پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بدون شرح
نوشته شده در دو شنبه 30 مرداد 1396
بازدید : 49
نویسنده : علی

 Image result for ‫دلنوشته رهبرم‬‎

 


:: برچسب‌ها: رهبری ، دماوند ,



کوچکترین ربات جراح جهان ساخته شد
نوشته شده در دو شنبه 30 مرداد 1396
بازدید : 109
نویسنده : علی

    اخبارعلمی,خبرهای  علمی,ربات جراح

دانشمندان در انگلستان کوچکترین ربات جراحی در جهان را با تکنولوژی کم‌هزینه که در گوشی‌های تلفن همراه و صنایع فضایی استفاده می‌شود، توسعه داده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از زی‌نیوز، این ربات که Versius نام دارد، از عملکرد بازوی انسان تقلید کرده و می‌تواند برای انجام طیف وسیعی از روش‌ها که در آن یکسری از برش‌های کوچک برای جلوگیری از نیاز به جراحی باز سنتی ایجاد می‌شود، مورد استفاده قرار گیرد.

 

این روش‌ها شامل عمل فتق، عمل جراحی کولورکتال و همچنین جراحی پروستات، گوش، بینی و گلو است.


:: برچسب‌ها: جراحی ،دماوند ,



جانشین جدید فرمانده نیروی هوایی ارتش منصوب شد
نوشته شده در دو شنبه 30 مرداد 1396
بازدید : 37
نویسنده : علی

 

 امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش شد.
به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، طی حکمی بنا به پیشنهاد امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش و تصویب امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده سابق این نیرو، به سمت جانشین فرماندهی نهاجا منصوب شد.
همچنین از سوی فرمانده نهاجا، امیر سرتیپ دوم محمدقراباغی به سمت معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد نیروی هوایی ارتش منصوب شد.
امیر سرتیپ دوم محمد قراباغی پیش از این سمت هایی نظیر معاون عملیات نیروی هوایی ارتش، فرماندهی مجتمع اوج نهاجا، فرماندهی پایگاه شهید اردستانی امیدیه، جانشین فرمانده پایگاه شهید لشکری و معاونت عملیات این پایگاه را عهده دار بوده است.
 


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



 نماز احتیاط چگونه است؟
نوشته شده در دو شنبه 30 مرداد 1396
بازدید : 32
نویسنده : علی

 نماز احتیاط را چگونه بخوانیم

نماز احتیاط را چگونه می خوانند؟

 

کسى که نماز احتیاط بر او واجب شد، بعد از سلام نماز، باید فورى نیت نماز احتیاط کند و تکبیرة الاحرام بگوید و فقط «حمد» را بخواند و به رکوع و سجده رود.


نماز احتیاط را چگونه می خوانند؟
 همه مراجع: کسى که نماز احتیاط بر او واجب شد، بعد از سلام نماز، باید فورى نیت نماز احتیاط کند و تکبیرة الاحرام بگوید و فقط «حمد» را بخواند و به رکوع و سجده رود.

 

پس از سجده دوم، اگر یک رکعت نماز احتیاط بر او واجب است، تشهد و سلام دهد واگر دو رکعت بر او واجب است، رکعت دوم را مانند رکعت اول انجام دهد و پس از تشهد، سلام دهد.

 

نماز احتیاط سوره و قنوت ندارد و باید نیت آن را به زبان نیاورد و بنابر احتیاط واجب «حمد» و حتى «بسم اللّه» آن را هم آهسته بگوید. در بین نماز اصلى و نماز احتیاط، کارى که نماز را باطل مى ‏کند، انجام ندهد.

منابع :
توضیح ‏المسائل مراجع، م 1215 و 1216؛ آیت‏ الله وحید، توضیح‏ المسائل، م 5 - 1224 و آیت ‏الله نورى، توضیح‏ المسائل، م 7 - 1216؛ دفتر آیت‏ الله خامنه‏ اى.


:: برچسب‌ها: نماز احتیاط، دماوند ,



بازدید : 25
نویسنده : علی

 

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران حکم صادره از سوی فرماندهی معظم کل قوا در انتصاب رئیس این سازمان را نقشه راه برای کارکنان عقیدتی سیاسی ارتش برشمرد و اظهار داشت: احکام، بیانیه‌ها و سخرانی‌های مقام معظم رهبری فرامینی برای فرمانبرداران است.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، همایش روحانیون عقیدتی سیاسی یکان‌های مقیم تهران و هماهنگ کننده های روحانی در مناطق آجا در سراسر کشور با حضور
حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



قبل از «دویدن» بخوانید!
نوشته شده در دو شنبه 30 مرداد 1396
بازدید : 39
نویسنده : علی

 نکاتی برای بهتر دویدن

دویدن به عنوان یک تمرین مهم و اساسی در زمینه تمرینات هوازی است‎

 

دویدن به عنوان یک تمرین مهم و اساسی در زمینه تمرینات هوازی است. هر چند که همگان بر این موضوع واقف هستند اما بسیاری از افراد به علت عدم آگاهی از چگونگی انجام یک برنامه مدون نمی‌توانند استفاده لازم را از آن ببرند.

 

راهکارهای انجام یک تمرین خوب هوازی :

 

۱. مطمئن شوید که بدن شما آماده دویدن است 

چنانچه به تازگی هیچ فعالیت ورزشی انجام نداده‌اید، سعی کنید که زیاد به بدن خود فشار نیاورید؛ حتی اگر که احساس شادابی می‌کنید، زیرا در غیر این صورت باعث آسیب رساندن به بدن خود می‌شوید. همچنین اگر بالای ۵۰ سال سن دارید یا از بیماری‌هایی نظیر دیابت (قند) یا بیماری‌های قلبی رنج می‌برید، قبل از شروع به دویدن با دکتر خود مشورت کنید.


:: برچسب‌ها: دویدن ، دماوند ,



بازدید : 27
نویسنده : علی

 

 امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش با حضور در منطقه پدافند هوایی غرب (شهدای سوباشی) از یکان های مختلف این منطقه بازید کرد.
جانشین فرمانده کل ارتش همچنین با حضور در محل یادمان شهدای ایستگار رادار شهید دستنبو به مقام شامخ آن شهدا گرانقدر ادای احترام کرد.
وی با حضور در جمع کارکنان منطقه و قرارگاه آموزشی سربازان وظیفه منطقه پدافند هوایی غرب (شهدای سوباشی ) با کارکنان این منطقه نیز دیدار کرد.
 


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



موزه آب سعدآباد
نوشته شده در دو شنبه 30 مرداد 1396
بازدید : 47
نویسنده : علی

 گنجینه آب سعدآباد,تصاویر موزه آب

موزه آب در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تهران تاسیس گردیده است

 

موزه آب سعدآباد

گنجینه آب موسسه ای است فرهنگی که در جهت جمع آوری، نگهداشت، نمایش و حفظ و احیای میراث گذشتگان در بخش های مرتبط با آب از جمله استحصال، انتقال، توزیع و بهره برداری و فنون بکار رفته در آن فعالیت می کند. گنجینه آب سعدآباد در جنوب شرقی کاخ سبز و در غرب ساختمان تشریفات ریاست جمهوری احداث گشته است.

 

ساختمان دفتر مخصوص محمدرضا پهلوي كه در زمان پهلوي دوم ساخته شدكه براي پذيرايي از مقامات درباري و مراجعين شاه استفاده مي شد، پس از تخليه اين دو ساختمان به تيمسار كسرايي (مسئول حفاظت ارتش ) واگذارشد. گنجینه آب سعدآباد حدوداً 2670 مترمربع مساحت دارد و از 3 بخش تشکیل شده است:


:: برچسب‌ها: سعدآباد ، دماوند ,



ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای صادر کرد
نوشته شده در دو شنبه 30 مرداد 1396
بازدید : 31
نویسنده : علی

 

همزمان با 31 مرداد، روز صنعت دفاعی، ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای صادر و در آن صنعت دفاعی کشور را نماد خودباوری و اعتماد به نفس ملی دانست.
در این بیانیه آمده است:
صنعت دفاعی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در پرتو رویکرد امام راحل و اندیشه‌ های ناب دفاعی خلف صالح ایشان، مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) و نیز با بهره‌گیری از سرمایه انسانی خلاق و اندیشمندان متخصص و متعهد، نمایشگاهی از عظمت، ‌پویایی، خود باوری و توانمندی در جهت رفع نیازمندی های نیروهای مسلح به تجهیزات روز نظامی دنیا را به نمایش در آورده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: اتکال به قدرت لایزال الهی و روحیه جهادی؛ تکیه بر قابلیت‌ها و توانایی‌های بومی و ملی؛ بکارگیری عزم و اراده انقلابی در به صحنه آوردن استعداد‌های خلاق و اتکاء به دانایی و توانایی نیروهای متعهد و مکتبی؛ موجبات رفع نیازمندی های دفاعی کشور را فراهم آورده و عرصه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به مولفه هایی مهم در قدرت و اقتدار ملی و شکل‌گیری بازدارندگی فعال و مؤثر تبدیل کرده است.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



امام رضا
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1396
بازدید : 62
نویسنده : علی

 Image result for ‫دلنوشته برای امام رضا‬‎


:: برچسب‌ها: امام رضا ، دماوند ,



بدون شرح
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1396
بازدید : 67
نویسنده : علی

 Image result for ‫دلنوشته برای رهبرم‬‎

 


:: برچسب‌ها: دماوند ,



بازدید : 45
نویسنده : علی

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم تجلیل از آزادگان نیروی هوایی ارتش گفت: یکی از سرورانگیزترین و غرور‌انگیزترین روزهای نظام جمهوری اسلامی ایران همان روزی بود که خبر ورود آزادگان پرافتخارمان از رسانه‌ها به اطلاع مردم رسید. 
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین محد حسنی در این مراسم که با حضور امیر سرتیپ شاه صفی فرمانده نیروی هوایی و جمعی از فرماندهان، روحانیون و مسئولان نهاجا در هتل نیروی هوایی برگزار شد، گفت: توجه به نقش و سهم آزادگان عزیز در عزت و افتخارات کسب شده هشت سال دفاع مقدس بسیار مهم است چرا که ما بخش عمده ای از عزت و افتخار خود را مدیون فداکاری‌ها، جانبازی‌ها، دل‌آوری‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و آزادگانمان هستیم.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



ازدواج با این افراد حرام است
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1396
بازدید : 65
نویسنده : علی

 

محارم,راههای محرم شدند

 

 کسانى که از راه ازدواج به انسان محرم مى‏ شوند

 

زنان از سه رآه به مردان محرم می شوند و ازدواج با محارم حرام می باشد.

زنان به مردان از سه راه محرم مى‏ شوند: نسب، رضاع و ازدواج. کسانى که از راه نسب به انسان محرم ‏اند، عبارت‏ اند از:

 1. پدر و مادر و هر چه بالا روند (مانند پدر بزرگ و مادر بزرگ)؛

 2. اولاد و هر چه پایین روند (مانند نوه و نتیجه)؛

 3. خواهر و برادر و هر چه پایین روند (مانند خواهرزاده و برادرزاده)؛

 4. عمو و عمه و هر چه بالا روند (مانند عمو و عمه پدر و مادر)؛

 5. دایى و خاله و هر چه بالا روند (مانند دایى و خاله پدر یا مادر).


:: برچسب‌ها: ازدواج ،دماوند ,



فضیلت و خواص سوره انسان
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1396
بازدید : 36
نویسنده : علی

 خاصیت سوره انسان,سوره دهر

فضیلت و خواص سوره انسان

 

سوره «انسان» یا «دهر» یا «هل أتی» (1)  هفتاد و ششمین سوره قرآن کریم است که مدنی و 31 آیه دارد.

شأن نزول این سوره از امام باقر علیه السلام روایت شده است: امام حسن و امام حسین علیهم السلام در دوران کودکی بیمار شدند پیامبر صلی الله علیه و اله وسلم از آنها عیادت کرد و به امام علی علیه السلام فرمود: ای ابالحسن اگر برای فرزندانت نذری کنی خداوند به ایشان عافیت می بخشد.

امام علی علیه السلام و فاطمه سلام الله علیها و فضه نذر کردند که سه روز روزه بگیرند تا بیماری حسنین شفا یابد. در روز اول هنگام افطار مسکینی به در خانه آمد و تقاضای غذا کرد. ایشان غذای خود را به او دادند. روز دوم هنگام افطاریتیم و اسیری به در خانه آمدند و آنها غذای خود را به آنها دادند. روز بیست و پنجم ماه ذی الحجه بود که سوره هل أتی بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم نازل شد. (2)


:: برچسب‌ها: سوره انسان ، دماوند ,



بازدید : 32
نویسنده : علی

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق ناو موشک‌انداز «سپر» به ناوگان شمال نداجا طی روزهای آینده خبر داد.
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز از ناوگروه اعزامی نداجا به مسابقات جام دریا 2017 روسیه استقبال کرد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در این مراسم گفت: شرکت در مسابقات جام دریا که طی چند سال گذشته در دریای خزر شروع شده است برای ما به عنوان یک کشور موثر در این دریا بسیار حائز اهمیت است و بایستی با اقتدار در آن شرکت کنیم.
وی نشان دادن توانمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی راهبردی ارتش در جهت ساخت تجهیزات مورد نیازش را مبتنی بر آموزه های انقلابی و تکیه بر توانمندی داخلی دانست و افزود: با نگاهی به دو دهه گذشته خواهید دید که چه تجهیزاتی در خزر داشتیم و امروز به چه دستاوردهایی دست یافته‌ایم.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



بازدید : 34
نویسنده : علی

 عوارض کم خوابی

وجود یک پروتئین در عضله می‌تواند سبب بی خوابی و کم خوابی در افراد شود

 

احساس خواب آلودگی و یا برعکس بی خوابی مزمن مشکلی است که باعث بیماری افراد می‌شود، اما راه حل جدید پزشکی می‌تواند امید تازه‌ای برای درمان این اختلال باشد.

 

دانشمندان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند وجود یک پروتئین در عضله می‌تواند سبب بی خوابی و کم خوابی در افراد شود.

 

تا پیش از این تحقیق دانشمندان اعتقاد داشتند که تنها مغز و بخش هیپوتالاموس آن مسئول کنترل خواب است و می‌تواند سبب بی خوابی یا خواب عمیق در افراد شود، اما تحقیقات جدید نشان داده است که پروتئین BMAL۱ (عضله) که در عضلات وجود دارد سبب بی خوابی در افراد می‌شود.

 

این یافته‌ها حاصل تحقیقات دانشمندان آمریکایی است و آن‌ها با حذف پروتئین BMAL۱ از بافت عضله موش‌های آزمایشگاهی شاهد برطرف شدن بی خوابی و به خواب عمیق فرو رفتن موش‌ها شده اند.

 

بر این اساس کارشناسان امیدوار هستند شیوه جدیدی برای درمان مشکل بی خوابی در افراد با استفاده از غیر فعال کردن این پروتئین پیدا کنند.


:: برچسب‌ها: کم خوابی ، دماوند ,



10 عادتی که برای شاد بودن باید ترک شان کنید!!
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1396
بازدید : 45
نویسنده : علی

 شاد زندگي کردن

کلید اصلی شاد بودن در واقع رها کردن یک سری از نگرش‌ها و رفتارهاست

 

برخی از افراد سعی می‌کنند با خریدن چیزهای موقتی و یا انجام بعضی از فعالیت‌ها، به شادی دست پیدا کنند. اما آیا دوست دارید بدانید از کجا باید شروع کنید؟ در ادامه ۱۰ عادت را می‌گوییم که برای شادتر بودن لازم است آنها را ترک کنید.

 

چطور می‌توانیم شادی بیشتری به زندگی‌مان بیاوریم؟ شاید لازم باشد از یک سری از عادت‌ها دست برداریم تا شادتر باشیم. اما بیشتر افراد فکر می‌کنند برای شادتر بودن حتما باید چیزی به زندگی‌شان اضافه شود. کلید اصلی شاد بودن در واقع رها کردن یک سری از نگرش‌ها و رفتارهاست. 

 


:: برچسب‌ها: شادی ، دماوند ,



بازدید : 44
نویسنده : علی

 

 معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد آخرین به روزرسانی سوابق ایثارگری کارکنان ارتش انجام و اطلاعات مربوط به آن بر روی پایگاه اطلاع رسانی ارتش قرار داده شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش بنابر اعلام معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات آجا، آن دسته از کارکنان ارتش که سوابق ایثارگری دارند می توانند با مراجعه به سایت ارتش به نشانی WWW.Aja.ir(قسمت سمت راست - منوی شهدا و ایثارگران - کد رهگیری ایثارگران) نسبت به دریافت این کد اقدام نمایند.  
 


:: برچسب‌ها: ایثارگران ، دماوند ,



پادشاه بی تاج و تخت ایران!
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1396
بازدید : 42
نویسنده : علی

 محمدعلی شاه قاجار,دوره آخر سلطنت محمدعلی شاه قاجار

آخرین پادشاه قاجار

 

محمدحسن میرزا فرزند محمدعلی شاه قاجار آخرین ولیعهد سلسله قاجار بود که پس از عزل احمدشاه از سلطنت به دستور رضاشاه از کاخ گلستان اخراج و از طریق بغداد به اروپا رفت.

محمدحسن میرزا فرزند محمد علی شاه ششمین پادشاه قاجار بود که به دلیل آنکه احمد شاه فرزند نداشت در شعبان 1327.ق به ولایت عهدی احمد شاه برگزیده شد.

 

محمد‌حسن میرزای نه ساله 40 روز پس از خلع محمدعلی شاه از سلطنت در شرایطی که برادرش احمد‌شاه نیز هنوز به سن قانونی برای سلطنت نرسیده و کشور توسط نایب‌السلطنه اداره می‌شد به ولیعهدی انتخاب شد.

پس از رسیدن احمدشاه به سن قانونی و تاجگذاری، وی طی فرمانی محمدحسن ميرزا را طبق سنت به فرمانروایی آذربايجان تعيين کرد اما وقوع جنگ جهانی اول و اشغال آذربايجان توسط نيروهای عثمانی و روسيه، مسافرت و اقامت ولیعهد در آذربايجان را به تأخير انداخت. 


:: برچسب‌ها: احمد شاه ، دماوند ,



بازدید : 113
نویسنده : علی

 

 حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی در دیدار با مدیرعامل گروه فن آوا و هیأت همراه گفت: فناوری های نوین عرصه مهمی در تأثیرگذاری بر قشر جوان و نوجوانی است که هدف اصلی تهاجم فرهنگی دشمنان می باشند. 
به گزارش روابط عمومی ارتش، در دیدار آقای طراوتی مدیر عامل گروه فن آوا با رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، ضمن تقدیر از توجه ویژه ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به فناوری های نوین ارتباطی و مراسم رونمایی از بازی موبایلی مبارزه در خلیج عدن2 در نمایشگاه الکامپ؛ مدیر عامل گروه فن آوا گام های موثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در تولید بازی های رایانه ای و موبایلی را نشان از هوشمندی و بصیرت این سازمان و راهبری و هدایت عالمانه ریاست سازمان در این زمینه دانست و بیان داشت: بازی های رایانه ای و موبایلی در دنیای امروز از عوامل تاثیرگذار فرهنگی است لذا جای خوشحالی و تبریک به سازمان عقیدتی سیاسی ارتش دارد که این حوزه را در اولویت های کار فرهنگی خود قرار داده است.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



برج گنبد قابوس؛ بلندترین برج تمام آجری جهان
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1396
بازدید : 33
نویسنده : علی

 معماری برج گنبد قابوس

برج گنبد قابوس بنایی تاریخی از سده چهارم هجری است

  

برج گنبد قابوس بنایی تاریخی از سده چهارم هجری است که در شهر گنبد کاووس، شمال ایران در استان گلستان قرار دارد. سبک معماری بنا شیوه رازی است. 

این بنا که بلندترین برج تمام آجری جهان به‌شمار می‌آید بر فراز تپه‌ای خاکی که نزدیک به پانزده متر از زمین بلندتر است قرار دارد. بلندای بنا به همراه پی آن ۷۲ متر می‌باشد. این بنا در سال ۳۷۵ هجری خورشیدی و در زمان پادشاهی کاووس پور وشمگیر و در شهر گنبدکاووس که پایتخت پادشاهان زیاری آن دیار بوده، بنا گردیده‌است.


:: برچسب‌ها: گنبد قابوس ، دماوند ,



جاذبه‌های گردشگری صوفیه
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1396
بازدید : 43
نویسنده : علی

 جاذبه های گردشگری صوفیه

صوفیه پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور بلغارستان است

 

صوفیه یکی از قدیمیترین پایتخت‌های اروپا می‌باشد. تاریخ این شهر به سده ۸ میلادی برمیگردد. شهر صوفیه در غرب بلغارستان و جوار ناحیه‌ای کوهستانی واقع شده‌است.

 

صوفیه پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور بلغارستان است. صوفیه یکی از قدیمیترین پایتخت‌های اروپا می‌باشد. تاریخ این شهر به سده ۸ میلادی برمیگردد. شهر صوفیه در غرب بلغارستان و جوار ناحیه‌ای کوهستانی واقع شده‌است.


:: برچسب‌ها: صوفیه ، دماوند ,



آمادگی نیروهای مسلح مولفه اصلی اقتدارکشور است
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1396
بازدید : 31
نویسنده : علی

 

 جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت بازدارندگی و آمادگی نیروهای مسلح، از مولفه های اصلی اقتدار کشور در صحنه های بین المللی است.
به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش در بازدید از پایگاه شهید نوژه همدان در جمع فرماندهان و کارکنان این پایگاه گفت: آمادگی نیروهای مسلح کشور با تجربه ارزشمند هشت سال دفاع مقدس که در رأس آن ولی فقیه و فرماندهی مقتدر و مدبر قرار دارد اجازه هرگونه تهدید و تعرض به کشور از سوی دشمن را سلب کرده است.
وی در ادامه ضمن تجلیل از شهدا و ایثارگران افزود: از خودگذشتگی و جانفشانی شهدا و رزمندگان کشور را بیمه کرده و امنیت موجود کشورحاصل ایثار آن عزیزان است.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



عوامل محیطی و نقش آنها در بروز انواع سرطان ها
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1396
بازدید : 134
نویسنده : علی

 تاثیر عفونت ها در بروز سرطان, علل بروز سرطان رحم

 نبود کنترل و پیشگیری از عفونت ها از عوامل بروز سرطان ها می باشد

 

عوامل محیطی از جمله عوامل تاثیرگذار در بروز انواع سرطان ها هستند که به گفته پزشکان و متخصصان در کنار عوامل ژنتیکی و گاه به تنهایی می توانند سبب بروز سرطان های خطرناک و صعب العلاج شوند.

 

مصرف دخانیات، آلودگی هوا، استرس، کمبود ریزمغذی ها و عفونت ها از جمله این عوامل به شمار می روند که براساس مطالعات صورت گرفته درباره علل بروز سرطان، در واقع تغییرات ژنتیکی حاصل از تاثیر عوامل محیطی زمینه ساز اصلی بروز سرطان ها هستند.

این مطالعات همچنین نشان می دهد واکنش افراد نسبت به عوامل محیطی، میزان مقاومت سیستم ایمنی بدن و در نهایت تاثیرپذیری سیستم ژنتیکی به دفعات مواجهه با این عوامل نیز بستگی دارد.

 


:: برچسب‌ها: سرطان ، دماوند ,



چطور بدن کم آبی را نشان می‌دهد؟
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1396
بازدید : 41
نویسنده : علی

 کم آبی بدن وتغییررنگ ادرار,خطرات کم آبی بدن

علت عمده بد بو شدن تنفس، کاهش میزان بزاق و خشکی دهان است

 

مطمئن باشید که هر روز به اندازه کافی آب می‌نوشید. نوشیدن ۲ تا ۳ لیتر آب برای زنان، و ۳ تا ۴ لیتر آب برای مردان، ضروری است. حتی اگر نشانه‌های کم آبی را در بدن ندارید، باز خود را مجاب به نوشیدن کافی آب در طول روز کنید. علاوه بر این مصرف زیاد میوه‌های آبدار رسیده و سبزیجات باعث افزایش میزان آب بدن و همچنین افزایش جذب ویتامین‌ها و املاح معدنی می‌شود.

 

نشانه‌های کم آبی در بدن را جدی بگیرید و به محض مواجه شدن با ده اخطار، نوشیدن آب را در اولویت قرار دهید:

 

تنفس بد بو: یک علت عمده بد بو شدن تنفس، کاهش میزان بزاق و خشکی دهان است. بزاق عامل پاک کننده دهان از باکتری‌ها است و هنگامی که در نتیجه کم آبی بدن کاهش می‌یابد، باکتری‌های دهان افزایش یافته و تنفس شما بدبو می‌شود.


:: برچسب‌ها: کم آبی ، دماوند ,



محیط سربازی باید خوشایند باشد
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1396
بازدید : 45
نویسنده : علی

 

امیر سرتیپ حیدری بر لزوم خوشایندسازی محیط سربازی تاکید کرد و گفت: ما باید خود را در برابر جامعه مکلف بدانیم و فضای آرامی را برای خدمت فرزندان این جامعه مهیا کنیم.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در پنجمین همایش سراسری بهداشت و روان نزاجا که در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، اظهار داشت: علم روان‌شناسی، علمی است که جامعه امروز بشری به آن احتیاج دارد.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



چگونه به دیگران نه بگوییم؟
نوشته شده در دو شنبه 23 مرداد 1396
بازدید : 88
نویسنده : علی

 مهارت نه گفتن

به موقع نه بگوییم

 

اگر شما نیز جزء‌کسانی هستید که بیشتر اوقات علیرغم میل باطنی خود، ناچار به پذیرش تقاضای دیگران شده‌اید و یا اینکه نمی‌توانید نارضایتی خود را از یک دوست بیان کنید،احتمالاً در زمینه رفتار قاطعانه و یا جراتمندی در بیان نظرات خود مشکل دارید.

 

جراتمندی دفاع از حقوق خود است به گونه‌ای که حقوق دیگران نادیده گرفته نشود. جرأت ورزی مهارتی است در راه کنترل خود و ایجاد حس مثبت در افراد که اعتماد به نفس و عزّت نفس آنها در روابط با دیگران را تقویّت می­کند.


:: برچسب‌ها: دماوند ,



بازدید : 67
نویسنده : علی

 

امام جمعه موقت تهران گفت: در خدمت الله بودن بارزترین وجه تمایز نیروهای مسلح ما نسبت به سایر کشور هاست
به گزارش روابط عمومی نهاجا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان در مراسمی  که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و تعدادی از مسئولان کشوری و لشکری برگزار  شد، گفت: لازمه حکومت اقتدار است و بدون نیروهای مسلح نمی توان حکومت کرد.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



تله کابین نمک آبرود
نوشته شده در دو شنبه 23 مرداد 1396
بازدید : 66
نویسنده : علی

 قیمت بلیط تله کابین نمک آبرود

يكي از بخشهاي مهم توريستي نمك آبرود، تله كابين است

 

يكي از بخشهاي مهم توريستي نمك آبرود، تله كابين است. اين تله كابين كه در جنوب شرقی شهرك نمك آبرود واقع شده، امكان صعود به بالاي قله زيباي مدوبن را فراهم مي‌كند. قله مدوبن، با داشتن امكانات پذيرايي مسافرين و همچنين اختلاف دماي حدود ۱۰ درجه سانتيگراد نسبت به پاي كوه در ماههاي گرم سال فضاي دلنشين و خاطره انگيزي را براي گردشگران خواهد داشت.

شهر توریستی ویلایی نمک آبرود در 12 کیلومتری غرب چالوس بین چالوس و تنکابن قرار دارد. شهرک توریستی نمک آبرود دارای شرایط اقلیمی مناسب و مناظر طبیعی زیبا همراه با امکانات تفریحی بی نظیر مانند دو خط تله کابین، سورتمه سواری، امکانات پذیرایی همچون رستوران، فست فود و کافی شاپ، تفرجگاههای ساحلی ماسه ای، دریاچه زیبای لاک پشت ها،شهر بازی،باشگاه تیر اندازی، پرواز تفریحی، آموزش با هواپیما و هلی کوپتر و...

 


:: برچسب‌ها: تله کابین ، دماوند ,



 استخاره با حروف ابجد
نوشته شده در دو شنبه 23 مرداد 1396
بازدید : 66
نویسنده : علی

 فال با حروف ابجد,فال ازدواج با حروف ابجد

طالع بینی ازدواج با حروف ابجد

این فال به عنوان یکی از پر طرفدارترین ها نیز می باشد.فال چوب یکی از قدیمی ترین نوع فال بینی است که آن را به دانیال نبی و سپس به امام جعفر صادق نسبت می دهند.

نکته ی مهم در گرفتن استخاره با حرف ابجد (فال چوب) :

بهتر است برای گرفتن فال ابجد باید یک قطعه چوب مکعبی که به راحتی در همه جا پیدا می شود را آماده کرده و بر روی چهار طرف از شش طرف موجود آن حروف " الف "، " ب "، " ج " و " د " را درج کنید. ( به همین دلیل است که به فال چوب فال ابجد هم گفته می شود)

 

سپس چشمانتان را ببندید و ذهن خود را معطوف به نیت تان نمایید. حالا چوب را بر روی دست بچرخانید و به روی زمین بیندازید و حرفی که در بالا آمده است را یادداشت کنید و این عمل را سه بار تکرار نمایید و حروف را به ترتیب از راست به چب بنویسید.


:: برچسب‌ها: ابجد ، دماوند ,



امام حسین
نوشته شده در دو شنبه 23 مرداد 1396
بازدید : 47
نویسنده : علی

Image result for ‫عکس نوشته از کربلا‬‎


:: برچسب‌ها: امام حسین , دماوند ,



بازدید : 17
نویسنده : علی

 

فرمانده نیروی هوایی ارتش از اردوگاه های تابستانی دانشجویان دانشگاه هوایی شهید ستاری در امام زاده هاشم بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی نهاجا، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در امام زاده هاشم، از روند برگزاری اردوگاه تابستانی دانشجویان دانشگاه هوایی شهید ستاری بازدید کرد.
وی در بازدید از فعالیت های روزانه آموزش نظامی، نمایشگاهی و فرهنگی در اردوگاه های امام زاده هاشم، ضمن ابراز خرسندی از روند آموزش های انجام شده، از فرماندهان و اساتید تقدیر وتشکر کرد.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



جانم فدای رهبر
نوشته شده در دو شنبه 23 مرداد 1396
بازدید : 17
نویسنده : علی

 

 


:: برچسب‌ها: رهبر ، دماوند ,



بازدید : 29
نویسنده : علی

 

بسیاری از علاقه‌مندان نجوم از نیمه‌شب شنبه ۲۱ مرداد تا بامداد یکشنبه ۲۲ مرداد از رصد اوج بارش شهابی برساوشی لذت برده‌اند.

 به گزارش خبرآنلاین،این عکس زیبا از میان نخلستان‌های کویر مرکزی ایران از این بارش شهابی ثبت شده است. بارش شهابی برساوشی یکی از جذاب‌ترین شهاب باران‌های سالانه است.شهاب های کوچک برساوشی که معمولا درخشان و رنگارنگ هستند توسط گرد غباری که سیاره زمین از مدار دنباله دار سویفت-تاتل جاروب کرده، تشکیل می شوند.

 

بارش برساوشی یکی از معروف‌ترین و درعین‌حال پرتعدادترین بارش‌های شهابی سالانه است که در دهه آخر مردادماه به اوج خود می‌رسد. در شرایط به دور از آلودگی نوری و در زیر آسمانی تاریک و البته در ساعات اوج، رصدگران معمولاً بین ۶۰ تا ۱۰۰ شهاب در ساعت را مشاهده کنند.

  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی, بارش شهاب


:: برچسب‌ها: شهاب سنگ ، دماوند ,



چه کنیم تا دعاهایمان سریع به اجابت برسند؟
نوشته شده در دو شنبه 23 مرداد 1396
بازدید : 39
نویسنده : علی

 اجابت دعا در شب قدر,نماز شب و اجابت دعا

دعا سیستم خاصی دارد که اگر، هر کس در آن قرار گرفته و دعا کند به اجابت خواهد رسید

 

در سیستم دعا، کسی که باور و ایمان قوی نسبت به قدرت نامحدود الهی داشته باشد و با تمام نیاز و تضرع، خود را به او وصل کند، همان وقت که در حال دعاست اجابت هم به دست آورده است. اصلاً همین باور قوی و نیاز شدید هر گاه باهم توأم شد، خود به خود اجابت هم حاصل می‌شود. مثل اینکه بگوییم هر گاه شکر و آب باهم مخلوط شد خود به خود شربت هم آماده است. در ادامه این مطلب را به نقل از شهرسوال بخوانید.
 
برای تسریع در اجابت دعا چه کارهایی می‌توان انجام داد؟
  پس دعا همان وقت که شرایط آن حاصل شد یعنی شخص، عجز خود و قدرت خدا را هردو باهم درک، و خواسته خود را مطرح کرد همان وقت اجابت می‌شود. حتی اگر ظاهر مادی این اجابت برای رخ نمودن، کمی زمان ببرد و یا با شکلی دیگر که مورد انتظار دعا کننده نبوده است، ظهور یاب


:: برچسب‌ها: دعا ، دماوند ,



بازدید : 39
نویسنده : علی

 

مراسم فارغ التحصیلی جمعی از خلبانان هواپیمای اف5 نیروی هوایی ارتش در پایگاه شکاری وحدتی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، مراسم فارغ التحصیلی جمعی از خلبانان هواپیمای اف5 با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی و جمعی از فرماندهان و مسئولین این نیرو در سالن اجتماعات پایگاه شکاری وحدتی دزفول برگزار شد.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



هلند از چغندر قند خودرو می‌سازد
نوشته شده در شنبه 21 مرداد 1396
بازدید : 35
نویسنده : علی

 

گروهی از دانشجویان هلندی با استفاده از رزین چغندر قند خودرویی قابل تجزیه زیستی ساخته اند..

به گزارش مشرق، خودروی الکتریکی در حقیقت از رزین چغندر قند ساخته شده که با با لایه هایی از گیاه کتان پوشیده می شود.  یانیک ون ریل یکی از اعضای گروه سازنده دانشگاه آیندهون می گوید: فقط چرخ ها و سیستم ترمز از مواد زیستی ساخته نشده اند. این خودرو لینا نام گرفته است.

 

اخبار,دنیای خودرو, هلند از چغندر قند خودرو می‌سازد


:: برچسب‌ها: خودرو ، دماوند ,



روشی نوین برای تشخیص علت برخی جرائم
نوشته شده در شنبه 21 مرداد 1396
بازدید : 65
نویسنده : علی

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,آزامایش

محققان موفق به کشف روشی نوین برای تشخیص وجود داروهایی موسوم به داروی تجاوز در افرادی شدند که قربانی جرائمی مانند تجاوز شده‌اند.

 به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ،گاما هیدروکسی بوتیریک اسید که بیشتر به GHB شناخته می‌شود، داروئی است که باعث خواب آلودگی افراد شده و می‌تواند باعث "یاد زدودگی" (amnesia) شود.

 

به همین دلیل است که این دارو به معروفترین داروی تجاوز تبدیل شده است.داروی تجاوز  Date rape drug) یا داروی درنده (predator drug به هر دارویی گفته می‌شود که به‌ عنوان عامل ناتوان ‌کننده روی شخص پذیرنده عمل کرده و او را منفعل و مستعد تجاوز و آزار جنسی از راه دارو (DFSA) می‌کند.

 

رایج‌ترین نوع داروهای تجاوز، مخدرهای تفریحی همچون نوشیدنی‌های الکلی هستند که با رضایت قربانی به او خورانده می‌شوند.

 

متاسفانه این دارو تنها چند ساعت پس از مصرف،توسط مقامات قانونی می‌تواند در بدن شناسایی شود. با این وجود، با توجه به تحقیقات جدید انجام شده توسط دانشمندان اسپانیایی و بریتانیایی، ممکن است به زودی شیوه دیگری برای اثبات اینکه به فرد قربانی GHB داده شده وجود داشته باشد.

 

در این مطالعه که توسط میریام پرز ترگویلو از دانشگاه خودگردان بارسلونا رهبری شده بود، افراد به صورت آزمایشی دوز کمی از این دارو را دریافت کردند. سپس نمونه‌های خون و ادرار در فواصل منظم طی 30 ساعت آینده از آنها گرفته شد.

 

هنگامی که نمونه‌ها با استفاده از طیف سنجی رزونانس مغناطیسی تجزیه و تحلیل شد، GHB تنها در نمونه های گرفته شده تا دو ساعت پس از مصرف تشخیص داده شد. بعد از آن، این دارو به وسیله بدن به طور کامل متابولیزه شد.

 

نشانگر زیستی GHB برای مدت زمان زیادی در بدن باقی می‌ماند. این نشانگر که "گلیکولات" (glycolate)نام دارد، توسط بدن و در پاسخ به GHB تولید می شود که سطح بالایی از آن در ادرار داوطلبان تا 20 ساعت پس از مصرف یافت شد.

 

یکی از مزایای این روش جدید این است که بر روی نمونه گرفته شده از بیمار تاثیر نمی‌گذارد زیرا روش‌های پیشینی که صرفا برای تشخیص وجود GHB  به کار می‌رفت،سبب تخریب نمونه شده و امکان انجام آزمایشات دیگر بر روی آن را غیر ممکن می‌کرد.

 

مقاله این پژوهش اخیرا در مجله Analytical Chemistry منتشر شده است.

 


:: برچسب‌ها: دماوند ,



بازدید : 18
نویسنده : علی

 

 امیر سرتیپ تقی خانی در همایش تجلیل از خبرنگاران که به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همزمان با 17 مرداد روز خبرنگار برگزار شد، گفت:  همراهی در عرصه اطلاع رسانی و خبر با ارتش قهرمان، همراهی با نظام  جمهوری اسلامی ایران است و ما ضمن قدردانی از تلاش خبرنگاران برای به نمایش گذاشتن مجاهدت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهان عنایت بیشتر این عزیزان برای ارائه زحمات ارتش هستیم.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ شاهین تقی خانی در آئین تجلیل از خبرنگاران و دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی ضمن تبریک روز خبرنگار و تشکر از خبررسانی، اطلاع رسانی و همراهی خبرنگاران با ارتش جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: در تعریف خبر در بخش‌هایی با هم اشتراک نظر داریم اما  لازم است در همه بخش‌ها به فهم و درک مشترک برسیم و در برخی حوزه‌ها نیازمند نگاه نزدیکتری هستیم تا اتفاق های بهتری در حوزه اخبار دفاعی کشور رقم بخورد.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



علت تأخیر یا عدم استجابت دعا چیست؟
نوشته شده در شنبه 21 مرداد 1396
بازدید : 121
نویسنده : علی

 راههای استجابت دعا

۶ نکته مهم درباره تأخیر یا عدم استجابت دعا


سرویس سبک زندگی فردا: خداوند نسبت به بندگانش مهربان است و خیر و خوشبختی مؤمنان را می‌خواهد، از این رو اگر خواسته آنان به ضررشان است، اما آنان به جهت عدم اطلاع از باطن امور از خداوند آن را می‌خواهند، اجابت نمی‌کند. در ادامه این مطلب را به نقل شهرسوال بخوانید.

علت تأخیر یا عدم استجابت دعا چیست؟
  چند نکته مهم که دانستن آن، باعث تأمّل در أندیشه‌ها و قوّت روحی می‌شود:


:: برچسب‌ها: دعا ، دماوند ,