاها، مورد آزمایش قرار داده اند.


:: برچسب‌ها: گرما ، دماوند ,