پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
غیرفعال‌سازی مرکز آپلود آفیس
نوشته شده در شنبه 29 آبان 1395
بازدید : 145
نویسنده : علی
 

آفیس, ترفندهای آفیس

آموزش غیر فعال کردن مرکز آپلود آفیس

 
چنانچه مجموعه نرم‌افزاری مایکروسافت آفیس (Word ،Excel و Power Point) را روی رایانه ویندوزی خود نصب کرده باشید ، مطمئنا آیکون نارنجی رنگ کوچکی را کنار ساعت ویندوز مشاهده خواهید کرد.

این آیکون به مرکز آپلود آفیس (Microsoft Office Upload Center) مربوط است و وظیفه هماهنگ‌سازی اطلاعات میان سرور و رایانه‌ کاربران را به عهده دارد. از آنجا که بسیاری از کاربران خانگی و حتی کاربران سازمانی از مجموعه آفیس به‌ صورت لوکال استفاده می‌کنند و از قابلیت‌های ذخیره‌سازی روی سرورها و دسترسی مستقیم به فایل‌ها از سرور استفاده نمی‌کنند، آیکون مرکز آپلود آفیس می‌تواند گزینه مزاحمی در ویندوز به‌شمار برود. همچنین فعال بودن این قابلیت منابع سیستمی رایانه شما را به خود اختصاص داده و موجب هدر رفتن مقداری از این منابع می‌شود.

 

چنانچه شما نیز جزو کاربرانی هستید که از مرکز آپلود آفیس هیچ گونه‌ استفاده‌ای ندارید و می‌خواهید منابع اشغال شده از سوی این قابلیت را آزاد کنید، از ترفند زیر کمک بگیرید:

 

1ـ کلیدهای Win+R را فشار داده، در کادر مورد نظر عبارت taskschd.msc را وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید. (می‌توانید در کادر جستجو در منوی استارت نیز این عبارت را وارد کنید)

 

2ـ در ستون سمت چپ منوی باز شده از پنجره‌ به‌ نمایش درآمده روی گزینه‌ Task Scheduler Library کلیک کرده و از ستون میانی، گزینه‌ای را که نامی مشابه با Microsoft Office 15 Sync Maintenance دارد انتخاب کنید. (برای کسب اطمینان از انتخاب گزینه صحیح می‌توانید روی آن دو بار کلیک کرده و پس از مراجعه به تب Actions بررسی کنید که فایلی با نام MsoSync.exe در کادر مورد نظر برای اجرا مشخص شده باشد)

 

3ـ پس از انتخاب گزینه‌ مورد نظر، از ستون سمت راست روی گزینه Disable کلیک کنید.

 

4ـ رایانه خود را یک‌بار ری استارت کنید تا تغییرات اعمال شده و آیکون نارنجی‌رنگ مرکز آپلود آفیس نیز از کنار ساعت ویندوز حذف شود.


:: برچسب‌ها: غیرفعال‌سازی، مرکز ،آپلود، آفیس،دماوند ,



متن زيارت اربعين
نوشته شده در شنبه 29 آبان 1395
بازدید : 135
نویسنده : علی

 

روز اربعين,اعمال روز اربعين

                                                                                             متن زيارت اربعين

 

فضایل و ثواب خواندن زیارت اربعین
اربعین، چهلمین روز شهادت امام حسین علیه السلام است که جان خود و یارانش را فدای دین کرد. ازآنجا که گرامیداشت ‏خاطره شهید و احیاء اربعین وی، زنده نگهداشتن‏ نام و یاد و راه اوست و زیارت، یکی از راههای یاد و احیاء خاطره است، زیارت‏ امام حسین‏«ع‏» به ویژه در روز بیستم ماه صفر که اربعین آن حضرت است، فضیلت بسیاردارد.

زیارت اربعین که در این روز مستحب است، در کتب ادعیه آمده است ‏و به اینگونه شروع می‏شود: «السلام علی ولی الله و حبیبه...» که این متن،از طریق ‏صفوان جمال از امام صادق‏«ع‏» روایت‏ شده است.
 
زیارت دیگر آن است که جابربن‏ عبدالله انصاری دراین روز خوانده است و متن زیارت به عنوان زیارتنامه آن امام در نیمه ‏ماه رجب نقل شده و با جمله‏«السلام علیکم یا آل الله...» شروع می‏شود.(2)

 مورخان نوشته ‏اند که جابربن عبدالله انصاری، همراه عطیه عوفی موفق شدند که درهمان اولین اربعین پس ازعاشورا به زیارت امام حسین‏«ع‏» نائل آیند. وی که آن هنگام ‏نابینا شده بود، در فرات غسل کرد و خود را خوشبو ساخت و گامهای کوچک برداشت تا سر قبر حسین بن علی‏«ع‏» آمد و با راهنمایی عطیه، دست روی قبر نهاد و بیهوش شد، وقتی به هوش آمد، سه بار گفت: یا حسین! سپس گفت:«حبیب لا یجیب حبیبه...» آنگاه ‏زیارتی خواند و روی به سایر شهدا کرد و آنان را هم زیارت نمود.(3)

 


:: برچسب‌ها: زیارت اربعین،دماوند ,



بازدید : 193
نویسنده : علی

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هنگامی که نیروی دریایی عراق بطور کامل شکست خورد، قدرتهای بزرگ برای تقویت آن تجهیزاتی به ارزش دو میلیارد دلار به رژیم بعث عراق فروختند، اما نیروی دریایی ایران اجازه الحاق این تجهیزات را به دشمن نداد.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم یادواره شهدای این نیرو که عصر امروز در مصلی بزرگ حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی برگزار شد، با اشاره به روزهای آغازین جنگ از سوی دشمن بعثی اظهار داشت: دشمن در شرایطی به ما هجوم آورد که فکر می کرد ما توان پاسخگویی و اجرای عملیات را نداریم و می خواست ما را از منابع شمال خلیج فارس محروم کند، اما نیروهای مسلح با مدیریت جهادی ابتکار عمل را از دشمن سلب کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه تنها 67 روز از آغاز جنگ گذشته بود که نیروی دریایی عملیات پیروزمندانه مروارید را اجرا کرد، افزود: این عملیات دستاوردهای بزرگی را در حوزه نظامی، اقتصادی و سیاسی برای ما در پی داشت. و اولین نتیجه آن بدست آوردن پیروزی بزرگی در دو ماهه اول جنگ بویژه در عرصه دریا بود.

سیاری خاطرنشان کرد: دومین نتیجه این عملیات این بود که اقتدار و سیادت جمهوری اسلامی را در عرصه دریا به کشورهای منطقه ای و فرامنطقه‌ای نشان داد.

وی با اشاره به دستاوردهای عملیات مروارید گفت: نیروی دریایی بعث عراق در این عملیات بطور کامل شکست خورد و تا پایان جنگ نیز نتوانست کاری انجام دهد.

 فرمانده نداجا خاطرنشان کرد: مهمترین هدف هر عملیات نظامی انهدام کامل نیروهای مقابل است و این مهم در عملیات مروارید انجام شد، به طوری که دشمن در 7 آذر مبنای قدرت خود را در عرصه دریا از دست داد.

سیاری گفت: وقتی که عنوان می کنیم دو پایانه نفتی البکر و الامیه رژیم بعثی را منهدم کردیم معنا و مفهوم وسیعی دارد، چراکه بیش از 80 درصد صادرات نفتی عراق از این دو پایانه صورت می گرفت و انهدام این دو سکوی نفتی ضربه مهلکی به اقتصاد دشمن بعثی بود.

وی عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش در مقاطعی از جنگ تحمیلی بندرهای فاو، ام القصر و بصره را نیز به محاصره کامل نیروهای خود درآورد و مانع هر گونه صادرات و واردات در این بنادر شد.

سیاری تصریح کرد: یکی از مهمترین کارهایی که نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس انجام داد، اسکورت بیش از ده هزار کشتی تجاری و نفتکش از زیر آتش گلوله های نیروی هوایی دشمن بوده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: هنگامی که نیروی دریایی عراق بطور کامل شکست خورد، قدرتهای بزرگ برای تقویت آن تجهیزاتی به ارزش دو میلیارد دلار به رژیم بعث عراق فروختند، اما نیروی دریایی ایران اجازه الحاق این تجهیزات را به دشمن نداد، لذا دشمن از آن تاریخ به بعد به سمت خرید تجهیزات هوایی اعم از بالگردها و جنگنده های سوخو و سوپراتاندارد و موشک های اگزوست حرکت کرد.

امیر سیاری خاطرنشان کرد: امروز نیز به برکت خون شهدا اقتدار دریایی ما در شمال اقیانوس هند، یعنی مهمترین نقطه دنیا توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش به نمایش گذاشته شده است، و تاکنون بیش از 3800 کشتی تجاری را در خلیج عدن و دیگر آبهای آزاد اسکورت کرده ایم.


:: برچسب‌ها: اسکورت،نداجا،دماوند ,



اثبات وجود اثر انگشت مغز
نوشته شده در شنبه 29 آبان 1395
بازدید : 94
نویسنده : علی

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک تیم از دانشمندان دانشگاه کارنگی ملون اثبات کردند که مغز هر فرد مانند اثر انگشت بوده و در هیچ دو نفری مشابه یکدیگر نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، این محققان برای انجام پژوهش جدید خود از سیستم تصویربرداری دیفیوژن diffusion MRI استفاده کردند تا ثابت کنند که مغز هر انسان منحصر به فرد بوده و با این روش قابل شناسایی است.

 

آنها نتایج ام‌.آر.آی دیفیوژن مغز 699 نفر را مورد بررسی قرار دادند.

 

این سیستم تصویربرداری به این دلیل دیفیوژن نام دارد که از فرآیند نفوذ مولکول‌های آب در بافت‌های بیولوژیکی برای ایجاد کنتراست در تصاویر استفاده می‌کند.

 

آنها سپس این نتایج را گرفته و توزیع آب در تمام نقاط اتصال (به نام کانکتوم محلی) از مسیرهای ماده سفید مغز را شمارش کردند. چیزی که در این پژوهش مشخص شد، این بود که هر فرد دارای یک کانکتوم محلی منحصر به فرد مانند اثر انگشت است.

 

حتی کانکتوم محلی دوقلوها تنها 12 درصد شبیه به یکدیگر هستند.

 

آنها برای اطمینان از اینکه نتیجه‌گیری‌هایشان درست است یا خیر، 17 هزار آزمون شناسایی انجام دادند که در آن با موفقیت نزدیک به 100 درصد توانستند افراد را از یکدیگر تشخیص دهند.

 

آنها همچنین دریافتند که تجارب زندگی یک فرد، مانند تجربه فقر یا بیماری، بر ساختار مغز تاثیر می‌گذارد.

 

به این ترتیب، محققان می‌توانند از این روش برای درک چگونگی تاثیرات محیط و تجارب بر شکل مغز افراد استفاده کنند.

 

در نهایت از این روش می‌توان به عنوان یک وسیله شناسایی استفاده کرد که در حال حاضر، محققان در حال تمرکز بر کاربردهای پزشکی بالقوه آن هستند.

 

نتایج این پژوهش در مجله PLOS به چاپ رسیده است.


:: برچسب‌ها: ثر انگشت مغز،دماوند ,



بازدید : 91
نویسنده : علی

 

یک یگان تحقیقاتی و اقیانوس‌شناسی نیروی دریایی روسیه در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، یگان تحقیقاتی و اقیانوس‌شناسی یانتار به فرماندهی ناخدا دوم الکسی ولادیمیرویچ از نیروی دریایی روسیه پیش از ظهر امروز در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلو گرفت.

امیردریادار آزاد فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش در این باره اظهار کرد: در راستای حفظ و توسعه روابط بین دو کشور ایران و روسیه و از سوی دیگر ایجاد و ارتقای سطح امنیت در منطقه، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، میزبان یک فروند یگان از نیروی دریایی روسیه در منطقه یکم امامت است.

وی افزود: کارکنان این یگان تحقیقاتی و اقیانوس‌شناسی روسی و فرمانده و افسران این یگان در مدت اقامت در کشورمان، از شهر بندرعباس بازدید و امکان سفرهای سیاحتی و گردشگری و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی نیز برای آنان فراهم است.

گفتنی است، پیش از این نیز ناوگروه‌هایی از کشورهای هند، پاکستان و ایتالیا از ابتدای امسال تاکنون میهمان نیروی دریایی ارتش به میزبانی منطقه یکم دریایی ارتش بودند و این یگان روسی، چهارمین یگانی است که در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو می‌گیرد.

 


:: برچسب‌ها: ناو تحقیقاتی ،نیروی دریایی روسیه ،بندرعباس ،دماوند ,



عکس اربعین
نوشته شده در شنبه 29 آبان 1395
بازدید : 108
نویسنده : علی

 باز عاشوراییان پیدا شدند / باز هم سوداییان شیدا شدند

اربعین غصه های گل کجاست / اربعین ناله بلبل کجاست

اربعین عشق، عباست چه شد / اربعین، فریاد احساست چه شد ...

 

عکس های روز اربعین, جدیدترین تصاویر اربعین

تصاویر اربعین, عکس های اربعین

                                        تصاویر اربعین حسینی

 


:: برچسب‌ها: تصاویر ،اربعین ،حسینی،دماوند ,



بازدید : 87
نویسنده : علی

 

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد، جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در جمع دانشجویان دانشگاه علوم فنون هوایی شهید ستاری حاضر شده و گفت: نهضت عاشورا، قویترین عنصر پایداری در مقابل ظلم است.
به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از قرارگاه پدافند هوایی، سرتیپ صباحی‌فرد همچنین ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، نهضت عاشورا و خون شهیدان کربلا را مهم ترین و قویترین عنصر پایداری ملت‌های مظلوم در برابر حکومت‌های ظالم و مستبد دانست و در ادامه با بیان اینکه قبل از وقوع انقلاب ماموریت پدافند هوایی محدود به دفاع از پایگاه‌های هوایی و سایت های راداری بود و همه سایت یابی ها توسط مستشاران انجام شده و عملا قدرت تصمیم گیری را در خصوص استقرار سامانه ها از ارتش سلب نموده بودند، اظهار داشت: با شروع  جنگ تحمیلی، نیروی هوایی عراق در نظر داشت با حمله به پایگاه‌های هوایی، سایت های پدافند و اماکن حیاطی  و اقتصادی کشور را فلج کند که پدافند هوایی علی رغم وجود همه تحریم ها و با تلاش کارکنان زبده و متخصص توانست با استقرار سامانه های موشکی در نقاط حساس کشور مانع  جدی در مقابل هجوم و حمله دشمن به میهن عزیزمان شود.
وی با اشاره سالروز آزاد سازی سوسنگرد، نقش پدافند هوایی را در عملیات بزرگ بیت المقدس وآزاد سازی سوسنگرد بسیار مهم عنوان کرد.
 جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در پایان به چندین عملیات بسیار مهم نظیر نشاندن هواپیمای شرور ریگی، اقدامات پدافند هوایی در موضوع دستگیری تفنگداران دریایی آمریکایی و بسیاری از موارد مشابه که بعد از جنگ روی داد اشاره کرد و بر آمادگی کامل پدافند هوایی برای مقابله با هر دشمن متخاصم که فکر نفوذ به کشور را داشته باشد تاکید کرد.


:: برچسب‌ها: عاشورا،آجا،دماوند ,



بازدید : 109
نویسنده : علی
 

  اخبارعلمی ,خبرهای   علمی, پاکسازی آلودگی هوا

معماران شرکت ویتنامی H&P برای تنفس بهتر در خانه در محیط‌ شهری هانوی (پایتخت) روشی ارائه کرده‌اند که موجب کاهش عواقب رشد سریع شهرسازی و به تبع آن آلودگی هوا می‌شود.

 به گزارش ایسنا به نقل از اینهبیتت، این گروه معماری با پرداختن به فضاهای کم نور و و کم تهویه که در معرض آلودگی هوا و سر و صدا هستند، ارتباطی مستحکم بین فضای داخلی منزل با بیرون ایجاد و تهویه طبیعی را تسهیل کرده و بهبود سلامت و بازیافت را با پوششی ابتکاری از آجرهای سرامیکی در نمای ساختمان به ارمغان آورده است.

  اخبارعلمی ,خبرهای   علمی, پاکسازی آلودگی هوا

از ویژگی‌های این ساختمان پوشش دوبل نما و فضاهای خالی داخلی است. این عوامل موجب بهبود هوای داخل در برابر آب‌وهوای گرمسیری این منطقه می‌شود. لایه بیرونی نیز از سرامیک بازیافتی ساخته شده که به پاک کردن گرد و غبار، مکش دود و ارائه هوای پاک کمک می‌کند.

 

 

:: برچسب‌ها: پاکسازی،آلودگی،دماوند ,



دعای شش قفل ( شش کلید )
نوشته شده در پنج شنبه 27 آبان 1395
بازدید : 127
نویسنده : علی

 

,دعای شش قفل چیست,ثواب خواندن دعای شش قفل

                                                                            دعای شش قفل

 

روایت کرده اند از حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و اله که هر کس دعای شش قفل را در نزد خود نگه دارد یا بخواند خدا او ا مشمول رحمت خود قرار داده و او را از تمام آفات حفظ می نماید و دعایش همیشه مستجاب بوده و در دنیا با عزت و احترام زندگی می کند.
 
قفل اول: بِسمِ اللهِ السَّمیعِ الٌبَصیرِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء بِرَحمتِکَ یا اَرحمَ الرّحمینِ وَ صلَی اللهُ علی مُحَمَّدٍ و ألهِ أجمَعینِ

سپس گرفتاری خود را متذکر شود.

قفل دوم: بِسمِ اللهِ الٌخالقِ الُعَلیمِ الّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الًفَتّاحُ الٌعَلیمٌ بِرَحمتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ

سپس حاجت خود را بگوید.

قفل سوم: بِسمِ اللهِ الٌسَمیعِ الُعَلیمِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الٌغَنِیُّ الٌقَدیرٌ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ

قفل چهارم: بِسمِ اللهِ الٌعَزیزِ الٌکَریمِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الٌعَزیزِ الٌکَریمِ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ

قفل پنجم: بِسمِ اللهِ الٌسَمیعِ الٌعَلیمِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الٌعَلیمِ الًخَبیرِ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ

قفل ششم: بِسمِ اللهِ الٌعَزیزِ الٌرَّحیمِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الٌعَزیزِ الٌغَفورٌ فَاللهُ خَیرً حافظاً وَ هُوَ أرحَمُ الٌرّحِمینِ

( گرفتاری خود یا دیگری را ذکر کند و از خدا بخواهد تا برطرف نماید)


:: برچسب‌ها: دعای شش قفل ،دماوند ,



آموزش کسب درآمد از اینستاگرام
نوشته شده در پنج شنبه 27 آبان 1395
بازدید : 130
نویسنده : علی

 

 

روش های کسب درآمد از اینستاگرام,راههای کسب درآمد از اینستاگرام

                                        روش تبلیغات ساده ترین روش کسب درآمد از اینستاگرام است

 

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام می تواند راه گشای کسب و کار میلیاردها نفر که به افزاره‌هایی مثل فیس‌بوک، اینستاگرام و اسنپ چت هجوم آورده‌اند باشد. عجیب نیست که این پلت‌فرم‌ها تا این حد برای تازه‌ واردین جذابیت دارد. واضح است که درک این قدرت مطلق و دسترسی به یک پلت‌فرم مانند اینستاگرام و سایر پلت‌فرم‌ها می‌تواند از طریق یک رویکرد بسیار هدفمند در برابر میلیون‌ها دنبال‌کننده، سبب افزایش شدید فروش هر کسب‌وکاری شود.

 

بهترین روش های کسب درآمد از اینستاگرام

هرچند، ما نیز می‌دانیم که ساختن یک حساب کاربری در اینستاگرام و به‌دست آوردن میلیون‌ها دنبال‌کننده، کار ساده‌ای نیست و مانند دیگر پلت‌فرم‌های رسانه‌های گروهی، نیازمند تلاش، شور و شوق و مهارت زیاد در بازاریابی است. این یک مسئولیت پر پیچ‌وتاب، دشوار و بسیار پیچیده است که در طول راه با چالش‌ها و مشکلات زیادی همراه است.

 

با این حال، به نظر نمی‌رسد که این سختی‌ها باعث دلسردی کسانی شود که جذبِ احتمال وجود ترافیک ذاتی رایگان و تقریبا نامحدود اینستاگرام شده‌اند، ترافیکی که می‌تواند ناشی از داشتن میلیون‌ها دنبال‌کننده باشد. و من به عنوان کسی که در حوزه‌ی بازاریابی برخط غوطه ور است، می‌توانم به شما مستقیما بگویم که چه قدر این روش جذاب است.

 

اینستاگرام نیز مانند رتبه‌ بندی که در بالای صفحات نتایج موتور جست‌وجوی گوگل وجود دارد، جایی که میلیون‌ها چشم جذب شما می‌شوند، یک ظرف طلای مجازی ارائه می‌دهد. اینستاگرام را می‌توان فقط به عنوان یک آرامان شهر توصیف کرد که در فضایی از چیزهای به هم پیوسته وجود دارد و یک مسیر تقریبا مستقیم رو به موفقیت را در هر حوزه‌ای فراهم می‌کند.

 

وقتی به افرادی که بیشترین تاثیر را روی اینستاگرام داشتند، اندیشیدم من را به این فکر فرو برد که چه‌طور این آدم‌ها چنین موفقیتی را در این پلت‌فرم کسب کردند. موضوع دیگری که متوجه شدم این بود که بسیاری از حساب‌های کاربری که میلیون‌ها دنبال‌کننده دارند، دنبال‌کنندگان‌شان را برای منافع اقتصادی عظیم به کار برده‌اند.

 


:: برچسب‌ها: آموزش، کسب درآمد، اینستاگرام،دماوند ,



نشانه‌های هشدار دهنده سکته مغزی
نوشته شده در پنج شنبه 27 آبان 1395
بازدید : 88
نویسنده : علی

 

شناسایی علایم سکته مغزی,نشانه‌های سکته مغزی

                                سکته مغزی سریع رخ می دهد و نشانه ها ناگهان ظاهر می شوند

 

سکته مغزی یکی از شناخته شده‌ترین دلایل مرگ و میر در نقاط مختلف جهان است. سکته مغزی در حقیقت یک حمله مغزی است که با ایجاد وقفه در گردش خون به بخشی از مغز رخ می دهد.

دو نوع اصلی سکته مغزی وجود دارند که شامل ایسکمیک و هموراژیک می شوند. سکته های مغزی ایسکمیک شایع‌تر هستند و به واسطه باریک شدن یا مسدود شدن شریان هایی که به سمت مغز می روند و به کاهش شدید جریان خون منجر می شود، رخ می دهند. سکته های مغزی هموراژیک کمتر رخ می دهند و به واسطه خونریزی در مغز شکل می گیرند.

 

شناسایی نشانه های هشدار دهنده یک سکته مغزی و دریافت کمک پزشکی در کمترین زمان ممکن برای کاهش خطر آسیب جدی به مغز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از این طریق می توان به کاهش خطر مرگ یا معلولیت کمک کرده و احتمال احیا را افزایش داد.

 

نشانه ها و علایم سکته مغزی ممکن است ار فردی به فرد دیگر و با توجه به نوع سکته مغزی، قسمتی از مغز که تحت تاثیر قرار گرفته است و میزان آسیب متفاوت باشند. اما همگی آنها به ناگاه آغاز می شوند.

 

هشدار دهنده‌ترین نشانه های سکته مغزی شامل موارد زیر می شوند:

بی حسی در بازو، پا یا صورت، به ویژه در یک سمت از بدن

مشکل در راه رفتن، از دست دادن تعادل یا هماهنگی

مشکل در صحبت کردن و درک آنچه دیگران بیان می کنند

 

برای کمک به تشخیص یک سکته مغزی می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

صورت: از فرد درخواست کنید تا لبخند بزند و افتادگی در یک سمت صورت را بررسی کنید.

دست ها: از فرد درخواست کنید دو دست خود را بلند کند و حرکت بی اراده آنها به سمت پایین را بررسی کنید.

صحبت: از فرد درخواست کنید یک عبارت ساده را تکرار کند و طرز بیان وی را بررسی کنید که عجیب و غریب نباشد.

زمان: هر دقیقه حیاتی است. اگر هر یک از این نشانه ها را مشاهده کردید فورا با اورژانس تماس بگیرید. افزون بر این، برخی درمان های سکته مغزی تنها طی سه تا چهار ساعت پس از مشاهده نشانه ها کاربرد دارند.


:: برچسب‌ها: هشدار دهنده ،سکته، مغزی،دماوند ,



یادواره مردمی شهدای نیروی دریایی راهبردی ارتش
نوشته شده در پنج شنبه 27 آبان 1395
بازدید : 93
نویسنده : علی



بازدید : 117
نویسنده : علی

 

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر از استقرار بیمارستان صحرایی نیروی دریایی راهبردی ارتش در مرز شلمچه خبر داد.
ناخدا یکم نادر حمودی امروز در حاشیه حضور پرشور زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دستور امیر فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش، پایگاه دریایی خرمشهر ضمن استقرار مواکب خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، اقدام به راه‌اندازی یک بیمارستان صحرایی در این منطقه کرد. این بیمارستان برای ایجاد خدمات درمانی در مسیر بازگشت، جهت مداوا و درمان زائرانی که احتمالا نیاز به خدمات پزشکی داشته باشند برپا شده است.
فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر تصریح کرد: با همکاری‌های به عمل آمده با مسؤولان سازمان منطقه آزاد اروند در مرز بین‌المللی شلمچه، زمین مورد نظر جانمایی و به پایگاه دریایی خرمشهر اختصاص داده شد و امروز این بیمارستان با حضور مسؤولان افتتاح رسمی خواهد شد. در آغاز به کار این بیمارستان، آمبولانس‌های مربوطه و ماشین طب پیشگیری، پزشکان و پرستاران خواهر و بردار همچنین بهیاران در منطقه نسبت به خدمات‌رسانی به زائران اربعین خدمت زسانی را آغاز خواهند کرد.
 وی با اشاره به خدماتی که در این مرکز درمانی ارائه خواهد شد، ابراز کرد: بسته‌های پزشکی برای خواهران و برادران در این بیمارستان پیش‌بینی و داروهای مورد نیاز نیز تامین شده و در کل ارتباط خوبی بین ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه با سازمان منطقه آزاد اروند، مرز بین‌المللی شلمچه و دانشکده علوم پزشکی آبادان در حال انجام است.
 حمودی در پایان خاطرنشان کرد: این بیمارستان دارای پزشک عمومی، پزشک متخصص، اتاق ویزیت، اتاق اورژانس و سالن مجزا برای بستری خواهران و برادران است، همچنین آمبولانس‌هایی نیز پیش‌بینی شده است تا در صورت نیاز به اعزام بیماران به بیمارستان از وجود آنها استفاده شود.


:: برچسب‌ها: شلمچه،نداجا،دماوند ,



بازدید : 68
نویسنده : علی

 

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که ولایتمداری از جمله نکات برجسته در جریان عملیات آزادسازی سوسنگرد و درس های دفاع مقدس است، تأکید کرد: ولایتمداری تنها راه تضمین کننده پیروزی ملت ایران در برابر دشمن است.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت ‌الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم صبح امروز در همایش گرامیداشتعملیات آزادسازی سوسنگرد که در سالن همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزارشد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین سرور سالارشهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان صیاد شیرازی، چمران و مرحوم قاسمی فرمانده اسبق ل 92 زرهی و مرحوم سرلشکرسلیمی به تشریح رهنمودها و انتظارات فرماندهی معظم کل قوا در ارتباط با موضوع دفاع مقدس اشاره و عدم فراموشی دفاع مقدس، رساندن پیام و فرهنگ آن دوران به نسل های آینده، الگو قراردادن و سرمشق گرفتن از جنگ تحمیلی و گنجینه دانستن آن دوران ارزشمند را از جمله انتظارات معظم له دانسته و تصریح کرد: نباید دفاع مقدس را تمام شده تلقی کرد بلکه باید با تجلیل از پیشکسوتان و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره های آن دوران ارزشمند از تحریف وقایع آن نیز جلوگیری نمود.
نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به دستاورد های دفاع مقدس اشاره و در این خصوص یادآورشد،     تقویت اعتماد به نفس و روحیه خودباوری، رشد باورهای دینی، مدیریت دفاع مقدس با تکیه بر باورهای دینی و تقویت ارزش های اخلاقی و اسلامی، بالابردن وجهه انقلاب اسلامی در سطح جهانی و اثبات اصل نه شرقی و نه غربی در کنار صیانت از تمامیت ارضی کشور از جمله دستاورد های دفاع مقدس بود.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنانش با اشاره به عملیات آزاد سازی سوسنگرد و بیان این که این عملیات مهم و حساس از چند جهت قابل بررسی است، افزود:  وحدت نیروهای مسلح و مردمی و همچنین ولایتمداری کارکنان غیور نیروهای مسلح از نکات برجسته در این عملیات بود.
حجت الاسلام آل هاشم با تأکید بر این نکته که قاطعیت امام راحل و تدابیر رهبر معظم انقلاب در آزادسازی سوسنگرد نقش اساسی داشت، خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین عللی که موجبات آزادسازی سوسنگرد را در سال اول دوران دفاع مقدس فراهم کرد، پیام صریح و قاطع امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه "سوسنگرد بایدتا فردا آزاد شود" بوده است زیرا امام خمینی(ره) در دو مرحله به صورت قاطع اعلام کردند که باید حصر شکسته شود که یکی در رابطه با آبادان و دیگری در رابطه با سوسنگرد بود.
به گفته رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، تقویت روحیه ایستادگی و مقاومت، هماهنگی و هم افزایی بین نیروهای مسلح و نیروهای مردمی از جمله برکات عملیات آزاد سازی سوسنگرد بوده است.
وی سپس به تشریح نقش راهبردی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در طول دفاع مقدس پرداخت و در این خصوص، حضور     معظم له در روزهای حساس جنگ تحمیلی، ساماندهی اولیه هسته های نیروهای مردمی و ستاد جنگ های نامنظم، تقویت معنویت و نقش آفرینی ایشان در عملیات های بزرگ را مورد بررسی قرار داد.
وی با بیان این که باید با برگزاری این همایش ها همواره یاد شهدا، جانبازان و حماسه بزرگ دفاع مقدس را زنده نگاه داریم، افزود: مرور سال های دفاع مقدس می تواند کشور را در بزنگاه های حساس از خطر دور نگاه دارد چراکه از جمله درس های دوران دفاع مقدس و عملیات هایی همچون آزادسازی سوسنگرد درس و لایتمداری، مقاومت و ایستادگی است.
وی درپایان با بیان این که ولایتمداری از جمله نکات برجسته و درس های دفاع مقدس است، تأکید کرد: ولایتمداری تنها راه  تضمین کننده پیروزی ملت ایران در برابر دشمن است.
گفتنی است در پایان این مراسم که صبح امروز در سالن همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با حضور دکتر دهقانی و  دکتر حسن بیگی نایب رئیس اول و دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، امیر سرتیپ آراسته، امیر سرتیپ خرم طوسی، سردار سه دهی و جمعی از فرماندهان و خانواده های معظم شهدا حضور داشتند از پیشکسوتان دفاع مقدس که در جریان عملیات آزادسازی سوسنگرد نقش داشتند تجلیل به عمل آمد.

 


:: برچسب‌ها: عقیدتی،آجا،دماوند ,



آبشار جنگلک
نوشته شده در چهار شنبه 26 آبان 1395
بازدید : 113
نویسنده : علی

 عکس های آبشار جنگلک،آبشار جنگلک کجاست

آبشار جنگلک در استان تهران واقع است

 آبشار جنگلک در استان تهران واقع است. این آبشار در 7 کیلومتری شرق شهرستان دماوند و محله روح افزا در دره گروبار قرار دارد. وجود درختان بید و رودخانه ای پرآب, آب و هوای مطبوع و دلپذیری را به این منطقه زیبا داده است. آبشار آینه رود در دماوند یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است. ارتفاع آبشار در حدود 35 متر و در ارتفاع 2320 متری از سطح دریا از ارتقاعی بسیار بلند قرار گرفته است


:: برچسب‌ها: آبشار جنگلک،دماوند ,



قیمت پراید از تهران تا بغداد
نوشته شده در چهار شنبه 26 آبان 1395
بازدید : 75
نویسنده : علی

   اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی, پراید

 
  اینکه قیمت واقعی خودروهای تولید ایران در خارج از ایران چقدر است، همیشه دست مایه گزارش‌ها و اخبار گوناگون رسمی و غیر رسمی بوده است.

 به  گزارش ایرنا؛از یک سو عده‌ای می‌گویند خودروهای ایرانی در کشوری مثل عراق قیمتی ندارند مثلا یک پراید صفر در بغداد را می‌توان به قیمتی معادل 4 تا 5 میلیون تومان خریداری کرد. از سوی دیگر معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا همین چند ماه پیش اعلام کرد که «قیمت فروش پراید در کشور عراق 8300 دلار است».

 با یک ضرب و تقسیم دبستانی به راحتی می‌توانیم اختلاف این دو قیمت را به دست بیاوریم. با تقسیم 5 میلیون تومان بر سه هزار و 600 (محدوده فعلی قیمت دلار در بازار ایران) به رقم یک هزار و 388 دلار می‌رسیم؛ اختلاف معناداری حدود هفت هزار دلاری بین آنچه که شنیده می‌شود و آنچه که از سوی معاون صادرات به صورت رسمی گزارش شده است.


:: برچسب‌ها: قیمت خودرو، پراید، بغداد، پاتوق رزمجویان،دماوند ,



ساعت هوشمندی که با گرمای بدن شارژ می‌شود
نوشته شده در چهار شنبه 26 آبان 1395
بازدید : 86
نویسنده : علی

  صنایع ماتریکس در کالیفرنیا برای اولین‌بار ساعت هوشمندی عرضه کرد که با گرمای ساطع شده از پوست شارژ می‌شود.

 به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس نیوز، فناوری تولید برق از گرمای بدن یا ترموالکتریک اکنون به مرحله ظهور خود رسیده است، با استفاده از این فناوری دیگر نیازی به شارژ وسایل الکترونیک قابل حمل مثل ساعت هوشمند نیست و انرژی مورد نیاز جهت فعالیت این وسایل به صورت مستقیم از گرمای بدن حاصل می‌شود.

 

فناوری ترموالکتریک به بیان ساده تبدیل مستقیم اختلاف دما به ولتاژ الکتریکی است. یک دستگاه ترموالکتریک وسیله‌ای است که در صورت وجود اختلاف دما در دو بخش آن اختلاف پتانسیل ایجاد می‌کند. در مقیاس اتمی در مواد ترموالکتریک، دمای اعمال شده سبب می‌شود تا حامل‌های بار الکتریکی در ماده از قسمت گرم به قسمت سرد حرکت کنند.

 

ساعت هوشمند شرکت ماتریکس دارای حسگرهای متعددی مثل گام شمار، شاخص مصرف کالری، حسگر وضعیت خواب و حسگر تخمین توده بدنی و شاخص BMI است.

  اخبارعلمی,خبرهای   علمی ,ساعت هوشمند

 

  اخبارعلمی,خبرهای   علمی ,ساعت هوشمند

 

:: برچسب‌ها: ساعت، هوشمند،ا گرمای بدن،شارژ ،دماوند ,



دعای توبه
نوشته شده در چهار شنبه 26 آبان 1395
بازدید : 72
نویسنده : علی

 

دعای توبه در مفاتیح

                                                                      دعای توبه

 

حقیقت توبه، بازگشت از گناه و روى آوردن به خداوند است. با توجّه به این که انسان همیشه در معرض لغزش ها و معصیت قرار دارد؛ باید پیوسته از خدا توفیق ترک گناهان و بازگشت به او را طلب کند، و با آب توبه، زنگارهاى دل را شستشو دهد. البته توبه واقعى، با پشیمانى حقیقى، عزم بر ترک آن گناه، جبران آنچه را ترک کرده، و اداى حقوق خدا و خلق محقّق مى شود؛ ولى به یقین دست عنایت الهى و امدادهاى ویژه پروردگار، در این مسیر نقش مؤثرى دارد، و البته امداد و عنایتش شامل حال آنها که صداقت در توبه دارند، مى شود.

 

ائمّه اطهار (علیهم السلام) با آن که پیراسته از هر گناهى بوده اند، ولى با توجّه به عظمت پروردگار و نگاه به جلال و جبروت حق تعالى، خود را در پیشگاه ذات ربوبى، مقصّر مى دیدند و معتقد بودند، نمى توانند آن گونه که شایسته خداوندى است، اطاعت و بندگى او را بجا آورند، و لذا از درگاه خداى مهربان عذرخواهى مى کردند و استغفار و توبه مى نمودند. علاوه بر آن که، این گونه دعاها و طلب توبه و استغفار از سوى آن بزرگواران براى مردم جنبه سرمشق و آموزشى دارد؛ و راه بازگشت به خداوند و توبه و انابه به درگاه او را، به ما مى آموزد، و عظمت گناه و سنگینى نافرمانى حق را به درستى براى ما مجسّم مى سازد. باشد که ما – انسانهاى گناهکار – به خود آییم و هر چه بیشتر در مسیر تهذیب نفس و پاکى روح و جان بکوشیم و اگر به گناهى آلوده شده ایم، هر چه سریع تر توبه نموده و آن را جبران نماییم. در این قسمت، یکى از دعاهاى امام سجّاد (علیه السلام) را که درباره توبه و طلب توفیق آن و بازگشت به سوى پروردگار است، ذکر مى کنیم:

دعای توبه در مفاتیح

دعای توبه همراه با ترجمه

 


:: برچسب‌ها: دعای توبه،دماوند ,



بزرگداشت عملیات آزاد سازی سوسنگرد
نوشته شده در چهار شنبه 26 آبان 1395
بازدید : 74
نویسنده : علی

 

همایش بزرگداشت عملیات آزاد سازی سوسنگرد، صبح فردا به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم که با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولان عالی رتبه آجا، پیشکسوتان و تعدادی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران این عملیات برگزار می شود، به تبیین و تشریح ابعاد مختلف عملیات و فرمان تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی در شکست حصر سوسنگرد، نقش محوری مقام معظم رهبری در آزاد سازی سوسنگرد، نقش تیپ 2 لشکر 92 زرهی اهواز در عملیات آزاد سازی سوسنگرد قهرمان، تأثیر آزاد سازی سوسنگرد در مواجهه‌ با دشمن در آوردگاه حساس و سرنوشت ساز آن مقطع و سال های بعد جنگ تحمیلی و نیز نقش سپاه پاسداران، ستاد جنگ های نامنظم شهید چمران، ژاندارمری، جهاد سازندگی، عشایر غیور و مردم مومن؛ در این عملیات پرداخته می شود.
شایان ذکر است این همایش از ساعت 00/9 صبح روز چهارشنبه مورخ 26/8/1395 آغاز شده و در آن، تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس شرکت کننده در عملیات آزاد سازی سوسنگرد و خانواده معظم شهدا مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.   


:: برچسب‌ها: بزرگداشت، عملیات، آزاد سازی سوسنگرد،دماوند ,



بازدید : 102
نویسنده : علی

 

حسرت گذشته

                از هر روز نهایت استفاده را ببرید و کارهایی که دوست دارید را انجام دهید‎

 

در حالی که روی صندلی راحتی‌ نشسته‌اید و مشغول بافتن شالی برای نوه‌تان هستید یا در حال نوازش حیوان خانگی‌تان هستید، مطمئنا دوست ندارید یاد گذشته بیفتید و با حسرت با خود بگوید: ”ای کاش این کار را انجام داده بودم". بسیاری از ما با نگاه به گذشته با خود می‌گوییم که بهتر بود از فلان فرصت‌ها استفاده می‌کرد.

 

حال وقت آن رسیده که از هر روز نهایت استفاده را ببری و کارهایی که دوست داریم را انجام دهیم. جرات کنید و گام اول را بردارید و تا هنوز شور و نشاط جوانی را از دست نداده‌اید و گرفتار صدها و شاید هزاران حسرت نشده‌اید، ”زندگی" را شروع کنید.

 

27. خانه‌نشینی 

تمام آن شب‌هایی که پای تلویزیون نشستید را بهتر نبود به یک کنسرت یا سالن سینما می‌رفتید؟ هرگز حدسش را نمی‌زنید ممکن بود با چه کسانی دوست شوید یا چه نکات تازه‌ای یاد بگیرید.

 

26. مسافرت نکردن 

با مسافرت کردن چیزهائی یاد می‌گیرید که هیچ مدرسه‌ای قادر به آموزش آنها نیست و به خاطر داشته باشید که با بچه‌دار شدن، انجام این مهم بسیار سخت‌تر می‌شود.


:: برچسب‌ها: زندگی بهتر،دماوند ,



بازدید : 82
نویسنده : علی

 افسران -  رهبر معظم: سفارش من به جوانها این است که با چشم باز نگاه کنید هر حرفی را از هر گوینده‌ای نپذیرید. حرف امام را حجّت بدانید؛ نگاه کنید ببینید امام چه می گفت.


:: برچسب‌ها: رهبری،دماوند ,



بازدید : 77
نویسنده : علی

  ترامپ شکر زیادی خورده است

شهیدان موشکی قدرت بازدارندگی کشور را افزایش دادند/ ترامپ در دوران تبلیغات حرف‌های گنده‌تر از دهانش می‌زد
 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: 
 آن فرد جدیدی که این روزها به صحنه قدرت آمده در دوره تبلیغات حرفای بزرگتر از دهانش میزد که اگر من بودم در برابر دستگیری ملوانان در خلیج فارس چنین می کردم و چنان می کردم! شکر زیادی خورده است.
  بگذار از راه برسی بعد از فرماندهان نیروی دریایی‌ات بپرس که ملوانانش در زمان دستگیری روی قایق‌ها چه کار کردند؟
  تهدید ایران در تنگه هرمز تنها یک شوخی است.
 در سال‌های گذشته ایران در حلب برای سوریه صنعت موشکی ایجاد و موشک تولید کرد که در جنگ ٣٣ روزه علیه اسرائیل به کار رفت.
  ملت شاید نداند در پنج سال گذشته کارهای بسیار عظیمی در شمال غرب کشور انجام شده و شاهد درگیری با دشمنان بوده‌ایم.

:: برچسب‌ها: ستاد کل،ترامپ،دماوند ,



بازدید : 138
نویسنده : علی

 

  اخبارعلمی  ,خبرهای علمی  ,کفش‌های ورزشی برقی

شرکت نایک کفش برقی با قابلیت شارژ عرضه کرده که از انعطاف و هوشمندی لازم برای توزیع متناسب فشار به پای انسان برخوردار است و انجام تمرینات ورزشی و دویدن را به یک تجربه دل انگیز مبدل می کند.

 به گزارش مهر به نقل از مشبل، این کفش های ورزشی تازه نایک که HyperAdapt نام دارند گران قیمت بوده و هر جفت از آنها هزار دلار به فروش می رسد. اما برخی منابع هم می گویند قرار است قیمت آنها در زمان عرضه یعنی اوایل دسامبر کاهش یافته و به ۷۲۰ دلار برسد.

 

مهم ترین مزیت این کفش ها بسته شدن خودکار بندهایشان است. بسته شدن بند این کفش ها بعد از قرار گرفتن پا در درون آنها بدون دخالت انسان و بر مبنای وضعیت و ابعاد پاهای کاربر صورت می گیرد.

 

هر کفش دارای سیستم کابلی داخلی است. در زمانیکه شما پای خود را داخل کفش می‌کنید این سیستم کابل کشی بر اساس الگوریتم‌های محاسبه فشار به بستن و تنگ کردن کفش میپردازد که این تنظیم در زمان‌های مختلف طول روز می‌تواند تغییر کند.

 

این کفش با ظاهری ساده در بخش زیرین خود دارای صفحه ای برای شارژ بی سیم است و بعد از شارژ کامل، باتری لیتیومی آن برای دو هفته قابل استفاده خواهد بود. شارژ کردن باتری این کفش هر بار سه ساعت به طول می انجامد.

 

در کناره های این کفش از صفحات براق ال ای دی استفاده شده که میزان شارژ باتری آن را نشان می دهد. اگر ال ای دی به رنگ آبی باشد، شارژ کامل است و اگر رنگ آن به زرد تغییر کند تنها چند روز به پایان شارژ باقی مانده و اگر ال ای دی به رنگ قرمز درآید باید به سرعت باتری کفش را شارژ کنید.


:: برچسب‌ها: کفش‌های ورزشی، برقی، قابلیت ،بسته شدن خودکار بندها،دماوند ,



سایه موشک «شهاب1» بر گنبدآهنین
نوشته شده در سه شنبه 25 آبان 1395
بازدید : 77
نویسنده : علی

  بعد از جنگ، ايران به آزمايش موشک هايی با سوخت مايع روی آورد و از جمله موشک SCUD-B كه به وسيله مهندسی معكوس ساخته شده بود. نمونه بومی موشک اسكاد-بی به نام شهاب-1 شناخته می شد كه دوباره طراحی و ساخته شده بود.

سایه شهاب1 بر سر گنبدآهنین/ وحشت رژیم صهیونیستی از موشک‌های ایرانی+ تصاویر


:: برچسب‌ها: پاتوق یاران, اخبار روز, موشک, ارتش،دماوند ,



قدرت آتش ویرانگر نیروهای مسلح ایران
نوشته شده در سه شنبه 25 آبان 1395
بازدید : 86
نویسنده : علی

 با فرض براینکه رژیم صهیونیستی یک روز بخواهد اقدام نظامی انجام دهد؛ موشک های ایرانی اثری از شهرهای مهم سرزمین های اشغالی باقی نخواهند.

قدرت آتش ویرانگر نیروهای مسلح ایران/موشک های بالستیک چگونه


:: برچسب‌ها: پاتوق یاران, دفاعی, موشک, رژیم صهیونیستی ،دماوند ,



فضيلت وخواص دعاي عكاشه
نوشته شده در سه شنبه 25 آبان 1395
بازدید : 110
نویسنده : علی

 

ثواب دعاي عكاشه,ثواب خواندن دعاي عكاشه

                         فضيلت وخواص دعاي عكاشه

 

به سند معتبر روايت كرده اند كه روزي پيامبر اكرم(ص) در مسجد نشسته بودند كه جبرئيل نازل شد و عرض كرد يا رسول الله(ص) حق تعالي تو را سلام مي رساند و مي فرمايد : كه اين دعا را براي تو به هديه فرستادم و هر كس اين دعا را بخواند يا باخود همراه كند آنقدر به او ثواب عطا فرمايم كه برابري كنند با ثواب همه فرشتگان و خدا جميع گناهان او را بيامرزد و هر كس اين دعا را پنج مرتبه بخواند جمال پيامبراكرم (ص) را در خواب ببيند، و هر فقيري بخواند غني شود، و هر بيماري بخواند شفا يابد و هر گرسنه بخواند طعام يابد و هر تشنه بخواند سيراب شود و هر مغمومي بخواند شاد گردد و هر مقروضي بخواند قرضش ادا شود و اگر كسي را حافظه نباشد و اين دعا را با مشك و زعفران بنويسد و شويد و بخورد صاحب فهم و حافظه گردد و اگر اين دعا را بر كفن ميت بنويسند حق تعالي امر كند به ملائك ها كه قبر او را روشن گردانند.

 

و اگر كسي چيزي گم كرده باشد چهار ركعت نماز بگذارد و در هر ركعتي بعد از حمد يك مرتيه قل هو الله بخواند و بعد از نماز اين دعا را بخواند و بعد از نماز سجده كند حاجت خود را بخواهد البته گمشده پيدا شود و اگر بر دشمن بخواند غالب گردد و از براي هر حاجتي مهمي كه بخواند برآورده شود و هركس شك آورد كافر شود و علي (ع) فرمود : كه دارنده اين دعا در قيامت رويش چون (ماه) باشد و بي حساب وارد بهشت شود.

 

و پيامبر اكرم (ص) فرمود: كه براي امتان من هيچ چيز بهتر از خواندن و همراه داشتن اين دعا نيست و هر كسي اين دعا را با خود دارد چون بميرد خدا هفتاد هزار فرشته فرستد با طبقه اي از نور كه قبر او را روشن كنند و بشارت دهند او را به ايمني و مونس او باشد تا روز قيامت.

 

يا محمد خدا مي فرمايد: كه من شرم دارم از بنده ايي كه اين دعا را بخواند و من او را عذاب كنم، جبرئيل عرض كرد : كه اين دعا بر قائمه عرش با قدرت نوشته شده است كه هر كس اين دعا را بخواند يا با خود همراه كند در زير عرش هفتاد هزار فرشته ايستاده، و هر فرشته بيست سر و هر سر بيست دهان و هر دهان بيست دندان (زبان) دارد و هر زباني خداي تعالي را تسبيح مي گويند و ثواب همه را به آن بنده دهند و همه حاجات او را برآورند و چون از قبر مبعوث شود هفتاد هزار فرشته مي فرستد با طبقه اي از نور كه در آن قدحي باشد از شيريني هاي الوان و بر هر طبقي دستاري از نور افكنده باشند و در آن مُهري گذارده اند كه بر مهر نوشته شده «لا اله الا الله محمد رسول الله علي ولي الله» و خلايق تعجب كنند كه آيا اين امت كدام پيغمبر است ؟ گويند اين امت محمد (ص) است كه در دنيا دعاي عكاشه را خوانده است يا با خود داشته است ،

 

و پيامبر(ص) فرمود: كه هر كس از امت من اين دعا را بخواند يا با خود دارد اين همه ثواب وي را باشد پس جبرئيل عرض كرد : يا رسول الله (ص) هركس اين دعا را بخواند البته بهشت جاي اوست و هركس بسيار بخواند ثواب او مضاعف گردد، و هركس بنويسد و با خود داشته باشد خداوند با او دو ملك موكّل گرداند كه او را از جميع بليّات و آفات محافظت فرمايند و ثواب طاعت همه انبيا، اوليا، اتقيا، ملائكه، (امامين)، مردان، صالحان و زنان صالحه او را باشد، و در دنيا هرچه طلب كند به او عطا فرمايد.

 


:: برچسب‌ها: فضيلت ،خواص، دعاي عكاشه،دماوند ,



ثبت نام دانشگاه های افسری ارتش آغاز شد
نوشته شده در سه شنبه 25 آبان 1395
بازدید : 88
نویسنده : علی

 

 ثبت نام دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران برابراعلام هیئت مرکزی گزینش آجا از صبح امروز سه شنبه 25آبان آغاز و تا پایان 9 دی ماه ادامه خواهد داشت. 
به گزارش روابط عمومی ارتش، ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت تکمیل کادر افسری نیروهای زمینی، قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیاء(ص)، هوایی، دریایی و سازمان های تابعه خود از بین جوانان(پسر) مؤمن، متعهد و علاقمند به حرفه نظامی، دانشجو می‌پذیرد.
 گفتنی است، داوطلبان از بین داوطلبان درحال تحصیل و فارغ‌التحصیلان  رشته‌های ریاضی‌فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی از طریق آزمون اختصاصی و مصاحبه حضوری انتخاب و به منظور فراگیری آموزش‌های نظامی کاربردی در دانشگاه‌های افسری امام علی (ع)، خاتم الانبیاء (ص)، هوایی شهید ستاری، علوم دریائی امام خمینی(ره) و فارابی مشغول به تحصیل خواهند شد.
توضیح این که متقاضیان ثبت نام در رشته های ادبیات و علوم انسانی و علوم معارف از تاریخ 1 دی تا 9 دی 1395 اقدام به ثبت نام نمایید.  
همچنین متقاضیان از تاریخ 11/10/95 الی 13/10/95 جهت اصلاح اطلاعات به سامانه ثبت نام ارتش مراجعه نمایید.  
یادآور می گردد متقاضیان از تاریخ 12/11/95 الی 14/11/95 جهت دریافت کارت ورود به جلسه ، به سامانه ثبت نام ارتش مراجعه نمایید. 
 


:: برچسب‌ها: ثبت نام ،دانشگاه های افسری ارتش ،دماوند ,



بازدید : 98
نویسنده : علی

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این نیرو در مناطق مهران، چذابه و شلمچه خدمات ترابری و پزشکی به زائرین کربلای حسینی ارائه می دهد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص خدمت رسانی به کاروان های اربعین حسینی گفت: مرز مهران در ایلام کانون اصلی و مهم تردد زائرین اربعین حسینی است و مهم ترین اقدام نیروی زمینی ارتش برای کاروان ها برقراری امنیت در طول مسیر در کنار دیگر نیروهای نظامی و انتظامی منطقه است و همچنین برپایی موکب ها، ایستگاه های صلواتی و بیمارستان های صحرایی شامل اتاق جراحی، فوریت های پزشکی، داروخانه و خدماتی که بتواند کمک های اولیه را برای زائرین فراهم آورد و به صورت شبانه روزی میزبان زائرین حضرت سیدالشهدا(ع) باشند.
امیر سرتیپ پوردستان در خصوص آمادگی و خدمت رسانی بالگردی نیروی زمینی ارتش گفت: چند فروند از بالگردهای هوانیروز در سه منطقه مهران، چذابه و شلمچه مستقر هستند. در این ایام هوانیروز با حضور خود فعالیت هایی را در خدمات رسانی به زائرین دارد و در صورت بروز شرایط نامناسب جوی(بارندگی یا سرما) آمادگی لازمه را دارد تا بتواند کمک هایی را در این سه منطقه داشته باشد.


:: برچسب‌ها: نزاجا،دماوند ,



دعای ختم قرآن کریم
نوشته شده در دو شنبه 24 آبان 1395
بازدید : 94
نویسنده : علی

 

دعای ختم قرآن

                    دعای ختم قرآن کریم

 

دعای ختم قران


صَدَقَ اللهُ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ وَ صَدَقَ رَسُولُهُ النَّبِیُّ الْاَمِینُ الْکَرِیمُ وَ نَحْنُ عَلی ذَالِکَ

مِنَ لشَّاهِدِینَ وَلشَّاکِرینَ وَ لْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ لْعَالَمِینَ رَبَّـنَا تَقَـبَّلْ مِنَّـآ اِنَّـکَ اَنْتَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ

وَا هْـدِ نَا اِلَلْحَقِّ وَ اِلی طَرِیقِ مُّسْتَقِیمْ بِبَرَکَتِ خَتْمِ الْقُرْآنِ لْعَظِیمُ وَاعْفُ عَنَّا یَا کَرَیمُ

وَاغْـفِرْلَـنَا ذُنُوبَـنَا بِفَضْـلِکَ وَ جُودِکَ وَ کَرَمِکَ یَا اَکْرَمَ لْاَ کْرَمِینَ وَ یَا اَرْحَمَ لرَّاحِمِینَ

اَللَّهُمَّ نَوِّرْ قُلُو بَنَا بِالْقُرْآنِ وَ زَیِّنْ اَخْلا قَنَا بِا لْقُرْآنِ وَ نَجِّنَا مِنَ لنَّارِ بِالْقُرْآنِ

وَ اَدْخِلْنَا فِی لْجَنَّتِ بِالْقُرْ آنِ اَللَّـهُمَّ عَجِّلْ فِی فَرَجِ مَوْلا نَاصَـاحِبَ لْعَـصْرِ وَ لـزَّمَـانِ بِـالْقُرْآنِ

اَللَّـهُم مَّشْـفِ مَرْضَـا نـَا بِـالْـقُـرْآنِ وَ الـرْحَمْ مَوْ تَا نَـا بِا لْقُرْآنِ وَ سَلِّمْ مُسَافِرِ ینَنَا بِالْقُرْآنِ

اَللَّهُمَّ جْعَلِ الْقُرْآنَ لْنَا فِی لدُّ نْیَا قَرِینَا وَ فِـی لْـقَبْـرِ مُو نِـساً وَ اَنِیـساً

وَ فِـی لْقِـیَامَتِ شَافِـعاً وَ شَفِیـعاً وَ اِلَلْـخَیْـرَاتِ کُـلِّـهَا دَلِیـلا اَللَّـهُمَّ فْـتَحْ لَنَا بَا لْخَیْرِ،

وَاخْتِمْ لََنَا بِالْخَیْرِ ، وَاجْعَلْ عَوَاقِبَ اُمُورِنَا وَ اُمُورِالْمُؤْمِنِینَ لْحَاضِرِینَ خَیْراً

* بِحَقِّ سُورَه لْمُبَارَ کَهِ الْفَاتِحَه مَعَ الصَّلَوَاتْ

 


:: برچسب‌ها: دعا، ختم قرآن کریم،دماوند ,



زبان بدن شما چه می گوید؟
نوشته شده در دو شنبه 24 آبان 1395
بازدید : 74
نویسنده : علی

 

روانشناسی زبان بدن

              درزندگی وقتی با دیگران صحبت نمی کنیم با حالات مختلف بدن با آن ها ارتباط برقرار می کنیم‎

 

درزندگی روزمره وقتی با دیگران وارد صحبت نمی شویم با حالات مختلف بدن خود با آن ها ارتباط برقرار می کنیم. نتایج برخی از مطالعات نشان می دهد که زبان بدن می تواند گویاتر از کلمات، منظور و احساس را منتقل کند. احساساتی که در طول مذاکرات از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

 

ما در زندگی روزمره ی خود مدام در حال مذاکره هستیم. طرف مذاکره می تواند رییس، همکار، کارکنان یا مشتریان ما باشند. حتی این مذاکرات در فضای خانه هم وجود دارد و بارها پیش آمده است که با خانواده ی خود بر سر آنچه می خواهیم وارد گفتگو می شویم. برقراری یک مذاکره ی موفق، مهارتی است که با تمرین تکنیک های مختلف می توان به آن دست پیدا کرد.

 

در زاویه ی 45 درجه قرار بگیرید 

وقتی در حالت رو در رو و مستقیم هستید، ناخودآگاه نوعی احساس تقابل بین شما و طرف مقابل ایجاد می شود. چنانچه خواهان یک مذاکره ی ساده باشید این وضعیت مشکل آفرین می شود. یکی از ساده ترین راه حل ها این است که بدن خود را در زاویه ای 45 درجه قرار دهید. چه در حالت ایستاده یا نشسته هستید، شانه های خود را کمی به عقب بکشید.

 

مستقیم نگاه کنید 

در یک جلسه ی داخل اتاق، به چشم هیچ کس خیره نگاه نکنید. استفاده از صندلی های گردان کمک می کند که حالت بدنی خود را راحت تر تغییر دهید و در وضعیت نگاه کردن مستقیم قرار نگیرید.

 


:: برچسب‌ها: زبان بدن،دماوند ,



طراحی ابرخازن‌های قابل شارژ با حرارت بدن
نوشته شده در دو شنبه 24 آبان 1395
بازدید : 74
نویسنده : علی

 

  اخبارعلمی ,خبرهای علمی, طراحی ابرخازن‌ها

محققان دانشگاه A&M تگزاس مفهوم جدیدی از ذخیره انرژی الکتریکی را طراحی کرده‌اند که یک ابرخازن جامد قابل شارژ با حرارت بدن است.

 به گزارش ایسنا به نقل از فیزورگ، این ابرخازن مبتکرانه علاوه بر روش سنتی شارژ برقی برای خازن‌ها، انرژی حرارتی را نیز به عنوان یک مبنع شارژ جدید ارائه می‌کند.

 

به گفته محققان، این نخستین بار است که امکان تولید ولتاژ بالای برق با حرارت یک الکترولیت پلیمری جامد کشف شده است. این ولتاژ سپس می‌تواند برای آغاز یک واکنش الکتروشیمیایی در الکترودها برای شارژ استفاده شود.

 

ابرخازن‌های جدید با تبدیل انرژی حرارتی به انرژی الکتریکی و همزمان ذخیره آن در دستگاه کار می‌کنند. برای مثال، حرارت بدن انسان یا هر جسم منتشر کننده حرارت دیگر که بتواند گرمایی متفاوت از دمای محیط تولید کند، می‌تواند برای شارژ خازن بدون نیاز به منبع برق استفاده شود.

 

این ابرخازن‌ها همچنین انعطاف‌پذیر بوده و می‌توانند به عنوان منبع انرژی برای دستگاه‌های الکترونیک پوشیدنی یا برای ترکیب در سیستم‌های انتقال داده بی‌سیم برای به کار انداختن حسگرهای اینترنت اشیا استفاده شوند. اینترنت اشیا یک مفهوم از برقراری ارتباط بین دستگاهها و حسگرهای مختلف برای انتقال داده است که بطور خاص برای نظارت بلادرنگ کاربرد دارد.


:: برچسب‌ها: طراحی ،ابرخازن‌های قابل شارژ ،حرارت بدن،دماوند ,



بازدید : 89
نویسنده : علی

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هدف آمریکا از پسابرجام نزدیک شدن به ایران و نفوذ در ارکان مختلف نظام ایران بوده است.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در گردهمایی سیاسی سالانه فرماندهان و مسئولین یکان‌های ارتش مستقر در مشهد که صبح امروز در تالار رز مهمانسرای ثامن‌الائمه برگزار شد، با تاکید بر لزوم بصیرت و شناخت اظهار داشت: اگر بصیرت وجود نداشته باشد انسان به هنگام بحران دچار مشکل می‌شود.
نماینده ولی فقیه در  ارتش تآکید کرد: نبود بصیرت سبب می‌شود انسان ناخودآگاه به دشمن کمک کند هرچند هدف کمک کردن به دشمن نداشته باشد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه روزهای حساسی را در منطقه سپری می‌کنیم، افزود: جنگ و درگیری و ناامنی منطقه را فراگرفته و سیاست‌های آمریکا در منطقه و گسترش گروه‌های تکفیری و تروریستی و جنگ افروزی بازیگران منطقه‌ای و خریدهای تسلیحاتی کشورهای حوزه خلیج فارس ایجاب می‌کند ایران نه تنها قدرت دفاعی خود را حفظ کند بلکه باید آن را تقویت کند و گسترش دهد.
حجت الاسلام آل‌هاشم به تحولات عراق و سوریه اشاره و تصریح کرد: با اوج‌گیری بیداری اسلامی در منطقه بیگانگان با همکاری رژیم‌های مستبد و وابسته که موقعیت خود را در خطر می‌دیدند با ترفندهای مختلف به مقابله با حرکت‌های مردمی برآمدند و منطقه را دستخوش خشونت کردند.
وی تاکید کرد: ادعای آمریکا در مقابله با تروریسم که زمینه‌ساز حضور این کشور در افغانستان و عراق بوده حاصلی جز گسترش تروریسم و افزایش خشونت و ناامنی برای ملت‌های مسلمان نداشته است و امروز هم سیاست‌های چندگانه آمریکا در حمایت و پشتیبانی از تروریسم مانع دستیابی به راهکار حل و فصل بحران در عراق و سوریه شده است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش الگوی رفتاری آمریکا و رژیم صهیونیستی را نشانگر این دانست که این بازیگران از تداوم جنگ و خونریزی در عراق و سوریه حمایت می‌کنند و تداوم تخریب زیرساخت‌ها در راستای منافع و امنیت رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.‌
حجت الاسلام آل‌هاشم با اشاره به دوران پسابرجام تصریح کرد: پس از برجام خصومت آمریکا با ایران نه تنها کاهش نیافته بلکه این دشمنی ابعاد پیچیده‌تر و گسترده‌تری پیدا کرده است و مستندات بسیاری وجود دارد که آمریکا پسابرجام را فرصتی می‌دانست برای نزدیک شدن به ایران و تلاش کرد در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به انحای مختلف در ایران نفوذ کند.
وی با اشاره به اذعان آمریکایی‌ها یکی از سیاست‌های اصلی آمریکا را تغییر ذهنیت مردم ایران نسبت به آمریکا برشمرد و گفت: آمریکا با نیت تغییر نظام ایران پای میز مذاکره آمد و وقتی در پسابرجام متوجه شد نمی‌تواند ایران را تسلیم کند فریب کاری کرد و به تعهدات خود در برجام عمل نکرد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه در پسابرجام اقدام تاثیرگذاری در اقتصاد ایران صورت نگرفته، افزود: مساله آمریکا با ایران موضوع هسته‌ای نیست و مشکل آمریکا موجودیت جمهوری اسلامی و اصل اسلام است نه اقدامات و رفتارهای ایران.
آل‌هاشم به 37 سال گذشته و انتخابات در آمریکا اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا هر کسی که بوده خصومت با ایران وجود داشته و باید دید آیا در این دوره هم که حزب جمهوری خواه پیروز شد تغییر اساسی در رفتار آمریکا نسبت به ایران به وجود می آید؟
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: اگر توانمندی دفاعی و علمی و دیپلماتیک ایران در سطح بازدارندگی وجود نداشت آمریکا حاضر به مذاکره و دادن امتیاز نبود.
وی خطرناک‌ترین تهدید آمریکا را مربوط به حوزه گفتمانی و هویتی دانست و تصریح کرد: دشمن متمرکز بر حوزه گفتمانی انقلاب اسلامی شده و درصدد ضربه زدن به گفتمان جمهوری اسلامی ایران و تحریف اندیشه‌های امام است و ایجاد گروه‌های تروریستی در منطقه با هدف ایجاد چالش گفتمانی مقابل انقلاب ایران صورت گرفته است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ و تقویت روحیه انقلابی‌گری اشاره کرد و گفت: تعالی و پیشرفت کشور نیاز به روحیه انقلابی‌گری دارد و حفظ ارزش‌های انقلاب می‌تواند ما را مقابل دشمن مصون کند.


:: برچسب‌ها: آمریکا،پسابرجام،دماوند ,



پیکر معاون اسبق آموزش دافوس آجا تشییع شد
نوشته شده در دو شنبه 24 آبان 1395
بازدید : 112
نویسنده : علی

 

صبح دیروز طی مراسم با شکوهی و اجرای تشریفات نظامی، پیکر مطهر رزمنده و فرمانده دلاور سال های دفاع مقدس، امیر سرتیپ دوم بازنشسته بهمن آذر پی از محل  دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با حضور خانواده محترم ایشان، همرزمان، دانشجویان، فرماندهان و استادان دافوس تشییع و در قطعه 304 بهشت زهرا (س) تهران  به خاک سپرده شد.
به گزارش روابط عمومی ستاد آجا، سرتیپ دوم بازنشسته بهمن آذر پی که در آخرین مسئولیت خدمتی خود معاون آموزش دافوس را دارد جزو افسران و فرماندهان شجاع و غیور نیروی زمینی ارتش بود که با شروع جنگ تحمیلی و بیش از یک دهه به طور مستمر در بیشتر مناطق عملیاتی غرب و جنوب غرب کشور حضوری مداوم داشت.
این افسر شجاع ارتش اسلام در سال 1332 در تهران متولد و در سال 1352 وارد دانشگاه افسری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران شد و سمت های مختلف فرماندهی را در طول خدمتی بویژه لشکر 81 زرهی و تیپ 40 سراب  طی نمود .
این گزارش می افزاید مرحوم سرتیپ آذر پی دارای تالیفات علمی مهمی از جمله طراحی و ساماندهی رزمایش های کلاسیک و طراحی آموزشی تاکتیک های تیپ / لشکر و سپاه در گروه آموزشی نیروی زمینی را در کارنامه علمی خود دارد .
دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در پی درگذشت این امیر مجاهد و خستگی ناپذیر در گذشت سرتیپ آذر پی را  به خانواده و همرزمان ایشان تسلیت گفت.


:: برچسب‌ها: دافوس،دماوند ,



بازدید : 86
نویسنده : علی

 

مراسم تقدیر از اساتید، فرماندهان و اولین دانش آموختگان نمونه علمی دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) برگزار شد.
در این مراسم امیر سرتیپ اسماعیلی به مقایسه وضعیت کنونی و سابق دانشجویان پدافند هوایی پرداخت وگفت: دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با امکانات و فضای مناسب در حال تحصیل هستند و باید از این فرصت‌ تحصیلی کمال بهره را ببرند و با استفاده از تجربه‌های اساتید و دانشجویان فارغ التحصیل، سطح علمی خود را بالا ببرند و فارغ التحصیلان باید بتوانند در کارها و برنامه‌ها به صورت فعال ظاهر شوند.در پایان این مراسم از استادان، فرماندهان و دانشجویان برتر علمی تقدیر شد.
 


:: برچسب‌ها: پدافند،آجا،دماوند ,



بازدید : 70
نویسنده : علی

 Image result for ‫شهید خزایی‬‎

در پی شهادت محسن خزایی، خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در منطقه عملیاتی حلب سوریه، روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام تسلیتی صادر کرد.
در این پیام آمده است:
 شهادت، هنری ماندگار برای رسیدن به معبود است که شهدای گرانقدر با دستیابی به آن، برای همیشه تاریخ جاودان مانده و ثبات و استمرار خط سرخ حسین (ع) و دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام را با خون خود تضمین می نمایند.
شهید محسن خزائی خبرنگار رسانه ملی نیز در راه اعتلا و انتشار صدای بلند اسلام خواهی و اعتلای پرچم زیبای عزت و شرف، خون نگار سرخ دفاع از حرم آل الله شد و با شهادت خود،  هنر مردان خدا در انجام تکلیف الهی و رسیدن به معبود را به تصویر کشید و چه مقامی بالاتر از این که در کسوت دفاع از حرم پیام رسان عاشورای حسینی خود به صاحب حرم پیوسته و در جوار حضرت، زینب کبری(س) شهد شیرین شهادت را بنوشی. 
ارتش جمهوری اسلامی ایران شهادت این فعال عرصه خبر و رسانه را به خانواده معظم شهید، اصحاب رسانه و همکاران این شهید بزرگوار در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، بویژه ریاست این سازمان، تبریک و تسلیت می گوید.

 


:: برچسب‌ها: شهید خزایی،خبرنگار،دماوند ,



بازدید : 67
نویسنده : علی

 

  نخستین کنگره سراسری شهدای فاوا (فناوری اطلاعات) نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم ستاد مختارزاده، معاون فاوای ارتش با اعلام این مطلب افزود: پس از برگزاری یادواره های شهدای فاوا در سال 1391 توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه های استانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، باتصویب ستادکل نیروهای مسلح، کنگره شهدای فاوای نیروهای مسلح به صورت مشترک در تاریخ هجدهم آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد
وی در ادامه تجلیل از مقام شامخ شهدای مخابرات و فناوری اطلاعات نیروهای مسلح، تجلیل از خانواده های معظم شهدای فاوا و معرفی این شهدای والامقام در جامعه و بویژه در بین نسل جوان کشور را از جمله مهم ترین اهداف این کنگره سراسری ذکر کرد و افزود: تاکنون 2600 نفر از شهدای مخابرات و فناوری اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران شناسایی شده اند که در دو جلد کتاب با موضوع معرفی شهدای فاوای ارتش در ارتباط با این افتخارآفرینان مطالب سودمندی تهیه شده که در کنگره مذکور رونمایی خواهد شد.


:: برچسب‌ها: اولین کنگره ،شهدا، فناوری اطلاعات ،نیروهای مسلح،دماوند ,



بایدی که به جان خریدیم
نوشته شده در دو شنبه 24 آبان 1395
بازدید : 78
نویسنده : علی

 

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت 26 آبان ماه سالروز آزاد سازی سوسنگرد بیانیه ای صادر و در آن فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر "سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود" را اراده و تدبیر راهبردی ایشان در مواجهه‌ با جبهه دشمن در آوردگاه حساس و سرنوشت ساز آن مقطع از جنگ تحمیلی دانست.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در ادامه این بیانیه آمده است: حماسه آزادسازی سوسنگرد از جمله موفقیت های اثرگذار جنگ تحمیلی، نماد ولایتمداری رزمندگان ارتش اسلام و از صحنه های ماندگار و کلید پیروزی های رزمندگان بود که در آن ارتش جمهوری اسلامی ایران با همراهی و همدلی سایر نیروهای مسلح اعم از سپاه پاسداران، ستاد جنگ های نامنظم شهید چمران، ژاندارمری، جهاد سازندگی، عشایر غیور و مردم مومن؛ به فرمان ولی و مقتدای خویش لبیک گفت و با خلق صحنه های ناب ایثار و شهادت، حماسه ای جاودان آفرید.
در ادامه بیانیه ارتش تصریح شده است: تردیدی نیست تبیین و بازنمایی ابعاد و زوایای مختلف دفاع مقدس هشت ساله و صیانت از فرهنگ و ارزش‌های افتخار آمیز آن دوران سراسر حماسه، ضرورتی همیشگی و فراموش ناشدنی است و آبانماه 1359 و حماسه آزاد سازی سوسنگرد قهرمان یکی از صحنه‌های ماندگاری است که ابعاد و زوایای مقاومت و پایداری خیره کننده ملت ایران و رزمندگان سلحشور و تاریخ ساز اسلام در آن درخشیده و رهگشای جامعه اسلامی و مدافعان انقلاب و میهن عزیز در عرصه های گوناگون خواهد بود.
این بیانیه با اشاره به نکات و ملاحظات آموزنده هشت سال دفاع مقدس از جمله حماسه شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد، جایگاه و نقش مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) در تحقق امر امام خمینی(ره) و هدایت راهبردی رزمندگان اسلام درجبهه‌های نبرد حق علیه باطل و حضور معظم له در حماسه آزادسازی سوسنگرد را حیاتی و تعیین کننده توصیف و افزوده است: نقش ارزنده و تعیین کننده لشکر92 زرهی خوزستان و فرمانده دلاور و ولایتمدار آن، زنده یاد امیر سرتیپ دوم قاسمی و زنده یاد امیر سرتیپ دوم امرالله شهبازی، فرمانده تیپ عمل کننده در شکست حصر سوسنگرد، که با تصمیم سرنوشت ساز خود و اطاعت از فرمان حضرت امام خمینی (ره) با همراهی و پشتیبانی نیروی هوایی، پدافند هوایی و همچنین هوانیروز، سوسنگرد را از حصر نجات دادند، هیچگاه از یاد نخواهد رفت.
در پایان این بیانیه با تبریک فرارسیدن ایام گرامیداشت این رخداد برجسته و الهام بخش به ملت ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و تجلیل از مقام شامخ امام راحل (ره) و شهیدان ارجمند هشت سال دفاع مقدس و نیز حماسه‌سازان این حماسه غرور آفرین؛ آمده است: دفاع مقدس سرمایه عظیم تاریخی و راهبردی است که در شرایط خطیر کنونی نیز که ایران اسلامی در عرصه نبردی سرنوشت‌ساز با دشمنان قرار دارد، می توان با بهره مندی از تجارب ارزنده آن، عزت و سربلندی هر چه بیشتر را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.
 

 

 
 
 

:: برچسب‌ها: آزادسازی،سوسنگرد،دماوند ,



آموزش تیمم (تصویری)
نوشته شده در شنبه 22 آبان 1395
بازدید : 117
نویسنده : علی

 در هفت مورد، به جاى وضو و غسل بايد تيمم كرد:

1 - پيدا نكردن آب

2 - مشقت بيش از حد

3 - ترس از ضرر

4 - نياز به آب براى حفظ جان

5 - نياز به آب براى تطهير

6 - نداشتن آب مباح

7 - نداشتن وقت براى وضو يا غسل

 

,شرایط تیمم,طریقه تیمم کردن,آموزش تیمم تصویری,تیمم بدل از غسل

 

,شرایط تیمم,طریقه تیمم کردن,آموزش تیمم تصویری,تیمم بدل از غسل

 


:: برچسب‌ها: آموزش ، تیمم،تصویری،دماوند ,



خاموش کردن فتنه ای دیگر
نوشته شده در شنبه 22 آبان 1395
بازدید : 167
نویسنده : علی



فردای کشور بسیار بهتر خواهد بود
نوشته شده در شنبه 22 آبان 1395
بازدید : 75
نویسنده : علی